ثبت شرکت در ابوسعید

شرکت چیست ؟

ثبت شرکت در ابوسعید به منظور اعمال مادی و کسب سود از آن می تواند آغاز کننده تحولی بزرگ در اقتصاد کشور باشد .

ثبت شرکت در ابوسعید

 

حتما عنوان شرکت با اسامی مختلف را تا به حال زیاد شنیده اید اما معنی آن را هم میدانید ؟

در این مقاله شما صفر تا صد ثبت شرکت در ابوسعید و از ثبت کریمخان می آموزید پس با ما همراه باشید .

  • شرکت چیست ؟
  • شرکت سهامی چیست ؟
  • شرکت سهامی خاص چیست ؟
  • شرکت سهامی عام چیست ؟
  • شرکت مسئولیت محدود چیست ؟
  • شرکت تضامنی چیست ؟
  • موسسه چیست ؟

ثبت شرکت در ابوسعید

برای شروع کسب و کار و راه اندازی یک تجارت ،حداقل نیاز به اجتماع 2 یا چند نفر حقیقی یا حقوقی می باشد که در واقع برای کسب سود این اجتماع صورت میگیرد .

در این اجتماع که شرکت نامیده میشود هریک از افراد دارای سهم خاصی در آن می باشند که به صورت توافقی در بین آن ها تقسیم شده است .

چند نوع شرکت در ایران داریم ؟

هر کسب و کاری نیاز به شرکت خاص خود است پس در ابتدا حتما برای هر شروع کسب و کار خود نوع شرکت خود را تعیین میکنیم .

در کل دو نوع شرکت مدنی و تجاری داریم که در ثبت کریمخان به طور کامل و جامع به آن میپردازیم .

شرکت مدنی

به طور خلاصه و واضح 2 نوع خاص و عام دارد که در تعریف عام مطابق با عقد قراردادی عده ای از شرکا سرمایه یا کار یا تخصص خود را برای رسیدن به هدفی مشخص با هم به اشتراک بگذارند و در تعریف خاص هدف از عقد قرارداد تقسیم حق مالکیت است. منظور اینکه در این نوع شرکت ها چند نفر با هم همکاری می کنند تا به هدف و یا مال یکسان و مشخصی دست یابند. در واقع شرکا هر یک می توانند از تخصص، توان، مال و یا کار خود برای رسیدن به این هدف یا مال مشترک استفاده کنند .

شرکت تجاری

شرکت های تجاری در واقع برای کسب سود و تجارت تاسیس می شود .

بر اساس ماده 20 قانون تجارت در ایران 7 نوع شرکت تجاری داریم :

  • شرکت های سهامی خاص
  • شرکت سهامی عام
  • شرکت مسئولیت محدود
  • شرکت تضامنی
  • موسسه
  • شرکت دانش بنیان
  • شرکت مختلط غیر سهامی
  • شرکت مختلط سهامی
  • شرکت نسبی
  • شرکت تعاونی تولید و مصرف

مدارک ثبت شرکت

در این اسامی شرکت های نام برده ، بیشترین آمار ثبت شرکت متعلق به ثبت شرکت های سهامی خاص ، شرکت سهامی عام ، شرکت مسئولیت محدود ، شرکت تضامنی و موسسه می باشد .

بهتر است سراغ تعریف هر کدام از شرکت های تجاری برویم .

ثبت شرکت سهامی

اگر به عناوین بالا دقت کرده باشید شرکت سهامی عام و سهامی خاص را مشاهده کردید .

ابتدا بهتر است شرکت سهامی را برای شما تشریح کنیم .

شرکتی که سرمایه آن به سهام های مختلف تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آن ها می باشد که این شرکت های سهامی به 2 نوع خاص و عام تقسیم می شوند .

ثبت شرکت سهامی خاص

اگر تمام سرمایه یک شرکت را موسسین آن تامین کنند به آن شرکت سهامی خاص می گویند و در نظر داشته باشید که سهام شرکت سهامی خاص قابل داد و ستد در بورس اوراق بهادار نیست ولی توسط افراد خارج از شرکت قابل معامله است .

هنگام ثبت شرکت سهامی خاص باید تمام سرمایه توسط موسسین شرکت تامین شود ولی 35 درصد از سرمایه در بانک سپرده گذاری شده باشد .

ثبت شرکت سهامی عام

اگر قسمتی از سرمایه شرکت از طریق فروش سهام به مردم تامین شود شرکت سهامی عام می گویند . در این شرکت های سهامی عام ، صاحبان سهام می توانند سهام خود را به راحتی در بورس داد و ستد کنند و در واقع مالکیت خود را به دیگری منتقل کنند .

ثبت شرکت مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود در حقوق ایران اولین بار با تصویب قانون تجارت مصوب 1311 وارد قانون گذاری شد و در اولین قانون تجارت ایران مصوب 25 دلو 1303 و 12 فروردین 1304 پیش بینی نشده بود .

در واقع این نوع شرکت ها بین دو یا چند نفر که عمدتا بین اعضای یک خانواده یا افراد فامیل و یا دوستان و آشنایان است که با هدف امور تجاری تاسیس و شرکت به ثبت میرسد .

هریک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است (ماده 94 قانون تجارت) .

ثبت شرکت تضامنی

شرکت تضامنی یکی از انواع شرکت‌های قانونی است که این شرکت از جنبه‌های مختلفی از جمله نحوه ثبت و تشکیل ، رابطه میان شرکا ، انحلال و ورشکستگی یا دیگر شرکت‌ها متفاوت است . شرکت تضامنی تحت اسم مخصوصی برای امور تجارتی بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تاسیس می‌شود و اگر دارایی شرکت برای پرداخت تمام قروض شرکت کافی نباشد ٬ هر یک از شرکا مسئول پرداخت تمام قروض هستند .

ثبت موسسه

به طور کلی موسسات برای امور تجاری تاسیس نمی شوند و هدف از تاسیس موسسه امور علمی ، ادبی ، خدماتی و غیره می باشد .

در ماده 584 قانون تجارت و ماده 1 آیین نامه اصلاحی ثبت تشکیلات و موسسات غیر تجاری مصوب 1337 بیان شده است این موسسات از تاریخ ثبت در اداره ثبت شرکت ها شخصیت حقوقی پیدا می کنند و دارای مجمع عمومی و عادی و اظهارنامه نیز هستند .

هزینه ثبت شرکت چقدر است ؟

تا اینجا به تعریف انواع شرکت و راه اندازی کسب و کار پرداختیم و در این قسمت از مقاله ثبت شرکت به هزینه و تعرفه ثبت شرکت های میپردازیم .

شرایط ثبت شرکت ها با هم متفاوت است و قاعدتا باید هزینه های مختلی نیز داشته باشد .

در شرکت ثبت کریمخان ، هزینه ثبت شرکت شامل واریزی به اداره ها و درج آگهی در روزنامه رسمی کشور و همچنین کارمزد موسسه ثبت شرکت کریمخان و در نهایت حق الوکاله می شود .

جهت دریافت و اطلاع از تعرفه ثبت شرکت و مشاوره رایگان ثبت شرکت ، لطفا با مشاورین ثبت کریمخان تماس حاصل فرمایید .

سوالات متداول

  • آیا هزینه ثبت شرکت ها در ابوسعید یکسان است ؟

خیر . هزینه ثبت شرکت بستگی به میزان افراد ، میزان حجم موضوع درج شده برای شرکت در اساسنامه و روزنامه رسمی ، میزان سرمایه اولیه اعلام شده و غیره بستگی دارد . ( هزینه ثبت شرکت مسئولیت محدود به دلیل هزینه روزنامه رسمی ، مقداری کمتر است )

  • چرا قیمت موسسات ثبت برای ثبت شرکت در ابوسعید متفاوت است ؟

موسسات ثبت به دلیل ارائه خدمات متفاوت و فیزیکی نبودن انجام امور ثبت شرکت ، هزینه های متفاوتی را برای ثبت شرکت شما اعلام میکنند . ثبت کریمخان با بهترین تعرفه ثبت شرکت آماده ارائه خدمات به طور کامل و حرفه ای می باشد .

  • آیا مراحل ثبت شرکت سهامی عام با سهامی خاص یکسان است ؟

خیر . هر یک از شرکت ها برای ثبت نیاز به مراحل خاصی میباشند .

 

موسسه حقوقی ثبت کریمخان به عنوان بزرگترین سامانه ثبت کسب و کار در کشور افتخار دارد که تمامی خدمات اداری و امور مربوط به ثبت شرکت ، ثبت برند ، ثبت موسسه ، ثبت شرکت های مسئولیت محدود و همچنین ثبت تغییرات شرکت ، ثبت نقل و انتقال سهام شرکت ، ثبت کاهش یا افزایش میزان سهام اعضای شرکت ، افزاییش یا کاهش سرمایه ، ثبت انحلال شرکت ، ثبت پلمپ دفاتر و یا دیگر امور مربوط به ثبت شرکت در ابوسعید را برای اعتبار بخشیدن به شما و کسب و کارتان را انجام دهد.

از خدمات خوب شرکت ثبت کریم خان می توان به ثبت شرکت در ابوسعید ، ثبت شرکت در مناطق آزاد ، ثبت برند و لوگو در ابوسعید ، اخذ کارت بازرگانی ، اخد کد اقتصادی و دیگر امور ثبت شرکت ها با هزینه های شفاف بدون رفت و آمد های بیهوده و به صورت آنلاین اشاره کرد که میتوانید با مشاوره حرفه ای و رایگان توسط ثبت کریمخان در سریع ترین زمان به کسب و کار خود اعتبار ببخشید .

تلاش میکنیم بهترین خدمات را در سریعترین زمان با کادر مجرب و وظیفه شناسی که در اختیار داریم حتی به صورت غیر حضوری و آنلاین و یا حضور مشاورین ما در محل شما به تمام عزیزان در سراسر کشور ارائه دهیم .

ثبت کریمخان با مشاوره ی رایگان و تخصصیی در تمام ساعات شبانه روز در خدمت شما باشد.

تلفن تماس :

021-87146203

021-87146204


ثبت شرکت در ابوسعید ، ثبت برند در ابوسعید ، استعلام برند در ابوسعید ، مشاوره ثبت شرکت در ابوسعید ، هزینه ثبت شرکت در ابوسعید ، موسسه ثبت شرکت در ابوسعید ، ثبت شرکت مسئولیت محدود ابوسعید ، ثبت شرکت سهامی خاص ابوسعید ، ثبت شرکت سهامی عام ابوسعید ، اخذ کارت بازرگانی ابوسعید ، اخذ کد اقتصادی ابوسعید ، پلمپ دفاتر ابوسعید ، تغییرات شرکت در ابوسعید ، ثبت شرکت ابوسعید، ثبت لوگو ابوسعید

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *