اخذ بارکد در سال 1402

اخذ بارکد در سال 1402

با توجه ورود به سال جدید ممکن است در مورد مراحل اخذ بارکد در سال 1402 کنجکاو باشید. خوب است پیش از اقدام به دریافت بارکد، از تمام مراحلی که باید طی شود به صورت کامل اطلاع داشته باشید تا در حین انجام این کار به مشکل برخورد نکنید و درخواست شما رد نشود. مطالعه این مقاله شما را در این زمینه راهنمایی خواهد کرد.

اخذ بارکد در سال 1402

پیش گفتار

شاید شما هم قصد اخذ بارکد داشته باشید اما از چگونگی انجام این کار اطلاع نداشته باشید. در این مقاله قصد داریم زیر و بم روش اخذ بارکد را برای شما توضیح دهیم. همچنین برای کسب اطلاعات سریعتر میتوانید با کارشناسان ما در ثبت کریمخان تماس حاصل فرمایید.

بارکد چیست؟

بارکد یا همان شناسه میله ای در واقع نمایشی از اعداد است که به صورت خطوط عمودی میباشد و اعداد را میتواند به کامپیوتر منتقل کند. با استفاده از این روش، بدون نیاز به وارد کردن اعداد در سیستم های رایانه ای، میتوان اعداد روی کالا که شناسه آن میباشد را خوانده و اطلاعات آن را به سایر بخش ها مانند بخش حسابداری منتقل کرد.

انواع بارکد

به صورت کلی دو نوع بارکد یک بعدی و دو بعدی وجود دارد. بارکد یک بعدی در واقع ساده ترین نوع کدگذاری است که از خطوط با پهنای مختلف تشکیل شده است که بین آنها فضای خالی وجود دارد. نوع دیگر باکد دو بعدی است که از مربع و اشکال چند ضعلی تشکیل شده است. یکی از نمونه های بارکد دو بعدی، QR code می‌باشد که در سال 1994 اولین بار مورد استفاده قرار گرفت.

علت اخذ بارکد

رسالت بارکد در واقع تبادل اطلاعات از صفحات چاپ شده به صفهات کامپیوتر و سایر وسایل الکترونیکی میباشد، که با استفاده از این کدها عملیات حسابداری و انبارداری انجام میپذیرد. در ادامه میخواهیم ببینیم که چرا دریافت بارکد اهمیت دارد.

  • همانطور که گفتیم برای انجام عملیات هایی مانند ورود به انبار، خروج از انبار، فروش و مرجوعی کالا و … به بارکد نیاز داریم.
  • برای ردیابی و رهگیری کالا در هنگام توزیع بسیار مفید است.
  • همچنین دریافت بارکد های ملی و بین المللی قابلیت اعتبار بخشی به کالا را نیز دارد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ بارکد

  • مدارک هویتی متقاضی
  • تصویر آگهی تاسیس و تغییرات برای شخص حقوقی
  • مجوز فعالیت
  • ارائه اطلاعات تماسی و آدرس
  • فرم لیست محصولات

مراحل اخذ بارکد در سال 1402

  1. در مرحله اول درخواست اخذ بارکد شما توسط کارشناسان ما در ثبت کریمخان ارسال میشود.
  2. سپس کارشناس نمایندگی مربوط به صدور بارکد، مدارک را بررسی کرده و در صورت عدم وجود مشکل درخواست شما، برای تایید نهایی به سازمان ارسال میشود.
  3. پس از تایید نهایی پیش فاکتور صادر میشود.
  4. در این مرحله متقاضی جهت پرداخت پیش فاکتور اقدام میکند.
  5. پس از پرداخت پیش فاکتور، کد 5 رقمی کالا صادر میشود.

تفاوت بارکد ایران با بارکد بین الملل

بارکد ایران و بارکد بین المللی از دیدگاه های مختلفی با هم تفاوت دارند من جمله دیدگاه جغرافیایی. اما تفاوت مهم تر در این است که بارکد ایران شامل 16 رقم میباشد که 7 رقم اول آن به طبقه بندی و شناسایی کالا اختصاص داده شده است. اما بارکد بین المللی شامل 13 رقم است و بخش مربوط به طبقه بندی و شناسایی ندارد.  هرچند این بارکد بیشتر برای فروش و مسائل مالی استفاده میشود ولی کاربرد بیشتری دارد و تمام سیستم ها و نرم افزارهای مختلف میتوانند آنها را شناسایی کنند.

روش اطلاع از صحت بارکد

شما پس از دریافت بارکد باید مطمئن شوید که این بارکد معتبر است و صحت دارد. برای انجام این کار کافی است از یکی از نرم افزارهای مربوطه برای گوشی موبایل استفاده کنید و یا از اسکنر یک فروشگاه استفاده نمایید و در صورتی که اعداد زیر بارکد روی صفحه نمایش نشان داده شوند بیانگر اعتبار بارکد میباشد.


چرا ثبت کریمخان؟

از جمله مزایای انجام امور ثبتی مانند ثبت شرکت و برند در ثبت کریمخان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهره وری از کارشناسان مجرب و وکلای حرفه ای
  • ارائه مشاوره و خدمات با کمترین هزینه ممکن
  • ارائه خدمات سریع آنلاین بدون نیاز به مراجعه حضوری

شماره تماس

021-87146


آگهی تصدیق ثبت برند، علائم تجاری، اخذ کارت بازرگانی، اخذ کد اقتصادی، ثبت لوگو، ثبت علائم تجاری، ثبت کریم خان، ثبت کریمخان، شرکت ثبت کریمخان، ثبت برند در ثبت کریمخان، ثبت لوگو در موسسه کریمخان، هزینه اخذ کارت بازرگانی، هزینه ثبت لوگو، ثبت نام تجاری، هزینه ثبت نام تجاری، هزینه ثبت علائم تجاری، هزینه اخذ کد اقتصادی، ثبت برند و لوگو در ثبت کریم خان، هزینه ثبت برند و لوگو در ثبت کریم خان، هزینه ثبت لوگو در موسسه کریمخان، هزینه ثبت لوگو، آگهی تصدیق ثبت برند، هزینه آگهی تصدیق ثبت برند، اظهارنامه برند، هزینه اظهارنامه برند، آگهی تصدیق ثبت برند، هزینه آگهی تصدیق ثبت برند

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *