ثبت برند میوه خشک

ثبت برند میوه خشک


توضیحاتی در خصوص ثبت برند میوه خشک

پیش از این موسسه ثبت شرکت کریم خان درباره ثبت برند در انواع حرفه ها سخن گفته است،در این مطلب این موسسه در مورد ثبت برند میوه خشک نکاتی را ارائه می دهد.میوه خشک بهترین جایگزین برای تنقلات ناسالم است.همانگونه که می دانید میوه های خشک می توانند جایگزین میوه تازه در خارج از فصل رویش آن میوه باشند.میوه های خشک میبایست به شکل بسته بندی خریداری شوند و حتماَ بر روی بسته بندی آن ها،پروانه ساخت وزارت بهداشت،نشان استاندارد و تاریخ تولید و مصرف ذکر شده باشد.بنابراین در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا نکات بیشتری را در خصوص ثبت برند میوه خشک را به شما ارائه دهیم.

انتخاب نام مناسب برای برند میوه خشک

یکی از اصول آغاز هر فعالیتی انتخاب و ثبت برند آن به منظور پیشگیری از کپی برداری می باشد.نام برند باید طوری باشد که به لحاظ قانونی مورد قبول واقع شده و قابلیت ثبت داشته باشد.

براساس قانون،برندی را می توان به ثبت رساند که مبتکرانه بوده و مشتریان را گمراه نکند و او را از نظر جنس یا مبدا علامت دچار اشتباه نکند.

ثبت برند اجباری است یا اختیاری ؟

معمولاً ثبت برند به صورت اختیاری صورت می گیرد،با این وجود،در برخی موارد مصالح اجتماعی و سلامت مردم ایجاب می کند که برند ثبت شود.در این رابطه،ماده 1 قانون ثبت علائم و اختراعات این گونه می گوید :” داشتن علامت تجاری اختیاری است مگر در مواردی که دولت آن را الزامی قرار دهد”.

براساس مصوبه ی سوم اردیبهشت 1328 هیاًت وزیران،ثبت علائم برای هر یک از این موارد اجباری است :

  1. داروهای اختصاصی(سپسیالتیه)مورد استعمال طبی یا بیطاری که با نسخه پزشک یا بدون آن مصرف می شود.
  2. مواد غذایی که در لفاف و یا ظروف و تحت نام مشخصی باشد مانند کنسرو و مواد غذایی،آردهای مخصوص،چای های مختلف،شکلات،آب نبات،پنیر،شیر،مربا،ترشی،کره و روغن های مختلف و غیره.
  3. آب های معدنی یا گازدار،شربت آب های میوه که در تحت اسم و ظرف مشخصی به معرض فروش گذارده می شود.
  4. لوازم آرایش و وجاهت که برای استعمال مستقیم بر روی بدن انسان استفاده می شود مانند صابون،خمیر،پودر،محلول عطریات،ادکلن و پماد.

کلیه اقلام دارویی و طبی و مواد غذایی ذکر شده در این آیین نامه،اعم از آن که تولید داخلی بوده و یا وارداتی باشند و در بازار تحت اسم مشخصی که بر روی برچسب آن زده می شود فروخته می شود میبایست دارای علامت صنعتی یا تجارتی ثبت شده بود و در روی برچسب نکات زیر آورده شود:

الف) اسم تجارتی و نشانی سازنده ی جنس با قید کشور مبدا

ب) شماره ثبت علامت در ایران

طبق ماده ی 2 آیین نامه مذکور،علامت و مشخصات فوق میبایست پیش از فروش جنس روی اجناسی که از خارجه وارد شده آورده شود.برچسب ذکر شده در ماده ی 1 باید طوری نصب شود که نتوان آن را از روی لفاف یا ظرفی که در آن جنس فروخته می شود به سهولت برداشت و تنظیم آن باید به گونه ای باشد که نام کشور مبدا و نام و نشانی سازنده علامت و شماره ثبت و از زمانی که وزارت بهداری اعلام نماید شماره و تاریخ اجازه ی فروش در ایران خوانا باشد.

در ادامه موسسه ثبت کریمخان مدارک مورد نیاز به منظور ثبت برند میوه خشک را ارائه می نماید.

مدارک مورد نیاز ثبت برند میوه خشک

برای ثبت برند میوه خشک میبایست اظهارنامه را به مرجع ثبت ارائه دهید.به منظور ثبت هر برند میبایست اظهارنامه ای مجزا را مورد استفاده قرار دهید.همچنین شما می توانید از یک اظهارنامه برای ثبت یک برند به منظور کالاها و خدمات نوشته شده در یک یا چند طبقه استفاده کنید.

در یک اظهارنامه ی ثبت علامت تجاری باید نکات ذیل نوشته شود:

  1. اسم،شماره ملی،نشانی،کد پستی و تابعیت متقاضی و چنانچه متقاضی شخص حقوقی است،ذکر نام،نوع فعالیت،اقامتگاه،محل و شماره ثبت،تابعیت،مرکز اصلی و در صورت لزوم هر شناسه دیگر آن اجباری است.
  2. اسم،شماره ملی،نشانی و کدپستی نماینده قانونی متقاضی،در صورت وجود.
  3. اسم،نشانی و کدپستی شخص یا اشخاصی که صلاحیت دریافت ابلاغ ها در ایران را دارند،در صورتی که متقاضی مقیم ایران نباشد.
  4. الصاق نمونه ای از علامت در کادر مربوط
  5. توصیف و تعیین اجزاء علامت و تعیین حروف مشخص چنانچه علامت مورد درخواست ثبت حروف خاصی داشته باشد.
  6. ذکر کالاها و خدماتی که علامت برای تشخیص آن ها به کار می رود،با تعیین طبقه یا طبقات درخواست شده براساس طبقه بندی بین المللی
  7. ذکر حق تقدم درصورت درخواست
  8. رشته فعالیت مالک علامت
  9. ذکر علامت جمعی چنانچه ثبت آن مورد درخواست باشد.
  10. چنانچه در علامت مذکور کلمه یا کلمات غیر فارسی استفاده شده باشد،درج آوانویسی و ترجمه آن
  11. ذکر رنگ،چنانچه رنگ به عنوان صفت مشخصه و یا ویژگی خاص علامت باشد.
  12. ذکر سه بعدی بودن علامت در صورت ثبت آن
  13. تعیین ضمائم

همچنین مدارک ذیل باید ضمیمه اظهارنامه شود:

1. نسخه اصلی یا رونوشت گواهی شده وکالتنامه،چنانچه تقاضا به وسیله نماینده قانونی به عمل آید.

2. ارائه ده نمونه از علامت به شکل گرافیکی که با علامت نصب شده روی اظهارنامه یکسان بوده و ابعاد آن حداکثر 10 در 10 سانتی متر باشد.در صورتی که ارائه علامت به صورت گرافیکی نباشد ده نمونه از کپی یا تصویر علامت حداکثر در همین ابعاد و به نحوی که مرجع ثبت مناسب بداند،ارائه خواهد شد.
متقاضی میبایست بر روی هر اظهارنامه یک نمونه از علامت را نصب کرده و آن را امضاء کند. نمونه سوم در زمان ثبت بر روی صفحه مربوطه در دفتر ثبت و نمونه چهارم بر روی تصدیق ثبت نصب می گردد.علاماتی که برجسته یا گود در روی شیی ء نشان داده می شود بر روی کاغذ نفش خواهد شد.ابعاد نمونه نباید از هر طرف بیش از 10 سانتی متر باشد.
بر روی هر نمونه نصب شده به شکل فوق مهر شعبه ثبت شرکت ها و علائم تجاری و اختراعات زده می شود به گونه ای که یک قسمت از مهر بر روی نمونه و قسمت دیگر برروی صفحه قرار گیرد.در صورتی که علامت ارائه شده مورد تایید مرجع ثبت قرار نگرفت،ارائه نمونه مناسب را درخواست می نماید.در هر حال،علامت باید همانگونه که درخواست و ثبت می شود استفاده شود.

3. اگر علامت تجاری مذکور سه بعدی باشد،میبایست علامت را به صورت نمونه های گرافیکی یا تصویر دو بعدی روی برگه ارائه دهید به گونه ای که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد که همان علامت سه بعدی را تشکیل دهند.

4. مدارک مربوط به حق تقدم که باید همزمان با ارائه اظهارنامه یا حداکثر ظرف 15 روز از آن تاریخ ارائه گردد.

5. ارائه مدارک دال بر فعالیت در حوزه مربوطه طبق تشخیص مرجع ثبت.

6. نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده از علامت جمعی و ارائه گواهی مقام صلاحیتدار،اتحادیه یا دستگاه مرتبط،چنانچه ثبت علامت جمعی تقاضا شده باشد.

7. مدارک مثبت هویت متقاضی

8. رسید مربوط به پرداخت هزینه های قانونی

9. مدارک نمایندگی قانونی،چنانچه تقاضا به وسیله نماینده قانونی انجام گیرد.

چنانچه متقاضی درخواست حق تقدم کرده باشد،هنگام تقاضای ثبت علامت میبایست تقاضای خود را به انضمام مدارکی که نشانگر این حق باشد،به مرجع ثبت ارائه نماید.

این درخواست باید شامل موارد ذیل باشد:

  1. تاریخ و شماره اظهارنامه اصلی
  2. کشوری که اظهارنامه اصلی در آنجا ارائه شده و یا در صورت منطقه ای یا بین المللی بودن اظهارنامه،اداره ای که اظهارنامه در آن جا ارائه شده است.

شایان ذکر است که ثبت علائم تجاری و اختراعات در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی در تهران که یکی از ادارات ثبت است صورت می پذیرد.ماده 6 قانون ثبت علائم تجاری اداره ثبت علایم را شعبه مخصوصی از دفتر دادگاه شهرستان تهران به حساب می آورد و به این ترتیب اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی می تواند درباره قبول یا رد علائم به عنوان شعبه دادگاه شهرستان تصمیم گیری کند.

مرکز تخصصی ثبت شرکت کریمخان،با کادری متخصص و مجرب در زمینه های ثبت شرکت،ثبت تغییرات شرکت،ثبت برند،ثبت طرح صنعتی، ثبت اختراع و … خدمات خود را به صورت ویژه ارائه می نماید.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *