ثبت شرکت دامپروری

ثبت شرکت دامپروری


نکاتی درباره ثبت شرکت دامپروری

یکی از شرکت های پرمخاطب جهت ثبت و راه اندازی،شرکت دامپروری است.موسسه ثبت شرکت کریم خان در این مطلب نکاتی در خصوص ثبت شرکت دامپروری را به شما ارائه می دهد.موضوع فعالیت شرکت های دامپروری فعالیت های دامی از جمله گاو شیری و گوشتی،نگهداری و خرید و فروش و پرواربندی دام سبک و سنگین مثل گاومیش است؛ دراین مطلب قصد داریم تا علاوه بر توضیح مختصری در خصوص با دامپروری،شیوه ثبت شرکت دامپروری را برای علاقه مندان مورد بحث قراردهیم .

دامپروری :

دامپروری در حقیقت دانش و فن مدیریت در پرورش،تغذیه و اصلاح نژاد دام جهت حصول به استانداردهای ملی و فرا ملی است،دامپرور نیز شخص حقوقی یا حقیقی است که که با کمک روش علمی،فنی یا تجربی دام ها را پرورش می دهد.یکی از مهم ترین شاخه های کشاورزی در هر کشوری دامپروری است که دامپروری در اقتصاد یک کشور می تواند اثرات زیادی داشته باشد که موسسه ثبت شرکت کریم خان در این ادامه به این اثرات پرداخته است.

1. از نظر تغذیه :

از ابتدای حیات بشریت،غذا و تغذیه یکی از مسائل مهم بشریت بوده است.از زمانی که بشر قارنشین بوده است تا به امروز که به کمک تکنولوژی فضای بی نهایت و بی انتها را در انحصار خود در آورده است،با وجود اینکه انسان توانسته است سبب پیشرفت های زیادی در بخش های مختلف زندگی آنها شود،باز هم مسئله غذا و تغذیه از نظر اقتصادی و اجتماعی اهمیت دارد.

2. پوشاک :

نقش پوشاک در زندگی بشری هم طراز با نقش تغذیه است.پوشاک تولید شده از پشم برای محافظت از سرما،جذب رطوبت و عرق،ظریف بودن و عدم تغییر شکل همیشه گران قیمت است.

3. نیروی کار:

حیوانات مقدار زیادی انرژی لازم به خصوص برای کارهای زراعی را در اغلب نقاط جهان تامین می کنند؛با وجود اینکه امروزه در اقصی نقاط دنیا علاقه زیادی به مکانیزه شدن دارند،اما در اکثر کشورهای در حال توسعه معیارهایی مانند کوچک بودن واحدهای زراعی،ضعف اقتصاد،نبودن سرمایه کافی،نبودن امکانات سرویس،از رشد مکانیزاسیون جلوگیری می کنند،بنابراین این کشورها به نیروی حیوانی نیازمند هستند.

چنانچه علاقمندید کسب و کاری با موضوع دامپروری داشته باشید میبایست برای طراحی و ارائه طرح و راه اندازی،به موارد زیر توجه کنید:

1. امکان واگذاری طرح از طرف دولت :

برای شروع کار بایستی با مراجعه و هماهنگی با سازمان متولی از امکان واگذاری طرح مورد نظر مطالعه شده و سپس کارهای مطالعاتی و بررسی شرایط و ضوابط مربوطه را آغاز نمود.

2. عوامل اقتصادی و اجتماعی :

در اجرای پروژه های دام و طیور به نظر می رسد کسب اطلاعات اولیه از شرایط پرورش،چگونگی تامین مواد اولیه،شیوه فروش،تعداد طرح های موجود در منطقه و وضعیت طرح های مشابه موجود بسیار مفید باشد.زیرا بررسی عوامل تاثیر گذار در طرح های فعال موجود و علت های موفقیت و شکست آنها می تواند در اخذ تصمیم به منظور انتخاب طرح و ظرفیت آن کمک زیادی کند.

3. علاقه مندی :

یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار در انجام هر کاری میزان اشتیاق و علاقه به آن می باشد.به ویژه در پروژه های دامپروری که هر یک شرایط کاری و روحی خاص خود را دارد؛بنابراین چنانچه علاقه چندانی نداشته و آمادگی حضور فیزیکی در عملیات کاری و پرورشی طرح خود،را نداشته باشیم،میزان موفقیت و سودآوری طرح کم خواهد شد و مشکلات زیادی را در آن به وجود می آورد.

4. سرمایه :

  • الف) اجرای طرح طبق سرمایه شخصی : در این صورت احتمال موفقیت طرح فوق العاده بالا رفته و متقاضی طبق مبالغی که به وسیله کارشناس با تجربه و به شکل طرح توجیهی بر آورد می گردد میزان سرمایه لازم را تأمین نموده و به تصمیم گیری می پردازد.
  • ب) با استفاده از تسهیلات بانکی:نظر به اینکه اکثر متقاضیان عضو این گروه می باشند میبایست به منظور اجرای موفق و خوب طرح حدود 50 الی 30 درصد سرمایه لازم برای طرح را داشته باشند؛زیرا اعمال در زمان اجرا و احداث در صورت کمبود نقدینگی سبب ایجاد مشکلات زیادی خواهد شد و طریقه اجرای عملیات بسیار کند پیشرفت می کند و در نهایت سبب افزایش هزینه ها و به تاخیر افتادن زمان بهره برداری از طرح خواهد شد.یکی دیگر از موضوعات مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد تامین وثیقه لازم در صورت دریافت تسهیلات از بانک ها است،بنابراین باید در این مورد نیز اطلاعات کافی در خصوص اندازه و نوع وثیقه در خواستی بانک عامل به دست آورد و در صورت توانایی مجوز را دریافت کرده و طرح را اجرا کنید.

5. شیوه مالکیت یا درخواست مجوز:

صدور مجوز یا پروانه به نام یک نفر و یا یک شرکت ثبت شده صورت می پذیرد،بنابراین باید ابتدا در شیوه مدیریت پروژه تحقیق و بررسی لازم را انجام دهد زیرا هر یک از حالت های مذکور مزایا و معایبی دارند که با اندکی تلاش و پرس و جو می توان به اطلاعات مورد نیاز دسترسی داشته باشد.چنانچه بخواهید طرحی را به صورت شرکتی اجرا کنید باید از طریق اداره ثبت اسناد و یا اداره تعاون،پس از گذراندن مراحل قانونی شرکت مذکور را ثبت کند.

ثبت شرکت دامپروری :

برای ثبت شرکت دامپروری،می توان مثل دیگر شرکت ها در قالب های سهامی خاص،یا با مسئولیت محدود عمل کرد؛ ثبت شرکت دامپروری سهامی خاص و با مسئولیت محدود دارای ضوابط و شرایط خاصی است که در ادامه موسسه ثبت شرکت کریم خان علاوه بر تعریف شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود به توضیح آنها می پردازد.

شرکت سهامی خاص دامپروری :

شرکت سهامی خاص شرکتی یک شرکت بازرگانی است و کلیه سرمایه آن منحصراً تامین گشته و سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی آنها است.و تعداد سهامداران باید حداقل سه نفر باشد،عنوان شرکت سهامی میبایست پیش از نام شرکت یا پس از آن بدون فاصله با نام شرکت به شکل روشن و خوانا ذکر گردد.

شرکت با مسئولیت محدود :

شرکتی است که میان دو یا چند نفر به منظور انجام امور تجاری به وجود آمده است و هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد، تنها تا میزان سرمایه خود در شرکت در قبال قروض و تعهدات شرکت مسئولند،همچنین در اسم شرکت میبایست عبارت (با مسئولیت محدود) ذکر شود.

یکی از مزایای ثبت شرکت به صورت شرکت با مسئولیت محدود این است که شرکت های سهامی معمولا به سرمایه های مهم نیازمند نیستند و ناچارند شریک زیاد داشته باشند به همین سبب مقررات زیادی راجع به آنها وجود دارد که رعایت کلیه آنها از عهده افرادی که می خواهند شرکاء محدودی داشته باشند خارج است،این نوع شرکت ها متشکل از اشخاصی هستند که با یکدیگر همکار یا دوست هستند و در واقع شرکت فامیلی است،از آن قیود تا حدی آزاد است.

در ادامه موسسه ثبت شرکت کریم خان در خصوص شرایط و مدارک لازم به منظور ثبت شرکت دامپروری به صورت شرکت سهامی خاص ارائه می دهد.

شرایط مورد نیاز برای ثبت شرکت دامپروری سهامی خاص :

  • حداقل وجود 3 نفر عضو
  • حداقل میزان سرمایه یک میلیون ریال
  • پرداخت نقدی حداقل 35% از سرمایه به صورت نقدی

مدارک لازم جهت ثبت شرکت دامپروری سهامی خاص :

  • دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین که توسط سهامداران و بازرسان امضا شده باشد.
  • دو جلد اساسنامه شرکت سهامی خاص که ذیل کلیه صفحات آن به وسیله تمامی سهامداران امضا شده باشد.
  • دوبرگ صورتجلسه هیات مدیره که توسط مدیران منتخب امضا شده باشد.
  • دونسخه اظهارنامه کامل شده شرکت سهامی خاص که ذیل آن به وسیله سهامداران امضا شده باشد.
  • تصویر برابر اصل شده شناسنامه تمامی سهامداران و بازرسین
  • ارائه گواهی پرداخت حداقل 35 درصد از سرمایه شرکت

موسسه ثبت کریم خان در ادامه این مقاله در خصوص شرایط و مدارک ثبت شرکت با مسئولیت محدود اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهد.

شرایط لازم جهت ثبت شرکت دامپروری با مسئولیت محدود

  • وجود حداقل 2 نفر عضو
  • حداقل سرمایه مبلغ 100.000 تومان
  • تعهد به پرداخت کل سرمایه به طور نقدی

مدارک لازم جهت ثبت شرکت دامپروری با مسئولیت محدود :

  • تصویر کارت ملی و شناسنامه شرکاء و مدیران
  • 2 برگ تقاضانامه
  • 2جلد اساسنامه و امضای ذیل صفحات آن توسط سهامداران
  • 2 نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین
  • دریافت و ارائه مجوز در صورت نیاز
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *