ثبت برند در موسسه حقوقی کریم خان

ثبت برند در موسسه حقوقی کریم خان


در این مقاله قصد داریم در خصوص ثبت برند در موسسه حقوقی کریم خان سخن بگوییم.مطابق بند 1 ماده 15 موافقت نامه تریپس علامت تجاری یا برند این چنین تفسیر شده است : ” هرنوع علامت یا تلفیقی از علامت ها که باعث تمایز محصولات از یکدیگر می شود.” علامتی مانند کلمات ،حروف، اعداد ، تصاویر و تلفیقی از رنگ ها و هرنوع ترکیبی از این علامت ها جهت ثبت به منظور علائم تجاری می باشد.بارزترین ویژگی های یک علامت تجاری که این امکان را فراهم می سازد یک موسسه و یا مجموعه ای از موسسه های متکی به یک شرکت مادر، خود و کالاهای خود را با کالاهای دیگران تفکیک نماید و متناسب با آن توانایی انتخاب مصرف کننده بیشتر می شود. پس این علامت ها اسبابی برای مصرف کننده و رقیبان تجاری و صنعتی می باشند.

ثبت برند در موسسه حقوقی کریم خان

” علائم متمایز کننده ” محصولات بسیار گوناگون می باشد و در طرح های گوناگونی ارائه می شود عرضه می شود. نامگذاری های جغرافیایی و اسم تجاری یک موسسه قسمتی از علائم به حساب می آیند.از لحاظ حقوق مالکیت صنعتی بعضی از کشورها مانند فرانسه ، اسم های تجاری یک شرکت ،حقوق انحصاری را ندارند و در برابر سوء استفاده رقیبان پشتیبانی نمی گردد، چه بسا که فقط در برابر رقابت غیرمجاز از آن ها دفاع می گردد.

ولی از بین کلیه علامت ها، علائم تجاری دارای حق و حقوق بالایی می باشند. جهت اجرای این قوانین میبایست علائم قابلیت پشتیبانی را دارا باشند و به منظور یک علامت تجاری و صنعتی ثبت گردند .در بعضی از علامت ها به دلیل اینکه مغایر با نظم عمومی می باشد و یا به علل خاصی مانند بکارگیری از علامت رسمی یک کشور ، نمی توانند در قالب علامت تجاری و صنعتی ثبت گردند ولی چنانچه ثبت شوند، به سرمایه موسسه تبدیل می گردد و اگر بخصوص در مرتبه بین الملل ممکن است میلیارد ها یورو ارزش پیدا کند.

علامت تجاری چه امتیازاتی را به همراه دارد ؟

صاحبان علامت تجاری با بکارگیری پشتیبانی از علامت تجاری برای بهبود و گسترش کالاهای خود از نظر کمی و کیفی بهره می برند و استفاده کنندگان می توانند به راحتی تصمیم گیری نمایند . بنابراین حقوق بهره برداری انحصاری برای شخصی مناسب می باشد که طبق قوانین علامت خود را ثبت نمایند که این موضوع در بند د ماده 40 زمان اعتبار و پشتیبانی از آن را 10 سال تعیین نموده است و با ازسرگیری علامت به وسیله دارندگان آن حقوق استفاده انحصاری برای ده سال دیگر ضمانت می نماید که در مقررات کشورما این دوبارگی علامت به چاپ اطلاعیه دوباره نیازی ندارد.

بنابراین صاحبان علامت تجاری به ثبت رسیده مطابق حقوق انحصاری حاصل می تواند :

  1. تقاضای ممانعت از بکارگیری علامت تجاری یکسان با علامت خود که از طرف فردی ایجاد شده، شود.این درخواست در دادسرا عرضه می گردد.
  2. تقاضای فسخ اظهارنامه ثبت علامت تجاری مشابه خود که از طرف فردی دیگر در اداره مالکیت صنعتی عرضه گشته ،شود.
  3. تقاضای باطل سازی ثبت علامت تجاری همانند با علامت تجاری خود به وسیله دیگران شود.

حقوق استفاده انحصاری در کلیه مناطق کشورما عرضه می گردد و در حقیقت به مکان ویژه ای محدود نمی باشد پس هر شخصی در هر جایی از کشورما دارای علامت تجاری به ثبت رسیده باشند، می تواند ممانعت از بهره گیری آن را درخواست نمایند.

روند ثبت برند در موسسه حقوقی ثبت کریم خان

متخصصان ما در این ثبت کریم خان به دو روش شما را راهنمایی می نمایند:نخست به وسیله مشاوره تخصصی کاملاٌ رایگان در این عرصه شما را یاری می نمایند و با آنکه عرضه مدارک لازم ، تمامی فعالیت های ثبتی شما را ضمانت می نمایند.

در اولین قدم، کارشناسان ما در تعیین اسمی مناسب یاری می نمایند و از نام مورد نظرشما استعلام می گیرند.این تفکر پایه که در پشت نام تجاری تعبیه شده، یک راهبردی برای نمایش اعتبار نام تجاری می باشد.مانند این است که نام تجاری همانند یک فانوس دریایی می باشد که اشعه نور آن جهت حرکت را برای کشتی مشخص می نماید.یک فضای درخور جهت نام تجاری در مدیران و مصرف کنندگان برای مقاصد والاتر مهیا می نماید.

البته سوال اینجاست که به چه طریق نامی موردپسند برای برند خود انتخاب نماییم ؟

از بااهمیت ترین مسائل در انتخاب برند این است که مطابق قوانین بوده و بتوان آن را ثبت نمود. به همین ترتیب نامی که منتخب می کنیم باید به روز و خلاقانه باشد و مصرف کننده گمراه نگردد. از موارد انتخاب نام برند عبارت اند از :

  • گیرایی و منحصر به فردی
  • قدرت رابطه با مصرف کنندگان
  • تعیین نام مطابق با عملکرد و اهداف
  • تعیین اسم تجاری مختصر به منظور یک میان بر
  • قابلیت تغییر به دیگر زبان ها

بعد از تعیین اسم برند، باید به سامانه مالکیت معنوی رجوع نموده و مشخصات مورد تقاضا را در سامانه درج نموده و کد پیگیری را اخذ کرد.

جواب اداره به یکی از سه مورد اخطار نقص / رد پرونده / آگهی نوبت اول می باشد.

آگهی نوبت اول به این معنی می باشد که هیچ نقصی در مشخصات وارده موجود نمی باشد و باید مدارک را عرضه نمایید.

پس از آگهی نوبت اول و کامل نمودن مدارک و عرضه آنها به سازمان مالکیت معنوی میبایست به وسیله سامانه هزینه روزنامه رسمی اول و حق الثبت را پرداخت نمود. پس از طی31 روز از تاریخ روزنامه مرحله اول اگر فردی به ثبت برند درخواست شده انتقادی نداشته باشد می توان به آگهی نوبت دوم مبادرت نموده و سند حتمی برند را دریافت نمایید.

زمان پشتیبانی از علامت تجاری 10 سال از تاریخ ثبت اظهارنامه در سازمان مالکیت های صنعتی می باشد که هر 10 سال یک بار تمدید می گردد و اگر طی 10 سال تمدید نشود و همچنین 6 ماه از زمان انقضای آن گذشته باشد دارنده این گواهینامه باید برای ثبت نام علامت تجاری خود از نو مبادرت نماید.

با توجه به اهمیت موضوع، موسسه حقوقی کریم خان ، با استفاده از متخصصان باتجربه، به صورت حرفه ای خدمات خود را در عرصه ثبت برند ارائه می نماید.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *