نحوه ی ثبت اظهارنامه ی علامت جمعی

موسسه حقوقی ثبت کریم خان در خصوص ثبت اظهارنامه ی علامت جمعی توضیحاتی ارائه می نماید.ثبت علامت جمعی لازمه ی ارائه ی اظهارنامه به مرجع ثبت می باشد.اظهارنامه ی ثبت علامت می بایست در دو نسخه و در فرم خاصی و به زبان فارسی تدوین گشته و بعد از قید مورخ،به وسیله در خواست کنندگان یا نماینده قانونی او امضاء گردد.در حالتی که اسناد همراه اظهارنامه و دیگر اسناد مرتبط با زبان دیگری جز زبان فارسی باشد،تسلیم اصل مدارک لازم به انضمام ترجمه عادی جامع آن ضروری می باشد.

 

ثبت اظهارنامه ی علامت جمعی

ثبت کریمخان به نکات اظهارنامه ثبت علامت جمعی اشاره می نماید:

  • نام،شماره ملی،ادرس،کدپستی و تابعیت درخواست کننده و در حالتی که درخواست کننده فرد حقوقی می باشد قید اسم،نوع فعالیت،اقامتگاه،مکان و شماره ثبت،تابعیت،مرکز اصلی و عنداللزوم هر شناسه دیگر آن ضروری می باشد.
  • نام،شماره ملی،ادرس و کدپستی نماینده قانونی درخواست کننده،در صورت وجود.
  • نام،ادرس و کدپستی فرد یا افرادی که صلاحیت اخذ ابلاغ ها در ایران را دارا می باشند،در صورتی که درخواست کننده مقیم ایران نباشد.
  • الصاق نمونه ای از علامت در کادر مربوط
  • شرح و مشخص نمودن اجزاء علامت و مشخص کردن حروف تعیین گشته در صورتی که علامت مورد تقاضا ی ثبت شامل حروف ویژه باشد.
  • قید نمودن کالاها و خدماتی که علامت برای تشخیص آن ها کاربرد دارد،با مشخص نمودن طبقه یا طبقات مورد تقاضا مطابق طبقه بندی بین المللی
  • قید نمودن حق تقدم،در صورت تقاضا
  • رشته فعالیت صاحب علامت
  • قید نمودن علامت جمعی در صورتی که ثبت آن مورد تقاضا باشد.
  • در صورتی که علامت شامل واژه یا واژگانی جز زبان فارسی باشد،مندرج ساختن آوانویسی و ترجمه آن.
  • قید کردن رنگ؛در صورتی که رنگ به عنوان صفت شاخص و یا خصوصیت ویژه علامت باشد.
  • قید کردن سه بعدی بودن علامت در صورت درخواست ثبت آن.
  • مشخص نمودن ضمیمه ها

مدارک ذیل می بایست پیوست اظهارنامه ثبت علامت جمعی گردد:

  1. نسخه اصلی نمایندگی،در حالتی که درخواست به وسلیه ی نماینده قانونی به کارآید.
  2. تسلیم ده نمونه از علامت به شکل گرافیکی که با علامت پیوست شده روی اظهارنامه یکسان بوده و ابعاد آن حداکثر ده در ده سانتی متر باشد.چنانچه تسلیم علامت به طور گرافیکی نباشد ده نمونه از فتوکپی یا تصویر علامت حداکثر در همین ابعاد و به طریقی که مرجع ثبت مناسب بداند تقدیم خواهد گشت.
  3. در صورت سه بعدی علامت،تسلیم علامت به شکل نمونه های گرافیکی یا تصویر دو بعدی روی ورق به طریقی که از شش زاویه مختلف تهیه و در مجموع یک نمونه واحد که همان علامت سه بعدی را ایجاد نمایند،اجباری است.
  4. مدارک مرتبط با حق تقدم که می بایست همزمان با ارائه ی اظهارنامه یا حداکثر طی مدت زمان 15 روز از آن مورخ ارائه گردد.
  5. تسلیم مدارک دال بر فعالیت در حوزه ذی ربط بر مبنای تشخیص مرجع ثبت
  6. نسخه ای از مقررات و شرایط استعمال از علامت جمعی و تسلیم گواهی مقام صلاحیتدار،اتحادیه یا دستگاه مرتبط،در صورتی که ثبت علامت جمعی مورد تقاضا باشد.
  7. مدارک مثبت هویت درخواست کننده
  8. رسید مرتبط با پرداخت مبالغ قانونی
  9. مدارک نمایندگی قانونی،در صورتی که درخواست به وسیله ی نماینده قانونی به کار آید.

با توجه به ماده ی 137 آیین نامه ی اجرایی قانون ثبت اختراع ،در مقررات و شرایط استعمال از علامت جمعی ،لازم است ویژگی های مشترک یا کیفیت کالاها و خدمات تولیدی در یک منطقه جغرافیایی مشخص یا مورد تایید که تحت آن ها افراد می توانند از علامت ذکر شده استعمال نمایند و نیز ضمانت اجراهای مرتبط با عدم رعایت شرایط و قوانین مذکور مشخص شود.
آگهی ثبت علامت جمعی لازم است همچنین حاوی مختصری از مقررات و شرایط استعمال از آن علامت باشد.

در ضمن،علاوه بر مالک علامت جمعی ثبت شده،دیگر افراد مجاز هم می توانند با رعایت شرایط و قوانین مرتبط،از علامت ذکر شده استعمال کنند.

تغییرات در علامت جمعی

مطابق بند 4 ماده ی 137،هر صورت تغییر در مقررات و شرایط حاکم بر استعمال از علامت جمعی می بایست به شکل کتبی به وسیله ی صاحب آن علامت به مرجع ثبت اعلام گردد.اعلامیه مذکور می بایست در دفتر ثبت عنوان شود.تغییرات یاد شده پیش از ثبت به هیچ عنوان اثری ندارد.مختصر اشاره ای از تغییرات به کار آمده می بایست به وسیله ی مرجع ثبت آگهی گردد.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *