مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود


شرکت با مسئولیت محدود،شرکتی است که میان دو یا چند نفر جهت انجام امور تجارتی تاسیس شده و هریک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد تنها به اندازه سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت خواهند بود.در اسم شرکت باید عبارت”با مسئولیت محدود” ذکر شود و همچنین اسم شرکت نباید متضمن نام هیچ یک از شرکاء باشد در غیر این صورت شریکی که اسم وی در اسم شرکت ذکر شده در برابر اشخاص ثالث مسئولیت تضامنی خواهد داشت.

در ادامه موسسه حقوقی ثبت کریم خان مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت را برای شما بر می شمرد.

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت مسئولیت محدود

  1. تقاضانامه ثبت شرکت(فرم چاپی) 2 برگ
  2. شرکتنامه رسمی(فرم چاپی) 2 برگ
  3. اساسنامه شرکت 2 جلد
  4. صورتجلسه مجمع عمومی موسسین و هیات مدیره 2 نسخه
  5. فتوکپی شناسنامه کلیه شرکا و مدیران(اگر مدیر خارج از سهامداران انتخاب شود)
  6. اخذ و ارائه مجوز مربوطه(در صورت نیاز)

مراحل ثبت شرکت مسئولیت محدود

  1. تکمیل دو برگ تقاضانامه و دو برگ شرکتنامه رسمی
  2. تهیه و تنظیم دو جلد اساسنامه شرکت و امضای ذیل کلیه صفحات توسط تمامی شرکاء
  3. مراجعه به سامانه ثبت شرکت ها به نشانی http://irsherkat.ssaa.ir/Design/Establishment.aspx
  4. تکمیل اطلاعات خواسته شده در سامانه و انتخاب 5 نام به ترتیب اولویت.
  5. کارشناس مربوطه با بررسی نام های انتخابی ،نام شرکت را انتخاب کرده و به اصطلاح تعیین نام می کند.
  6. کارشناس حقوقی اطلاعات وارد شده را مورد پردازش قرار می دهد در صورت ناقص بودن اطلاعات برای شما درسامانه ابلاغ رفع نقص ارسال می شود و میبایست رفع نقص شود ودر صورت عدم نقص اطلاعات ، آن را مورد تایید قرار می دهد.
  7. بعد از پذیرش اینترنتی، میبایست نسخه اصلی صورت جلسات تنظیم شده به همراه ضمائم آن ها را از طریق باجه های پست به صورت سفارشی به آدرس ذکر شده در تاًییدیه ی پذیرش ارسال کنید.
  8. با تکمیل فرم ها و ارسال آن به اداره ی ثبت شرکت ها در صورتی که صورتجلسه ی شما ناقص باشد، برای شما ابلاغ رفع نقص ارسال می گردد و میبایست نسبت به رفع نقص اقدام کنید و در حالتی دیگر حتی ممکن است صورتجلسه ی شما رد شود که در این حالت دلایل رد صورتجلسه در غالب یک ابلاغیه به شما اعلام می شود تا صورتجلسه جدید را صادر کنید.
  9. پس از پذیرش مدارک،مسئول اداره ،دستور ثبت در دفتر ثبت شرکت ها را صادر می کند و مشخصات محتویات در دفاتر مخصوص ثبت می گردد.مسئول دفتر اقدام به ثبت و پیش نویس آگهی تاسیس شرکت در دفتر ثبت شرکت ها می کند. کارت شناسایی متقاضیان را دریافت کرده و آن را با مشخصات ذکر شده در شرکتنامه مقایسه کرده و مطابقت می دهد. از دیگر اقدامات مسئول دفتر احراز هویت متقاضیان ، امضا گرفتن از متقاضیان در ذیل ثبت در دفتر، تصدیق متقاضیان تحت عنوان ثبت با سند برابر است ، نوشتن شماره ی ثبت در اظهارنامه و شرکتنامه ی شرکت است.و سپس تشکیل پرونده داده و در روی آن از نظر تکمیل امضا گواهی می کند.سپس دو نسخه آگهی توسط رئیس اداره امضا شده و یک نسخه از کلیه مدارک در پرونده شرکت،ضبط و نسخه دوم برای نگهداری در شرکت به متقاضی ارائه می گردد و این سند “سند ثبت شرکت” می باشد.
  10. نوشتن در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران.نظر به ماده 6 نظامنامه ی قانون تجارت وزارت عدلیه و ماده ی 197 قانون تجارت طی مدت یک ماه از تاریخ ثبت شرکت،میبایست خلاصه شرکت نامه و منضمات آن بوسیله اداره ثبت در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران و یکی از جراید کثیرالانتشار مرکز اصلی شرکت به خرج خود شرکت منتشر شود.

شرایط نام شرکت

  • الف)دارای معنا و مفهوم باشد.
  • ب)با فرهنگ اسلامی مطابقت داشته باشد.
  • ج)سابقه ثبت نداشته باشد

پس از تشکیل شرکت با مسئولیت محدود باید حوزه مالیاتی را تعیین نموده و در اداره دارایی تشکیل پرونده دهید.پس از این اقدامات به تهیه دفاتر قانونی و پلمپ دفاتر و اخذ کد اقتصادی بپردازید.

“قابل توجه خوانندگان محترم است یکی از خدمات موسسه ثبتی و حقوقی ثبت کریمخان،فعالیت در زمینه ثبت شرکت می باشد.چنانچه قصد ثبت شرکتتان را دارید،تیم فنی و متخصص ما،با تکیه بر توان بالای مجموعه کارشناسان فنی خود،همواره در تلاش است تا همراهی مطمئن در مسیر تحقق اهداف شما عزیزان باشد.”

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *