در انتهای مراحل ثبت شرکت، چاپ آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی وجود دارد که از این راه فعالیت تجاری شما به اطلاع عموم می رسد.روزنامه رسمی کشور از سازمان های وابسته به قوه قضائیه است که به شکل شرکت سهامی اداره می شود. براساس اساسنامه قانونی تصویب شده در تاریخ 28/ 12 / 1352، ارکان شرکت عبارتند از : مجمع عمومی ، هیئت مدیره و مدیر عامل و بازرس قانونی . سهام شرکت صد درصد متعلق به دولت بوده و ریاست محترم قوه قضائیه ، رئیس مجمع عمومی شرکت است.برابر ماده 4 اساسنامه ( اصلاحی 12 / 11 / 1381) ، موضوع شرکت اداره و چاپ و انتشار روزنامه رسمی کشور، انجام سفارشات چاپی و مطبوعاتی قوه قضائیه، وزارتخانه ها ، موسسات و شرکت های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی، چاپ، توزیع و فروش کتب و نرم افزارهای الکترونیک و رایانه ای است.

 

وظیفه اصلی شرکت، چاپ و انتشار همه قوانین و مصوبات مجلس شورای اسلامی، مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیین نامه ها و مصوبات هیئت دولت، آراء وحدت رویه دیوان عالی کشور و دیوان عدالت اداری، چاپ و نشر برخی آگهی های قانونی، قضائی همچون آگهی های مربوط به تاسیس و ثبت شرکت ها و علائم تجاری و … از دیگر وظایف روزنامه رسمی کشور است. ( نکته قابل توجه آن که انتشار موارد یاد شده در آن باعث رسمیت آن ها خواهد شد).

براساس اصل شصت و نهم قانون اساسی، مذاکرات مجلس شورای اسلامی میبایست علنی باشد و گزارش کامل آن از طریق روزنامه رسمی و رادیو برای اطلاع سایر افراد منتشر گردد. در شرایط اضطراری چنانچه رعایت امنیت کشور ایجاب نماید، به تقاضای رئیس جمهور یا یکی از وزراء یا ده نفر از نمایندگان، جلسه غیرعلنی تشکیل می گردد. مصوبات جلسه غیرعلنی در صورتی معتبر می باشد که با حضور شورای نگهبان توسط سه چهارم مجموع نمایندگان تصویب گردد.به تصویب سه چهارم مجموع نمایندگان برسد. گزارش و مصوبات این جلسات میبایست بعد از برطرف نمودن شرایط اضطراری برای اطلاع عموم منتشر شود ، این نهاد در سال 1392 فعالیت خود را به صورت سامانه الکترونیکی ادامه داده .

اطلاعاتی که در روزنامه رسمی شرکت منتشر می گردد

جهت اطلاع جامعه و ذی نفعان و رقبای احتمالی، برخی اطلاعات باید دقیقاً منتشر شود . این اطلاعات عبارتند از :

  • نام ، نوع ، موضوع، مرکز فعالیت و آدرس و مشخصات شرکت
  • تاریخ و شماره ثبت شرکت
  • میزان سرمایه شرکت با ذکر جزئیات موجود و تعهد شده
  • اسامی هیئت مدیره و سمت آن ها
  • تاریخ شروع به کار شرکت و در صورت محدود بودن مدت شرکت تاریخ خاتمه کار شرکت
  • ذکر نام شرکاء ضامن در شرکت های تضامنی و مختلط

نکته :

– هر یک از اطلاعاتی که در زمان ثبت شرکت در روزنامه رسمی و یک روزنامه کثیرالانتشار چاپ می شود در صورت تغییر میبایست دوباره در روزنامه رسمی به چاپ برسد.

چگونگی چاپ آگهی شرکت در روزنامه رسمی شرکت

متقاضیان گرامی، برای ثبت آگهی در روزنامه رسمی ، باید بعد از انجام مراحل قانونی و ثبت آگهی خود در ادارات ثبت، با مراجعه به سایت روزنامه رسمی کشور به نشانی http://rrk.ir برای ثبت آگهی در روزنامه رسمی اقدام کنید.

بعد از وارد کردن موارد لازم برای چاپ آگهی در سامانه، یک شماره پیگیری به شما داده خواهد شد که می توانید توسط آن و بدون نیاز به مراجعه حضوری، از تمامی مراحل ثبت آگهی خود آگاهی یابید. ( هزینه چاپ آگهی به عهده متقاضی است ).

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *