مراحل و شرایط ثبت شرکت در عمان

ثبت شرکت در عمان عموما به چند دسته تقسیم شده که بر اساس نوع شرکت و فعالیت آن از درجه ممتاز تا گرید 4 رتبه بندی شده است و بسته به نوع فعالیت شرکت کارشناسان شرکت بررسی نموده و اعلام خواهند کرد.اقامت در عمان نیز به 2 نوع تقسیم بندی شده که تحت عنوان درجه 1 و ممتاز شناخته شده است ، لازم به ذکر است که فرق بین ممتاز و درجه 1 در اعتبار آن است و به رفت و آمد آنها نیز وابسته است. بدین ترتیب که شما با اقامت ممتاز در تمامی مناطق خلیج می توانید به رفت و آمد بپردازید و با اقامت درجه 1 تنها قادر به رفت و آمد در عمان خواهید بود.موسسه ثبت شرکت کریم خان به تمامی هموطنانی که متقاضی ثبت شرکت در عمان هستند این مژده را می دهد که ثبت شرکت تجاری در منطقه آزاد نیز امکان پذیر است زیرا تا پیش از این امکان ثبت تجاری در مناطق آزاد برای ایرانیان وجود نداشت و تنها ثبت شرکت های تولیدی امکان پذیر بود.میزان سرمایه لازم جهت ثبت شرکت در عمان 20000 ریال بوده و اجاره دفتر کار در منطقه آزاد و اخذ اقامت 2 ساله از امکانات این روش ثبتی می باشد ، همچنین در این روش دیگر نیازی به کفیل عمانی نمی باشد و شما مالک صد در صد شرکت در عمان می باشید.باید بدانید که حتما میبایست فعالیتی را که به هنگام ثبت شرکت ادعا نموده اید را انجام دهید.شرایط این روش مشخص نمی کند که تا چه زمانی امکان پذیر است پس تا فرصت باقی است از این روش استفاده نمائید .

موسسه ثبت شرکت کریم خان از ابتدا تا انتهای مسیر در کنار شما و مجری کار شما خواهد بود.

قوانین ثبت شرکت در عمان

  1. طرف ایرانی حقیقی
  2. طرف ایرانی حقوقی (برای مثال متقاضی می‌ تواند در صورت دارا بودن شرکتی در ایران ، مدارک شرکت را ترجمه نموده و به عنوان طرف ایرانی حقوقی با طرف عمانی به ثبت شرکت در عمان بپردازد.)

طبق آخرین قوانین عمان ، جهت ثبت شرکت در عمان به طرف ایرانی 70% و به طرف عمانی 30% از سهام شرکت تعلق می گیرد که این درصد تنها به دلیل وجود قوانین عمان برای ثبت شرکت در عمان وضع شده است ،اما طرف عمانی طبق قراردادی که با طرف ایرانی منعقد می‌‎ نماید نباید در مدیریت و سود شرکت دخیل و شریک گردد و طرف عمانی پیرو این قرارداد ، تنها به اخذ مبلغی به صورت ماهانه یا سالیانه اکتفا نموده و در مسائل داخلی شرکت نباید مداخله نماید.

اگر به روش حقیقی به ثبت شرکت در عمان می پردازید باید به این نکته توجه داشته باشید که مالک یا مالکان ایرانی با طی کردن مراحل ثبت شرکت در عمان که پروسه زمانی آن بین 3 تا 4 ماه به طول می انجامد ، می‌‏‎ توانند شرکت خود را ثبت کنند ، در این روش مالک باید دفتری اجاره نموده و با استخدام کارمندان روند کاری خود را در 6ماهه اول از تاریخ ثبت شرکت در عمان اثبات کند. در این دوره ‎ی 6 ماهه ، اقامت 6 ماهه به مالکان داده می‌ شود و آن ‌ها باید آمادگی کافی را برای بازدید ادارات مربوطه از عملکرد شرکت را داشته باشند.در صورتی که عملکرد شرکت های مذکور مورد تایید نمایندگان این ادارات قرار گرفت پس از 6 ماه ، اقامت 1 ساله به مالکان داده می ‌شود که مالکان می توانند در صورت تمایل نسبت به تمدید آن اقدام نمایند.

در صورت ثبت شرکت در عمان با روش دوم (حقوقی)، مالک ایرانی می‌‎ بایست مدارک شرکت غیر عمانی خود را به ادارات ذیربط در عمان ارائه دهد و شرکت جدید که می ‌تواند با نام دیگری نیز ثبت شود را تاسیس کند.مزیت این نوع ثبت شرکت در عمان ، مدت زمان کوتاه انجام مراحل ثبت شرکت (تقریبا 1ماه) و اخذ اقامت 1 ساله پس از ثبت شرکت است.در ثبت شرکت در عمان از نوع حقوقی ، مالک تنها نیاز به اجاره مکانی برای 2 ماه نخست خواهد داشت و بعد از آن داشتن تنها یک آدرس پستی کفایت می کند.

4 نکته مهم در مورد ثبت شرکت در عمان

  1. در هر دو روش ثبت شرکت در عمان ، پروانه ‎ی شرکت هر پنج سال یکبار تمدید شده و هزینه ‎ی سالیانه را به دنبال ندارد.
  2. تنها هزینه ‎ی سالیانه برای مالک ایرانی شرکت ، هزینه ‎ی اسپانسر عمانی است.
  3. افتتاح حساب در بانک ‎ها برای هر دو نوع شرکت امکان پذیر است، ولی باید به این نکته توجه کنید که اگر چه گردش مالی متناسب با زمینه ‎ی فعالیت برای هر دو نوع شرکت تعریف می ‌‎گردد ، توصیه می‌‎شود تجاری که به دنبال تبادلات مالی بالا (به صورت خاص افتتاح LC) با بانک‌ های اروپایی و آمریکایی هستند به صورت حقیقی به ثبت شرکت در عمان بپردازند.
  4. مالیات سالیانه برای شرکت ‌ها در عمان 0% می‌باشد.

ﻣﺮاﺣﻞ ثبت شرکت در عمان

آﻏﺎز ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻳﻚ ﺷﺮﻛﺖ در ﻋﻤﺎن ﻧﻴﺎزﻣﻨﺪ طی 5 مرحله و اراﺋﻪ ﻣﺴﺘﻨﺪات ﻣﻮرد ﻧﻴﺎز ﺑﻪ ادارات دوﻟتی از ﺟﻤﻠﻪ اداره ﺛﺒﺖ ﺷﺮﻛت ها ، اداره ﻣﺎﻟﻴﺎت و اداره ﺗﺎﻣﻴﻦ اجتماعی اﻳﻦ ﻛﺸﻮر اﺳﺖ.

  • ﺳﭙﺮده ﮔﺬاری ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﺷﺮﻛﺖ در ﺑﺎﻧﻚ ﻛﻪ ﻣﺪت زﻣﺎن اﻧﺠﺎم آن ﻳﻚ روز ﻣﻴﺒﺎﺷﺪ و ﻫﻴﭻ ﻫﺰﻳﻨﻪ ای در ﻗﺒﺎل آن دریافت ﻧمی گردد.
  • ﺛﺒﺖ ﺷﺮﻛﺖ در اداره ﺛﺒﺖ ﺷﺮﻛﺘﻬﺎی ﺗﺠﺎری واﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ وزارت ﺑﺎزرﮔﺎنی و ﺻﻨﺎﻳﻊ می باشد که ﻣﺪت زﻣﺎن اﻧﺠﺎم آن ﻫﻔﺖ روز است.
  • ﻣﻌﺮفی و ﺛﺒﺖ ﺷﺮﻛﺖ در اداره ﻣﺎﻟﻴﺎت ﻛﻪ ﻣﺪت زﻣﺎن آن ﻳﻚ روز و ﻫﺰﻳﻨﻪ ای به دنبال ندارد.
  • ﺛﺒﺖ ﻧﺎم ﻛﺎرﻣﻨﺪان ﺷﺮﻛﺖ در اداره ﺗﺎﻣﻴﻦ اﺟﺘﻤﺎعی ﻣﺪت زﻣﺎن اﻧﺠﺎم آن ﻳﻚ روز و ﺑﺪون اﺧﺬ ﻫﺰﻳﻨﻪ است.

ثبت شرکت در مناطق آزاد عمان

اشخاصی که قصد دارند به ثبت شرکت در عمان بپردازند می توانند در مناطق آزاد عمان نیز شرکت مورد نظر خود را به ثبت برسانند باید بدانید که فرد متقاضی ثبت شرکت در منطقه آزاد عمان می تواند مالکیت 100% شرکت را برعهده گرفته همچنین فرد متقاضی ثبت شرکت در منطقه آزاد عمان باید بیزینس پلن قوی ارائه نماید تا بتواند شرکت خود را به ثبت برساند.

مزایای ثبت شركت در عمان

  1. اتباع کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس GCC می توانند پس از ثبت شرکت در عمان به صورت صد در صد مالک آن باشند.
  2. عمان شامل سه منطقه آزاد تجاری است همچنین به منظور ثبت شركت در عمان و چندین ناحیه صنعتی است كه به شرکت های خارجی حق مالکیت بخشیده و تا 50 سال آن ها را از مالیات معاف می نماید ، به علاوه از لحاظ زیر ساختی مورد حمایت های ویژه ای قرار می گیرد.
  3. شركت با مسئولیت محدود LLC كه در عمان به ثبت رسیده است از مواردی همانند مالیات تکلیفی ، سود سهام و اموال و مالیات بر ارزش افزوده معاف می باشند.
  4. عمان مایل به تکرار موفقیت دبی است و به ادامه آزاد سازی و رشد 7٪ برای آینده قابل پیش بینی پرداخته است.
  5. مخارج دولتی نشان دهنده 32٪ از کل تولید داخلی این كشور است.دریافت قراردادهای دولتی می تواند بسیار پر سود باشد.شرکت های خارجی مجری قراردادهای دولتی می تواند 100٪ مالکیت خارجی داشته باشند.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت در عمان:

  • دارا بودن شریك عمانی با حداقل میزان سرمایه گذاری 30 درصد
  • دارا بودن گواهی عدم سوءپیشینه از ایران ترجمه شده به عربی در دارالترجمه های رسمی ایران که این گواهی میبایست توسط وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سفارت عمان در تهران مورد تایید قرار گرفته باشد.
  • ارائه پرینت حساب بانكی شخصی حداقل 6 ماهه با تایید بانك و تبدیل مبالغ به دلار با ترجمه عربی و تایید وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران و سفارت عمان در تهران
  • دارا بودن شركتی كه از فعالیت آن حداقل 3 سال در ایران گذشته باشد با تمام اوراق شركت وآخرین تغییرات آن به زبان عربی و تایید وزارت امور خارجه وسفارت عمان در تهران
  • پرینت 6 ماهه گردش حساب شركت و اوراق تسویه حساب مالیاتی به زبان عربی كه مبالغ آن به دلار تبدیل شده باشد و ترجمه به زبان عربی با تایید وزارت امور خارجه و سفارت عمان در تهران
  • گواهی عدم سوءپیشینه شریك عمانی
  • اسكن گذرنامه به منظور دریافت تاییدیه از وزارت امن عمان
  • سپرده گذاری به میزان 150هزار رالن عمانی به عنوان راس المال ثبت شركت جدید كه طبق قوانین عمان باید منبع انتقال آن از خارج از عمان باشد.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *