اقدامات لازم جهت اخذ کد اقتصادی

اقدامات لازم جهت اخذ کد اقتصادی


ضرورت اخذ کد اقتصادی

کد اقتصادی یک شماره ی منحصر به فرد 12 رقمی می باشد که به وسیله ی سازمان امور مالیاتی به فعالان اقتصادی که شرایط لازم را دارند اختصاص داده می شود. هر شرکت و یا موسسه ای پس از اینکه به ثبت رسید، به مدت 2 ماه از تاریخ ثبت آن زمان دارد تا به اداره ی دارایی مستقر در محدوده ی فعالیت خود مراجعه نماید و اقدامات لازم جهت اخذ کد اقتصادی و تشکیل پرونده مالیاتی را صورت دهد. در صورتی که شرکت ها برای اخذ کد اقتصادی اقدام نکنند از معافیت های مالیاتی ماده ی 105 قوانین سازمان مالیاتی کشور محروم می گردند.

 

اقدامات لازم جهت اخذ کد اقتصادی

در این ماده اینچنین مقرر شده است: درآمد شرکت ها و درآمد حاصل از فعالیت های انتفاعی دیگر اشخاص حقوقی از منابع مختلف در ایران یا خارج از ایران بدست می آید. بعد از وضع هزینه های ناشی از منابع غیر معاف و کسر های معین شده به استثنای مواردی که بر اساس مقررات این قانون نرخ جداگانه ای دارند، شامل مالیات حداکثر به نرخ بیست و پنج درصد می شوند. افزون بر محرومیت از امتیاز فوق، اخذ کد اقتصادی یک وظیفه ی مالیاتی می باشد.

سازمان امور مالیاتی کشور، به وسیله ی کد اقتصادی قادر می باشد صورتحساب ها، دفاتر قانونی و فاکتورها را به راحتی مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد و مالیات را مطابق با اسناد و مدارک به صورت مستند محاسبه کند. از جهت دیگر، داشتن کد اقتصادی برای اشخاص حقیقی و حقوقی برای صادرات و واردات و اخذ کارت بازرگانی نیز الزامی می باشد. هنگامی که یک شرکت تشکیل می گردد، بدون داشتن پرونده ی مالیاتی قادر به اخذ کد اقتصادی نمی باشد، بنابراین شرکت نمی تواند با جایی قرارداد ببندد و آغاز به فعالیت نماید. چنانچه می خواهید از اقدامات لازم جهت اخذ کد اقتصادی آگاه شوید تا انتهای این مقاله با ثبت شرکت کریمخان همراه باشید.

اقدامات لازم جهت اخذ کد اقتصادی

هر شخص حقیقی و حقوقی برای مشخص نمودن میزان مالیات پرداختی خود و اخذ کد اقتصادی باید نسبت به تشکیل پرونده و تعیین حوزه ی مالیاتی اقدام کند. در ادامه به بررسی اقدامات لازم جهت اخذ کد اقتصادی می پردازیم. لازم به ذکر است که کارشناسان مجرب موسسه حقوقی کریم خان با دارا بودن تجربه و تخصص کافی در این زمینه می توانند بهترین خدمات را به شما عزیزان ارائه نمایند. برای این امر کافیست از طریق شماره های موجود در وبسایت ما با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

• مرحله اول : تشکیل پرونده مالیاتی

مراتب تشکیل پرونده مالیاتی به شرح ذیل می باشد:

  1. تشکیل پرونده برای مالیات عملکرد
  2. پیش ثبت نام در تارنمای http://tax.gov.ir
  3. تشخیص حوزه ی مالیاتی و ممیز بر اساس آدرس ( به وسیله ی کارشناسان حقوقی ثبت شرکت کریمخان انجام می گیرد).
  4. پیش ثبت نام ارزش و تحویل مدارک
  5. اخذ شماره پرونده و کد واحد مالیاتی ارزش افزوده و بعد از ارجاع پرونده به وکلای ثبت شرکت کریم خان، مراجعه به حوزه ی ارزش افزوده ی مربوطه
  6. پس از دریافت کلیه ی شماره پرونده ها می بایست آن را در سامانه ی ثبت نام کد اقتصادی وارد کنند تا ثبت نام کد اقتصادی کامل شود.

• مرحله دوم : تعیین حوزه ی مالیاتی

برای تعیین حوزه ی مالیاتی، باید به نزدیک ترین اداره ی امور مالیاتی مراجعه نمایید و با دادن نشانی، حوزه و ممیز خود را بیابید.

• مرحله سوم : فراهم کردن مدارک مورد نیاز

مدارک لازم برای تشکیل پرونده و تقاضای کد اقتصادی شخص حقوقی عبارت است از :

  • کپی برابر با اصل مدارک ثبتی:شرکت سهامی خاص (آگهی تاسیس، تغییرات اساسنامه و اظهارنامه)
    شرکت با مسئولیت محدود (آگهی تاسیس، تغییرات اساسنامه، تغییرات تقاضانامه ،تغییرات شرکتنامه)
  • کپی برابر با اصل مدارک شناسایی مدیران(شناسنامه و کارت ملی)
  • اجاره نامه ی رسمی با کد رهگیری یا سند مالکیت به نام شرکت (یا اینکه سند مالکیت به نام یکی از اعضای هیات مدیره ی شرکت باشد. لازم به ذکر است که سند می بایست تک برگ باشد، در غیر این صورت اگر سند دفترچه ای باشد می بایست پایان کار داشته باشد).
  • قبض تلفن (بدون هیچ گونه مغایرت کد پستی با آخرین آگهی و اجاره نامه یا سند)
  • کامل نمودن دفترچه ثبت نام اشخاص حقوقی
  • مهر شرکت
  • پرداخت 2 در هزار سرمایه ی شرکت
  • گواهی امضاء در دفتر خانه اسناد رسمی
  • وکالتنامه ی شرکتی (موکل:شرکت وکیل:نماینده ی شرکت )

زمان لازم جهت تعیین حوزه ی مالیاتی(تشکیل پرونده مالیاتی) و اخذ کد اقتصادی :

تشکیل پرونده ی مالیاتی در همه ی حوزه ها به استثنای حوزه ی مالیاتی غرب تهران حدود یک هفته زمان لازم دارد، در حوزه ی مالیاتی غرب تهران به دلیل بازدید اداره ی دارایی مستغلات از مکان شرکت، تشکیل پرونده مالیاتی نیازمند زمان بیشتری می باشد. بعد از تشکیل پرونده ی مالیاتی، می توان نسبت به دریافت شماره ی اقتصادی اقدام نمود که دریافت آن نیز در حدود 2 الی 3 هفته زمان لازم دارد.

هزینه ی لازم جهت تعیین حوزه ی مالیاتی ( تشکیل پرونده مالیاتی ) و اخذ کد اقتصادی :

هزینه لازم برای تعیین حوزه ی مالیاتی 2.500.000 ریال می باشد و هزینه ی لازم جهت اخذ کد اقتصادی 2.500.000 ریال می باشد که در مجموع 5.000.000 ریال می شود.

نکته :

  • کارت اقتصادی به نشانی شرکت یا محلی که بر اساس آن تشکیل پرونده صورت گرفته است پست می گردد.
  • در صورتی که بعد از اخذ کارت شماره اقتصادی تغییراتی در اطلاعات شناسایی اشخاص حقیقی به وجود بیاید لازم است فرم نمونه را تکمیل نموده و به ضمیمه ی مدارک مثبته به حوزه ی مربوطه یا اداره ی صادر کننده ی کارت ارائه شود تا اقدامات لازم جهت ثبت تغییرات و اصلاح کارت صورت گیرد.

ثبت شرکت کریم خان، افتخار دارد با استفاده از توان بالای کادر مجرب و حرفه ای خود بهینه ترین خدمات را جهت اخذ کد اقتصادی ، به متقاضیان محترم ارائه نماید.

راهنمای ثبت شرکت

اقدامات لازم برای اخذ کد اقتصادیاقدامات لازم برای دریافت کد اقتصادیاقدامات لازم جهت اخذ کد اقتصادیبرای اخذ کد اقتصادی چه اقداماتی باید انجام دهیمتشکیل پرونده مالیاتیدريافت كد اقتصاديدریافت کد اقتصادیدریافت کد اقتصادی از طریق اینترنتدریافت کد اقتصادی اشخاص حقیقیدریافت کد اقتصادی شرکتدریافت کد اقتصادی شرکتهازمان لازم جهت تعیین حوزه ی مالیاتی و اخذ کد اقتصادیضرورت اخذ کد اقتصادیمدارک لازم برای اخذ کد اقتصادیمدارک لازم برای دریافت کد اقتصادی شرکتمدارک لازم جهت اخذ کد اقتصادیمدارک لازم جهت اخذ کد اقتصادی اشخاص حقوقیمدارک لازم جهت دریافت کد اقتصادیمدارک لازم جهت دریافت کد اقتصادی اشخاص حقوقیمدارک لازم جهت گرفتن کد اقتصادیمدارک مورد نیاز برای اخذ کد اقتصادیمدارک مورد نیاز برای گرفتن کد اقتصادینحوه ی تشکی پرونده مالیاتی جهت اخذ کد اقتصادیهزینه ی لازم جهت تعیین حوزه ی مالیاتی و اخذ کد اقتصادی

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *