ثبت شرکت حمل و نقل هوایی


طبق ماده 1 قوانین تاسیس موسسات حمل و نقل هوائی، شرکت یا موسسه حمل و نقل هوائی هر فرد حقیقی یا حقوقی است ، که مطابق ماده 17 قانون هواپیمائی کشوری بعد از تصویب شورایعالی هواپیمائی کشوری از نظر برابری با مصالح کشور احتیاجات ، با داشتن موارد زیر مسئول حمل و نقل هوائی، بار و مسافر مطابق قوانین و مقررات هواپیمائی کشوری اقدام کند.

 

موارد عمومی برای ثبت شرکت حمل و نقل هوایی

اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان معروف در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

عدم محکومیت جزایی موثر که باعث محروم شدن از حقوق اجتماعی باشد.

برخوردداری از سرمایه ، امکانات و تجهیزات مناسب به تشخیص شورای عالی هواپیمای کشوری که سرمایه نقدی آن نباید کمتر از دو میلیارد باشد.

مسئولیت پذیرش مقررات هواپیمایی کشوری

شرایط مدیر عامل شرکت یا مدیر عامل اجرایی موسسه

  • دارا بودن تابعیت ایران
  • داشتن حداقل 25 سال سن
  • داشتن کارت پایان خدمت وظیفه یا معافیت دائم ( برای مردان )
  • تسلط به یکی از زبان های مورد عمل ایکائو ( ترجیحاَ انگلیسی)
  • داشتن حداقل 5 سال تجربه کار در امور تخصصی ( فنی – عملیاتی – بازرگانی ) هواپیمایی.

مدارک لازم برای ثبت شرکت حمل و نقل هوایی

  • کامل کردن فرم سه برگی
  • اصل و کپی شناسنامه از تمامی صفحات ( 2 سری )
  • اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی
  • اصل و کپی کارت پایان خدمت یا معافیت دائم
  • چهار قطعه عکس سه در چهار
  • پنج قطعه عکس شش در چهار
  • کپی گذرنامه متقاضی و همسر از صفحات 2 تا 9 ( در صورت دارا بودن ، یک سری )
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر

تعهدات و وظایف های شرکت یا موسسه حمل و نقل هوایی

– شرکت یا موسسه حمل و نقل هوائی جهت مسئول حمل ونقل هوائی بار و مسافر وظیفه دارند برابر مقررات جاری بلیط مسافری و بارنامه صدر و به درخواست کننده تسلیم دهد و نرخها و موارد مشخص شده از

سوی شورای عالی هواپیمائی کشوری یا دیگر مراجع صلاحیت دار دولتی و قوانین و مقررات مرتبط را رعایت نماید. ( ماده 10 )

  • تبصره: در زمان رعایت نکردن قوانین نام برده بعد از اخطار کتبی ، به روشی ضروری و به نظم تنظیم در قوانین و مقررات مرتبط از فعالیت شرکت یا موسسه ممانعت انجام خواهد شد.

– شرکت یا موسسه حمل و نقل هوائی وظیفه دارند اسامی و مشخصات تمام کارکنانی را که در محدوده فرودگاههای کشور فعالیت میکنند برای رسیدگی و تصویب صلاحیت بسازمان هواپیمائی کشوری

معرفی نماید و هر کدام از اشخاص را که عدم صلاحیتشان ابلاغ شود فوراً نسبت به معاوضه او مبادرت نمایند. ( ماده 11)

– شرکت یا موسسه حمل و نقل هوایی میبایست پایگاه عملیاتی و تاسیساتی خود را در فرودگاهها و مکانهائی که مورد تصویب سازمان هواپیمائی کشوری باشد ، ایجاد نمایند. ( ماده 12)

– فعالیت های حمل و نقل شرکتها و موسسات حمل و نقل هوائی در مسیرهائی که پیش از مجوز آن از سازمان هواپیمائی کشوری احراز گردیده مجاز خواهد بود. ( ماده 13)

– شرکتها و یا موسسات حمل و نقل هوائی مکلفند پیش از هر نوع فعالیت هوائی نسبت به دریافت گواهینامه خلبانان و خدمه پروازی و کادر فنی و ناوگان وتجهیزات ایمنی خود از سازمان هواپیمائی کشوری مبادرت و برابر قوانین و استانداردهای سازمان هواپیمائی کشوری در زمان نسبت به تمدید یا تجدید آن مبادرت نمایند. ( ماده 14)

– شرکتها یا موسسات حمل ونقل هوائی وظیفه دارند پیش از اقدام به هر گونه فعالیت حمل و نقل هوائی نسبت به تحویل بیمه نامه معتبر برای خدمه پروازی ، مسافرین ، بار ، اشخاص ثالث برابر ضوابط بین المللی و مقررات جمهوری اسلامی ایران مبادرت نمایند. ( ماده 15)

– سازمان هواپیمائی کشوری بعد از تقاضایی پروانه بهره برداری به وسیله ی درخواست کننده و تسلیم حاکی بر آماده بودن تاسیسات و تجهیزات و موارد لازم حداکثر طی مدت 3 ماه نسبت به صدور پروانه مبادرت مینمایند. ( ماده 16)

– شرکتها یا موسسات حمل ونقل هوائی مکلفند در مورد حمل بار و مسافر هماهنگی و همکاری مورد نیاز با تمام ارگانها و موسسات حفاظتی و امنیتی و گمرک و گذرنامه داشته باشند و در مورد حمل و نقل بارهای خطرناک رعایت استانداردها و مقررات مخصوص مرتبط را بنمایند. ( ماده 17)

– شرکتها یا موسسات حمل و نقل هوائی وظیفه دارند حقوق مسافرین و مالکین کالا را از حیث ارائه، ابطال بلیط، بارنامه و ذخیره جا و تسلیم خدمات رفاهی، ایمنی و تسهیلاتی داخل هواپیما و به هنگام پیاده و سوار شدن برابر ضوابط ابلاغ شده به وسیله ی سازمان هواپیمائی کشوری تامین نمایند. ( ماده 18)

– شرکت و یا موسسه حمل و نقل هوائی باید ارزش خدمات پروازی و فرودگاهی و دیگر هزینه های مربوطه را برابر ضوابط و مقررات جمهوری اسلامی ایران در زمان مشخص پرداخت نمایند. ( ماده 19)

– پروانه بهره برداری و مسئول حمل ونقل هوائی به شکل لوح به امضا ریاست سازمان هواپیمائی کشوری به درخواست داده خواهد شد. ( ماده 20)

– مادامی که تقاضا کننده موارد مورد نیاز را از دست بدهد با دقت به ضوابط این دستورالعمل مراتب فسخ پروانه به وسیله ی سازمان هواپیمائی کشوری به او اعلام خواهد شد در این صورت مالک پروانه وطیفه دارد طی مدت 10 روز نسبت به تحویل لوحه مبادرت نماید. ( ماده 21)

– شرکتها و یا موسسات حمل و نقل هوائی وظیفه دارند تسهیلات مورد نیاز برای بازرسی عوامل سازمان هواپیمائی کشوری را مهیا سازند. ( ماده 22)

– شرکتها و یا موسسات حمل و نقل هوائی با هدف تامین شرایط فنی ، عملیاتی ، تجهیزاتی ، تاسیساتی، پرسنلی مکلفند ضوابط و شرایط ضمیمه به این دستورالعمل را که تحت عنوان” ضوابط فنی عملیاتی تاسیس موسسات و یا شرکتهای حمل و نقل هوائی” اعمال شود رعایت نمایند. ( ماده 23)

ارائه خدمات حرفه ای در ثبت شرکت حمل و نقل هوایی در دپارتمان تخصصی ثبت کریم خان جهت متقاضیان محترم آماده همراهی است.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *