اشتباهات رایج در ثبت شرکت


آغاز فعالیت تجاری وابسته به شرایطی می باشد که در آن گاهاً یک اشتباه جبران ناپذیر است ،به همین سبب اطلاع داشتن از اشتباهات متداول در ثبت شرکت این امکان را به افراد می دهد تا پس از تأسیس شرکت گرفتارمشکلات آن نشوند.

در این مقاله ثبت کریم خان مهمترین اشتباهات متداول در کار ثبت شرکت را بررسی می کند.

اشتباهات رایج در ثبت شرکت

عدم شناخت کافی از شرکاء

شراکت با افراد مورد اطمینان یکی از مهمترین واساسی ترین اصول برای یک شرکت می باشد عدم انتخاب اشخاص مناسب برای شراکت در شرکت ممکن است باعث ایراد خسارات جدی وغیرقابل جبران گردد ازجمله سود جویی و سوء استفاده مالی وغیرمالی اشخاص سودجو از موقعیت خود تحت عنوان شریک، کم شدن اعتبار شرکت،همکاری نداشتن شورای های یاد شده در خصوص تشکیل جلسات شرکت و ایجاد تغییرات و یا انحلال شرکت ایجاد، دردسر و مشکلات برای اخراج شریک خطا کار از شرکت، احتمال ایجاد مشکلات باعث به ورشکستگی به وسیله اعمال انجام شده بوسیله شریک سودجو، قسمتی ازمشکلاتی می باشد که ممکن است انتخاب فرد یا افراد نامناسب به عنوان شریک برای شرکت به وجود آورند.

عدم اطلاع کافی از قانون تجارت و عدم مطالعه قوانین ثبت شرکت

این موضوع ضررهای جبران ناپذیری به شرکت میزند بعنوان ندانستن تفاوت بین ثبت شرکت مسئولیت محدود و ثبت شرکت سهامی خاص یا تفاوت میان مؤسسه و شرکت مسئولیت محدود به سهامی خاص و برعکس قابل تبدیل نیست.

ثبت شرکت بدون داشتن هدف و ایده واقعی

در صورتی که مؤسس یا مؤسسان ثبت شرکت از اهداف شرکت مطلع نبوده و یا درک کافی در این باره نداشته باشد بعد ها شرکت با مشکلات فراوانی روبرو می شود پس داشتن شناخت کامل از اهداف برای مؤسس آن در زمان ثبت شرکت الزامی می باشد.

توجه نکردن به امورمالیاتی شرکت

مالیات یکی ازمهم‌ترین موضوعاتی می باشد که باید برای آن اهمیت خاصی قائل شد . بی توجهی به مسائل مالیاتی می‌تواند منجر به جرایم سنگینی گردد. به منظور جلوگیری از جریمه شدن هرساله در تیرماه اظهارنامه مالیاتی خود را تنظیم نموده و مالیات خود را پرداخت نماید.

عدم اهمیت به سرمایه ثبتی شرکت

سرمایه ثبتی شرکت ازجمله مواردی می باشد که سهامداران و مدیران برای آن اهمیت چندانی قائل نیستند بسیاری ازشرکت‌ ها با حداقل سرمایه به ثبت می رسند. این سرمایه سال‌هاست که به اشتباه در قانون تجارت درآمده است این سرمایه شاید برای سالها قابل قبول بوده اما ارزش این پول پایین است و نمی تواند تحت عنوان اندوخته یا توان مالی شرکت به شمار می رود. سرمایه ثبتی شرکت نمایانگر اعتبار شرکت است هرچند که درثبت شرکت مسئولیت محدود و ثبت مؤسسه سرمایه ثبتی اظهاری است و تنها درشرکت های سهامی خاص سرمایه غیراظهاری است.

عدم اطلاعات کافی درمورد ثبت شرکت

تأسیس شرکت مراحل و شرایط بسیاری دارد که عدم اطلاعات از این مراحل سبب تأخیر و اختلال در روند امورثبت می گردد گاهی آگاه نبودن از این مراحل سبب تکرار یک مرحله و استرداد مدارک از جانب اداره ثبت شرکت ها می گردد.

عدم توجه به آدرس دفتر مرکزی شرکت

بسیاری از اشخاص در زمان ثبت شرکت به دلیل نداشتن شرکت واقعی آدرس صوری و یا آدرس منزل خود را ارائه می دهند که بعد از ثبت این مورد ممکن است برای آنها ایجاد مشکل کند همه شرکت ها حداکثر تا دو ماه پس از ثبت، مکلف به دریافت تشکیل پرونده دارایی ودریافت کد اقتصادی می باشند. یکی از مدارک مورد نیاز برای اخذ کد اقتصادی، سند و اجاره نامه آدرس اعلام شده شرکت است که به نام شرکت باشد. لذا اشخاصی که آدرس منزل یا آدرس صوری را تحت عنوان آدرس شرکت اعلام نموده اند امکان تحویل مدارک مورد نیاز برای آدرس اعلامی به اداره دارایی را نخواهند داشت، همچنین نمی توانید نسبت به تشکیل پرونده دارایی و اخذ کد اقتصادی برای شرکت اقدام نمایید و این امر جریمه مالیاتی به دنبال دارد.

“لذا چنانچه تا به حال آینده ای برای شرکت خود پیش بینی نکرده اید مادامی که کل امکانات و شرایط مورد نیاز وجود ندارد شرکت خود را ثبت نکنید تا شامل جریمه های مالیاتی و مشکلات حقوقی نشوید.”

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *