موسسه حقوقی ثبت کریم خان در این مطلب در خصوص صدور مجوز ثبت شرکت مسافربری بین المللی سخن می گوید.سازمان جهانی گردشگری ملل‌متحد (UNWTO) گزارش وضعیت گردشگری سال ۲۰۱۷ را به‌تازگی منتشر کرده است. براساس این گزارش، سال گذشته در مجموع ۱٫۳۲ میلیارد گردشگر ورودی از مقصدهای گردشگری جهان بازدید کرده‌اند که این رقم با رشد ۶٫۸ درصدی (۸۴ میلیون نفر بیشتر) نسبت به دوره مشابه در سال ۲۰۱۶ مواجه بوده است. این رشد بالاترین رقم بعد از بحران جهانی اقتصاد سال ۲۰۰۹ است. مجموع درآمد حاصل از این ورودها برابر با هزار و ۳۴۰ میلیارد دلار بوده که این رقم با رشد ۵ درصدی نسبت به سال قبل از آن همراه بوده است.

امروزه،با استفاده از شبکه های حمل و نقل هوایی،زمینی،دریایی می توان باعث رشد مسافرت های داخلی و خارجی شده. در اثر،رشد اقتصادی،بیشترشدن درآمدها،گسترش شبکه های حمل و نقل سریع و ارزان،داشتن وقت آزاد بیشتر جهت مردم،تمامی شرایطی هستند که جهت رشد بازاریابی در قسمت جهانگردی هستند.به همین دلیل شرکت های بزرگ مسافربری بین المللی،اتوبوسرانی وغیره تاسیس شدند که به خصوص مداخله زیادی در سبک زندگی انسان دارند و اصولاً باید نظم خاصی داشته باشند.در توضیحات بعد،به بررسی صدور مجوز ثبت شرکت مسافربری بین المللی خواهیم پرداخت.شایان ذکر است که شما بازرگانان عزیز میتوانید با مراجعه به مشاوران و کارشناسان مجموعه تخصصی موسسه حقوقی ثبت کریم خان سوالات خود را مطرح کرده و از راهنمایی های این مجموعه بهره مند شوید.

صدور مجوز ثبت شرکت مسافربری بین المللی

با اشاره به بند «13» ماده ی (7) قانون تغییر نام وزارت راه به وزارت راه و ترابری مصوب 1353 و ماده ی (34)آئین نامه ی اجرایی قانون احداث پروژه های عمرانی بخش راه و ترابری به وسیله مشارکت بانک ها و دیگر منابع پولی و مالی کشور مصوب1367، موضوعات فعالیت مربوط به حمل و نقل مسافر لازم به دریافت جواز از وزارت راه و شهرسازی(سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور) دارد.شایان ذکر است موضوع شرکت انحصاری باید مسافربری بین المللی جاده ای باشد و جهت مشخص کردن اسم شرکت باید پیش تر شرایط با واحد صدور مجوز هماهنگ گردد.

شرایط تقاضای جواز تشکیل شرکت مسافربری بین المللی:

1-معارفه مدیر عامل با شرایط زیر

1.1ایرانی تبار و مقیم ایران بودن

1.2متهد

1.3دیانت و عاملیت به احکام اسلام

1.4عدم سوء پیشینه

1.5سالم بودن و عدم اعتیاد به مواد مخدر

1.6داشتن کارت پایان خدمت یابرگ معافیت دائم

1.7حداقل سن30 و حداکثر سن55 سال سن در زمان انتخاب

1.8ارائه مدرک تحصیلی لیسانس اولویت بارشته های فنی،مدیریت،اقتصاد است

1.9داشتن حداقل یک سال سابقه مفید در امور مدیریت حمل و نقل که توسط یکی از راه های زیر کسب میشود:

  • الف)تصویب سازمان یا وزارتخانه مربوط جهت سابقه کار دولتی
  • ب)تصویب سازمان تامین اجتماعی حاکی بر پرداخت حق بیمه
  • ج)روزنامه رسمی کشور

1.10کار نکردن در سازمان ها و مراکز دولتی یا وابسته به دولت و هم نداشتن اشتغال به کار مشابه دردیگر شرکت ها

2-سپردن تعهد رسمی جهت اجرای امور زیر:

2.1عرضه ضمانت رسمی از سمت هیات موسس حاکی بر ثبت شرکت حداکثر ظرف مدت 15 روز

2.2عرضه ضمانت رسمی حاکی بر اینکه ثبت شرکت کاملاً مبنی بر مدارک مورد تصویب وزارت راه و ترابری (واحد مربوط) انجام شود.

2.3 عرضه ضمانت رسمی حاکی بر اینکه پس از ثبت شرکت یک نسخه کامل از مدارک ثبتی و آگهی تشکیل را که به تصویب اداره ثبت شرکت ها رسیده باشد به وزارت راه و ترابری( واحد مربوط) تحویل دهد.

2.4عرضه ضمانت رسمی حاکی بر اینکه پس از انجام مراحل ثبت شرکت طی مدت مشخص شده به وسیله ی وزارت راه و ترابری شروع به ساختن یا تشکیل و تجهیز پایانه بر پایه طرح تایید شده و پس از کامل کردن و تهیه آن،آمادگی خود را جهت آغازبهره برداری،به صورت کتبی به وزارت راه و ترابری ( واحد مربوط) اعلام کند.

2.5 عرضه ضمانت رسمی حاکی بر اینکه در شهرهایی که پایانه عمومی مسافربری وجود دارد شرکت مسافربری مکلف اند در صورت فعالیت در محدوده شهر،فعالیت های خود را در پایانه شهر تمرکز داشته باشند.

2.6 عرضه ضمانت رسمی حاکی بر قبول و انجام تمامی دستورالعمل های صادره در عرصه ترابری بین المللی جاده ای از طرف وزارت راه و ترابری و دیگر مقررات و دستورالعمل های مربوط و داشتن اطلاعات مورد نیاز بنا به تقاضایی وزارت مذکور

2.7 عرضه ضمانت رسمی حاکی بر تدوین تاسیسات و تجهیزات لازم در زمانی که از سوی وزارت راه و ترابری اعلام خواهد شد.(در شهرهایی که فاقد پایانه است)

2.8 عرضه ضمانت رسمی حاکی بر احراز نظر رضایت معاونت حمل و نقل جاده ای ( واحد مربوط) در عرصه تغییرات شرکت پیش از ارائه به اداره ثبت شرکت ها

3-عرضه اسناد مربوط به پنج دستگاه اتوبوس ملکی به نام هر یک از اعضاء شرکت در حال تشکیل(مدیر عامل،اعضاء هیات مدیره،سهامداران)

4-عرضه ضمانت رسمی حاکی بر فرستادن اسناد پنج دستگاه اتوبوس کرایه ی به نام شرکت بعد از ثبت شرکت

5-فرستادن دو نسخه پیش نویس اساسنامه

6-فرستادن دو نسخه پیش نویس شرکت نامه( به جز شرکت های سهامی عام و خاص)

7-فرستادن دو نسخه پیش نویس اظهارنامه که شامل تصویب اداره ثبت شرکت ها حاکی بر انتخاب نام مناسب ایرانی و غیر مشابه باشد.

8-فرستادن دو نسخه اولین صورتجلسه مجمع عمومی موسس حاکی بر گماشتن مدیر عامل و معرفی امضاهای مجاز

9- اعضاء هیات مدیره باید دارای شرایط ذیل باشند:

9.1 ایرانی تبار و مقیم ایران بودن

9.2 دیانت و عاملیت به احکام اسلام

9.3 عدم سوء پیشینه

9.4 سالم و عدم اعتیاد به مواد مخدر

9.5 کارت پایان خدمت یاکارت معافیت دائم از خدمت

10-عرضه اسناد معتبر کار

بعد از فرستادن مدارک فوق،سهامداران و مدیر عامل و اعضاء هیات مدیره ملزم است ظرف 10 روز برای مقرر کردن فرم حضور در ایران با در دست داشتن مدارک مورد نیاز- 2 قطعه عکس به همراه تصویر و اصل شناسنامه – به معاونت حمل و نقل جاده ای واحد مربوطه مراجعه کنند.بعد از تصویب قرار گرفتن مدارک ثبتی و دفتر کار و واریز مبلغ اعلام شده به حساب بانک ملی ایران، با صدور جواز ثبت شرکت موافقت خواهد شد.

ثبت شرکت موسسه حقوقی کریم خان با استفاده از کارشناسان متخصص و مجرب و با چندین دهه تجربه ی موفق،در صدور مجوز ثبت شرکت مسافربری بین المللی با افتخار آماده ی ارائه ی خدمات به شما عزیزان است.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *