ثبت کریم خان در این مقاله قصد دارد در خصوص ثبت شرکت پیمانکاری در مشهد صحبت کند اما پیش از آن توضیحی کوتاه در خصوص شرکت های پیمانکاری می دهیم . شرکت های پیمانکاری به سبب ماهیتی که دارند توسط سرمایه گذاران به ثبت می رسند در ادامه با ثبت کریم خان همراه باشید تا توضیح بیشتری در این باره به شما ارائه دهیم.

 

 

شرکت پیمانکاری

شرکت های پیمانکاری به گروه هایی از پیمانکاران گفته می شود که تمایل خود را با گرفتن مبالغی از طرف مقابل قرارداد، برای انجام یک سری کارها اعلام می کنند و با اخذ قراردادی آن امور را به عهده می گیرند.زمینه فالیت شرکت های پیمانکاری عمدتاً در زمینه ساختمان، راه و باند، تاسیسات مکانیکی، برق و نیرو ، آب و فاضلاب و … می باشد.

در ادامه به بررسی اهداف ثبت شرکت پیمانکاری می پردازیم.

اهداف تشکیل شرکت های پیمانکاری

  1. تسریع در انجام کارها و حذف بروکراسی حاکم بر ادارات و سامانه های دولتی
  2. افزایش کیفیت خدمات و بهبود کمیت کارها با رعایت اصول صرفه جویی در هزینه ها
  3. استقرار نظام کارمزدی به جای نظام وقت مزدی سنتی حاکم به ویژه در ادارات دولتی
  4. آزاد کردن منابع انسانی و سایر منابع برای اهداف دیگر

زمینه های فعالیت شرکت های پیمانکاری

طراحی، محاسبه ، نظارت ، مشاوره و اجرای کلیه امور عمرانی و پیمانکاری شامل ابنیه اعم از فلزی و بتنی، ساخت مجتمع های مسکونی، تجاری، اداری، ورزشی، اجرای دکوراسیون های داخلی و نماهای بیرونی ساختمان یا استفاده از فناوری های نوین صنعت ساختمان ، مشارکت و سرمایه گذاری در پروژه های انبوه سازی، طراحی و نصب و اجرای امور تاسیساتی شامل الکتریکال و مکانیکال شامل کلیه سیستم های الکترونیکی و انواع تابلوهای برق های صنعتی و اتوماتیک و تاسیسات برقی اعم از اتوماسیون های صنعتی، کابل کشی صنعتی و ساختمانی، نصب و راه اندازی موتورهای قدرت، تامین و نگهداری فنی و اجرای شبکه های توزیع نیرو و کلیه پروژه های فشار قوی، ضعیف ، متوسط مشتمل بر خطوط پست ، تعمیرات پیشگیرانه در انواع تاسیسات الکتریکال و مکانیکال، طراحی ، اجرا ، تعمیر ، نگهداری فنی و بازسازی انواع آسانسور، پله برقی راه بندها، درب های برقی، آیفون های تصویری و سیستم های روشنایی و تهویه صنعتی و خانگی و اداری ، طراحی و اجرای سیستم های کنترل هوشمند

اجرای پروژه های راه سازی شامل اتوبان ها، بزرگراه ها ، راه های فرعی و اصلی، گاردریل بندی، آسفالت ریزی، راه های ریلی فرودگاه ها و اجرای پروژه های آب شامل سد سازی، تونل سازی ، پل سازی ، انتقال خطوط ( آب، برق، گاز )

شرکت در نمایشگاه های بین المللی تخصصی و غیرتخصصی داخل و خارج از کشور – اخذ و اعطای نمایندگی از شرکت ها و موسسات داخلی و خارجی – اخذ وام و تسهیلات ریالی و ارزی و گشایش اعتبارات اسنادی ( ال سی ) از کلیه بانک های دولتی و خصوصی و موسسات مالی و اعتباری داخلی و خارجی – شرکت در مناقصات و مزایدات و عقد قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی – انجام بازاریابی ( غیرهرمی، غیر شبکه و غیرالکترونیک ) انجام و ایجاد کلیه امور خدمات شهری و فضای سبز و کانال کشی و امور باغبانی خدمات شهری شامل جدول کشی رنگ آمیزی المان های شهری خرید و فروش و صادرات و واردات کلیه کالاهای مجاز بازرگانی – تهیه و توزیع قطعات و ملزومات مربوط به صنعت الکتریکال و مکانیکال

نکات کلیدی درباره ثبت شرکت پیمانکاری

یک شرکت پیمانکاری لزوماً تمام زمینه های کاری فقو را ندارد و دارای موضوع واحدی است.ولی لازم به ذکر است که زمانی که شرکت پیمانکاری می خواهد با شخص یا ارگانی قرارداد ببندد باید یک سری نکات را در قرارداد رعایت کند که در ادامه در این مورد بیشتر توضیح می دهیم.

تعیین قالب ثبتی شرکت پیمانکاری

برای ثبت شرکت پیمانکاری باید نوع شرکت را تعیین کنید که این آیتم می تواند سهامی خاص یا مسئولیت محدود باشد.همانگونه که می دانید در شرکت های سهامی خاص باید 3 نفر سهامدار و 2 نفر بازرس داشته باشیم.لازم به ذکر است که شرکت های سهامی از لحاظ اعتباری برای اخذ تسهیلات بانکی ، اخذ نمایندگی معتبر و یا شرکت در مناقصات و مزایده های سطح بالا بسیار مناسب هستند .همچنین این شرکت ها در مناقصات و مزایدات دارای اعتبار بیشتری هستند.

خصوصیات شرکت سهامی خاص

  • سرمایه شرکت های سهامی خاص حداقل یک میلیون ریال می باشد.
  • تعداد مدیران حداقل 3 نفر است.
  • تعداد سهامداران حداقل باید سه نفر باشد.
  • در شرکت سهامی خاص مبلغ اسمی سهام محدودیت ندارد.
  • انتقال سهام در شرکت سهامی خاص موکول به موافقت سایر شرکاست.
  • در شرکت سهامی خاص، مسئولیت سهامداران به میزان مبلغ اسمی سهام هر سهامدار است.
  • سرمایه سهامداران در شرکت های سهامی به قطعات کوچک قابل تقسیم و چون بی نام است، لذا نقل و انتقال آن به راحتی انجام می گیرد.

مدارک شرکت سهامی خاص

  1. دو برگ اظهارنامه شرکت سهامی خاص و تکمیل آن و امضا ذیل اظهارنامه توسط کلیه سهامداران
  2. دو جلد اساسنامه شرکت سهامی خاص و امضا ذیل تمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران .
  3. دو نسخه صورت جلسه مجمع عمومی موسسین که به امضا سهامداران و بازرسین رسیده باشد.
  4. دو نسخه صورت جلسه هیئت مدیره که به امضای مدیران منتخب مجمع رسیده باشد.
  5. فتوکپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده کلیه سهامداران و در صورتی که مدیر عامل خارج از اعضای هیئت مدیره باشد که در دفاتر اسناد رسمی قابل تهیه است.
  6. فتوکپی شناسنامه
  7. معرفی نامه نمایندگان، در صورتی که سهامداران و اعضای هیئت مدیره از بین اشخاص حقوقی باشند و ارائه تصویر روزنامه رسمی آگهی تاسیس یا آخرین تغییرات آن .
  8. تاییدیه هیئت مدیره اشخاص حقوقی سهامدار ، مبنی بر غیردولتی بودن آن
  9. گواهی پرداخت حداقل 35% سرمایه شرکت از بانکی که حساب شرکت در شرف تاسیس در آن جا افتتاح شده است.
  10. اخذ مجوز در صورت نیاز بنا به تشخیص کارشناس اداره ثبت شرکت ها

توجه : کلیه شرکت های سهامی خاص باید یک جلد دفتر سهام جهت ثبت سهام شرکت تهیه کنند و تغییرات سهام نیز براساس مقررات در آن به ثبت برسد.

فرآیند ثبت شرکت پیمانکاری در مشهد

برای ثبت شرکت پیمانکاری در مشهد ابتدا نوع شرکت را مشخص کرده و سپس مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت پیمانکاری در مشهد را ارائه دهید .پس از انجام این پروسه اوراق را به امضای اعضا و موسسین برسانید و مدارک را برای کارشناس ارسال نمایید تا آن را بررسی کند و آگهی تاسیس را به اداره مربوطه صادر کند.

پس از اینکه مدارک مورد تایید قرار گرفت باید برای امضای دفاتر و اخذ مدارک ثبتی به اداره مراجعه کنید ، سپس آگهی تاسیس را در روزنامه رسمی کل شرکت از طریق سایت http://rrk.ir درج نمایید.لازم به ذکر است که هزینه درج آگهی باید به صورت آنلاین پرداخت گردد.

رتبه بندی پیمانکاران یا گرید

شرکت های پیمانکاری که ارائه دهنده خدمات هستند برای گرفتن پروژه های کاری باید رتبه بگیرند. رتبه بندی یک نوع معیار صلاحیت گذاری بر اساس استانداردهای تعریف شده است.شرکت های پیمانکاری با توجه به قراردادها و امکانات و وافراد امتیاز آور از 1 تا 5 رتبه بندی می شوند که 5 پایین ترین و 1 بالاترین رتبه می باشد. یکی از عوامل موثر در رتبه بندی شرکت های پیمانکاری تعداد نیروی فنی مهندسی حاضر در هیئت مدیره است.

در آخر ثبت کریم خان رشته های پیمانکاری را برای شما برمیشمرد.

رشته های پیمانکاری

  1. ساختمان و ابنیه
  2. راه و ترابری
  3. صنعت و معدن
  4. تاسیسات و تجهیزات
  5. کشاورزی
  6. آب
  7. مرمت آثار باستانی
  8. کاوش های زمینی
  9. ارتباطات
  10. نفت و گاز
  11. نیرو

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *