ثبت برند روغن


همه روغن های که در بازار موجودند مثل هم نیستند و هر یک ویژگی های خاص خود را دارند. در این میان ، ثبت برند ، باعث می شود که مشتریان محصولات را از یکدیگر متمایز کنند. مشتری با مشاهده علامت می داند که این محصول متعلق به کارخانه یا تجارتخانه ای می باشد که مورد اعتماد او است و بدین ترتیب،با ثبت برند شرایط مناسبی برای مصرف کنندگان به وجود می آید .از طرفی ، ثبت برند سبب جلوگیری از سواستفاده ی متقلبان می گردد و از اراه ی کالاهای مشابه به وسیله اشخاص ثالث تحت علائم تجاری که عین یا به شکل گمراه کننده ای مشابه علامت تجاری دیگری می باشند جلوگیری کند.

اصولاَ ثبت علائم تجاری، الزامی نیست. با این وجود، در مواردی مصالح اجتماعی و سلامت مردم ایجاب می کند علائم ثبت شود. در این رابطه ، ماده 1 قانون ثبت علائم و اختراعات اذعان می دارد :

” داشتن علامت تجاری اختیاری است مگر در مواردی که دولت آن را الزامی قرار دهد”.

براساس ماده 5 تصویب شده در تاریخ سوم اردیبهشت 1328 مواردی که دولت ثبت آن ها را الزامی دانسته به شرح ذیل می باشد :

  1. داروهای اختصاصی ( سپسیالتیه ) مورد استفاده طبی یا بیطاری که با نسخه پزشک یا بدون آن مصرف می گردد.
  2. مواد غذایی که در لفاف و یا ظروف و به اسم مشخصی باشد مانند کنسرو و مواد غذایی ، آردهای مخصوص، چای های مختلف ، شکلات ، آب نبات، پنیر، شیر، مربا، ترشی، کره و روغن های مختلف و غیره
  3. آب های معدنی یا گازدار، شربت آب های میوه … که در تحت اسم و ظرف مشخصی به فروخته می شود.
  4. لوازم آرایش و وجاهت که برای استفاده مستقیم بر روی بدن انسان به کار می رود مانند صابون ، خمیر ، پودر ، محلول عطریات ، ادکلن و پماد

کلیه اجناس دارویی و طبی و مواد غذایی ذکر شده در این آیین نامه، اعم از آن که در داخل ایران ساخته و یا در خارج ساخته و وارد کشور شود و در بازار تحت اسم مشخصی که بر روی برچسب آن زده می شود به معرض فروش قرار گیرد میبایست علامت صنعتی یا تجارتی به ثبت رسیده بود و در روی برچسب نکات زیر وجود دارد.

  • الف- اسم تجارتی و نشانی سازنده ی جنس با قید کشور مبدا
  • ب- شماره ثبت علامت در ایران

طبق ماده ی 2 این آیین نامه، علامت و مشخصات بالا میبایست پیش از فروختن جنس روی اجناسی که از خارجه وارد شده ذکر شود.برچسب موجود در ماده ی 1 باید به گونه ای وصل شود که نتوان آن را از روی لفاف یا ظرفی که در آن جنس فروخته می شود به سهولت برداشت و تنظیم آن باید طوری باشد که اسم کشور مبدا و نام و نشانی سازنده علامت و شماره ثبت و از زمانی که وزارت بهداری اعلام نماید.شماره و تاریخ اجازه ی فروش در ایران قابل خواندن باشد.کل این مندرجات که بر روی برچسب وصل شده به اجناس خارجه ممکن است به زبان بیگانه باشد استفاده از زبان فارسی هم اختیاری خواهد بود.

شرایط و مدارک لازم جهت ثبت برند روغن

الف : شرایط لازم

  • الف) موجب گمراه کردن مشتریان نگردد.
  • ب) باید وجه تمایز داشته و ابتکاری باشد.

ب: مدارک لازم

  1. اظهارنامه ثبت برند در 3 نسخه
  2. نسخه اصلی یا کپی گواهی شده وکالتنامه ، در صورتی که تقاضا بوسیله نماینده قانونی به عمل آید.
  3. ارائه ده نمونه از علامت به شکل گرافیکی که با علامت وصل شده روی اظهارنامه یکسان بوده و ابعاد آن حداکثر 10 در 10 سانتی متر باشد.در صورتی که ارائه علامت به صورت گرافیکی نباشد ده نمونه از کپی یا تصویر علامت حداکثر در همین ابعاد و به گونه ای که مرجع ثبت مناسب تشخیص دهد،ارائه می گردد.
    متقاضی میبایست بر روی هر اظهارنامه یک نمونه از علامت را وصل کرده و آن را امضاء کند. نمونه سوم در زمان ثبت بر روی صفحه مربوطه در دفتر ثبت و نمونه چهارم بر روی تصدیق ثبت وصل می شود. علاماتی که برجسته یا گود در روی شیی ء نشان داده می شود بر روی کاغذ نقش خواهد شد. ابعاد نمونه نباید از ده سانتیمتر از هر طرف بیشتر شود.
    بر روی هر نمونه الصاق شده به صورت فوق مهر شعبه ثبت شرکت ها و علائم تجاری و اختراعات زده می شود به گونه ای که یک بخش از مهر بر روی نمونه و بخش دیگر برروی صفحه قرار گیرد.
    در صورتی که مرجع ثبت نمونه علامت ارائه شده را مناسب نداند ، ارائه نمونه مناسب را مطالبه می کند.در هر حال،علامت میبایست همانگونه که تقاضا و ثبت می شود استفاده می شود.
  4. در صورت سه بعدی بودن علامت،ارائه علامت به شکل نمونه های گرافیکی یا تصویر دو بعدی روی برگه به گونه ای که از شش زاویه مختلف تهیه و در مجموع یک نمونه واحد که همان علامت سه بعدی را تشکیل دهند،اجباری است.
  5. مدارک مربوط به حق تقدم که میبایست همزمان با ارائه اظهارنامه یا حداکثر ظرف 15 روز از آن تاریخ ارائه گردد.
  6. تسلیم مدارک دال بر فعالیت در حوزه مربوطه طبق تشخیص مرجع ثبت.
  7. نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده از علامت جمعی و ارائه گواهی مقام ذی صلاح،اتحادیه یا دستگاه مرتبط،چنانچه ثبت علامت جمعی مورد درخواست باشد.
  8. مدارک مثبت هویت متقاضی
  9. رسید مربوط به پرداخت هزینه های قانونی
  10. مدارک نمایندگی قانونی،چنانچه تقاضا توسط نماینده قانونی به عمل آید.

در صورتی که برند لاتین باشد یا ریشه عربی داشته باشد میبایست دارای کارت بازرگانی باشید.

هزینه ثبت برند روغن

جهت اطلاع از مراحل ثبت برند و دریافت اطلاعات کامل در زمینه هزینه ثبت برند، کافیست با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید و مراحل ثبت برند را به ما بسپارید. کارشناسان موسسه حقوقی ثبت کریم خان، شما را از صفر تا صد مراحل ثبت برند و صفر تا صد هزینه ثبت برند آگاه می سازند.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *