تشریفات دعوت مجمع عمومی شرکت سهامی و ثبت دستور جلسه

تشریفات دعوت مجمع عمومی شرکت سهامی و ثبت دستور جلسه


تشریفات دعوت مجمع عمومی شرکت سهامی

ثبت کریم خان در این مقاله اطلاعاتی را در خصوص تشریفات دعوت مجمع عمومی شرکت سهامی و ثبت دستور جلسه در اختیار شما قرار می دهد.وظیفه دعوت مجمع عمومی عادی سالانه بر ذمه هیات مدیره شرکت است و مادامی که هیات مدیره مجمع را در مهلت تنظیم فراخوان نداده بازرس شرکت موظف است به وظیفه رسیدگی کنند.زمانی میبنیم در شرکت های سهامی هیات مدیره و بازرسان به مسئولیت خود در مورد دعوت مجمع عمومی شرکت در مهلت های مشخص شده در قانون مبادرت نمی نمایند و سهام داران درپی اجرای مجمع هستند یا سهام دار اخیر که توسط خرید سهام مالکین عمده سهام شده و قادراست تعدادی از اعضای هیات مدیره را انتخاب کند تقاضایی اجرایی مجمع را به شکل عالی دارد.

تشریفات دعوت مجمع عمومی شرکت سهامی و ثبت دستور جلسه

تشریفات دعوت مجمع عمومی شرکت سهامی و ثبت دستور جلسه به همان شکل در تمامی مطالب پشین گفته شده ، روزنامه کثیرالانتشار انتخاب مجمع مالکان سهام مسیر مستقیم میان شرکت و سهام داران است و در تمامی موارد دعوت مالکان سهام جهت تاسیس مجامع عمومی میبایست با انتشار آگهی در این روزنامه انجام پذیرد.

گاهاً در اساسنامه شرکت ها اضافه بر انتشار آگهی ، فرستادن دعوت نامه بصورت کتبی با پست سفارشی هم احتیاط شده است که در این زمان هر دو مسیر دعوت میبایست انجام شود و اسناد و مدارک آن یعنی اصل آگهی دعوت منتشره در روزنامه کثیرالانتشار، اصل رسید پست سفارشی و کپی دعوت نامه فرستاده شده جهت سهام داران به اداره ثبت شرکت ها تسلیم می شود. فاصله میان انتشار آگهی و اجرایی مجمع کمتر ده روز و بیشتر چهل روز خواهد بود که در اساسنامه شرکت می توان حداقل فاصله انتشار آگهی تا زمان برگزاری مجمع را بیشتر داد.

میبایست دقت کرد با التفات به عبارت ” فاصله ” در ماده 98 ” لایحه ” در حقیقت میبایست فرصت یازده روزه ای را از زمان انتشار تا روز مجمع در نظر گرفت و مادامی که مطابق اساسنامه فرستاده دعوت نامه کتبی به وسیله پست سفارشی هم اجباریست باشد مراعات فاصله بالا از زمان دادن مدارک به پست تا زمان اجرایی جلسه مجمع عممومی نیز لازم دارد.با دقت می توان احتیاط کرد الزام فرستادن دعوت نامه با پست سفارشی در اساسنامه شرکت ها که دلیل پیچیده شدن مقدمات دعوت می شود نزدیک به صلاح نباشد فقط در حالاتی که وجود وضعیت
خاص آن را انجام دهد.

در آگهی دعوت نوع مجمع عمومی ( از جمله عادی، فوق العاده و یا عادی به طور فوق العاده ) ،زمان و مکان تشکیل جلسه با ذکر روز و ساعت و آدرس کامل باید آورده شود. دستور جلسه مادامی که مشمول بر کاری باشد که ملزم به ثبت و درج در مرجع ثبت شرکت هاست، میبایست به طور کامل قید شود و شرایطی مانند مشخص کردن حق الزحمه بازرس، حق حضور و پاداش هیات مدیره و استوار کردن معاملات ماده 129 ” لایحه ” که ملزم به ثبت و آگهی آن ها نیست تحت عنوان ” سایر موارد ” در دستور جلسه مجمع قرار می گیرد و لازم به وضوح آن ها در آگهی دعوت نیست. اسم و سمت مقام دعوت کننده مجمع ، نیاز در انتهای آگهی دعوت باید صریح بیان کرد.

اگر در مطالب آگهی دعوت آسانی قلم و یا اشتباهی بوجود آید و یا در فاصله آنتشار آگهی تا روز اجرایی مجمع به علل تغییری در زمان و یا مکان اجرایی مجمع و یا دستور جلسه ملزم باشد ، میبایست آگهی تصریح شده حداقل یک روز پیش از روز اجرایی مجمع در روزنامه کثیرالانتشار شرکت منتشرشود. این تغییر ممکن خواهد بود. هر چند ممکن است در ابتدایی این کار عجیب و تضاد با قانون به نظر برسد. مسیر عملی اداره ثبت شرکت ها هم پذیرش آگهی تصریح شده و انتشار آگهی تصریح شده و تغییر و اصلاح متن درج شده در آگهی در محدوده موارد بالا با مراعات حداقل فاصله یک روز تا زمان اجرایی مجمع مرسوم و رایج است.

اگر تمامی مالکین سهام در هر زمان تصمیم به اجرایی مجمعی داشته باشند، با حضور کلیه آن ها در جلسه مجمع عمومی،لازم به انتشار آگهی دعوت و دیگر مقدمات نیست . به بیان دیگر امکان دارد مقام دعوت کننده ، تمام مقدمات از جمله نشر آگهی دعوت و یا فرستادن دعوت نامه بصورت کتبی را انجام دهد و تمام مالکین سهم در جلسه حضور پیدا کنند . در این زمان نیازی به تسلیم اصل آگهی دعوت و مدارک ارسال دعوت نامه کتبی به اداره ثبت شرکت ها نخواهد بود.

موسسه حقوقی ثبت کریم خان مجموعه ای متشکل از برترین متخصصان و مشاوران جهت تشریفات دعوت مجمع عمومی شرکت سهامی و ثبت دستور جلسه در خدمت شما بزرگواران باشد.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *