ثبت برند نان صنعتی

ثبت برند نان صنعتی


مروری بر نکات مورد توجه در مورد ثبت برند نان صنعتی

در صورتی که می خواهید در خصوص ثبت برند نان صنعتی نکاتی را بدانید موسسه ثبت شرکت کریم خان در این مطلب نکاتی را در این مورد به شما ارائه می دهد.

نان صنعتی،نانی است که در حجم بالا و عموما توسط کارخانه تولید شود.نان های صنعتی عموماً به دو گروه تقسیم می شوند : گروه اول،نان هایی هستند که در حجم زیاد در کارخانه ها تولید می گردند و گروه دوم نیز نان های غیرمسطح و غیرسنتی هستند.امروزه با توجه به تغییرات عظیم در تمامی ابعاد زندگی بشر به خصوص تغذیه،تعداد زیادی از شرکت ها به تولید نان صنعتی می پردازند که به سبب حفظ سلامت مصرف کنندگان باید ثبت شوند.در این مورد،ماده 1 قانون ثبت علائم و اختراعات این گونه می گوید :

” داشتن علامت تجاری اختیاری است مگر در مواردی که دولت آن را الزامی قرار دهد”.

طبق ماده 5 تصویبنامه مورخ سوم اردیبهشت 1328 مواردی که دولت ثبت آن ها را الزامی دانسته است به شرح ذیل است :

  1. داروهای اختصاصی ( سپسیالتیه ) مورد استعمال طبی یا بیطاری که با نسخه پزشک یا بدون آن مصرف می شود.
  2. مواد غذایی که در لفاف و یا ظروف و به نام مشخصی باشد مانند کنسرو و مواد غذایی،آردهای مخصوص،چای های مختلف،شکلات،آب نبات،پنیر،شیر،مربا،ترشی،کره و روغن های مختلف و غیره
  3. آب های معدنی یا گازدار،شربت آب های میوه و … که در تحت اسم و ظرف مشخصی به فروخته می شود.
  4. لوازم آرایش و وجاهت که به منظور استعمال مستقیم بر روی بدن انسان به کار می رود مانند صابون،خمیر،پودر،محلول عطریات،ادکلن و پماد

کلیه اجناس دارویی و طبی و مواد غذایی ذکر شده در این آیین نامه،اعم از آن که در داخل ایران ساخته و یا در خارج ساخته و وارد کشور شود و در بازار با نام معینی که بر روی برچسب آن زده می شود فروخته شود باید دارای علامت صنعتی یا تجارتی ثبت شده بود و در روی برچسب نکات زیر ذکر گردد:

  • الف) اسم تجارتی و نشانی سازنده ی جنس با قید کشور مبدا
  • ب) شماره ثبت علامت در ایران

طبق ماده ی 2 آیین نامه مذکور،علامت و مشخصات فوق میبایست پیش از فروخته شدن جنس روی اجناسی که از خارجه وارد شده ذکر شود.برچسب مقرره در ماده ی 1 باید به گونه ای نصب شود که نتوان آن را از روی لفاف یا ظرفی که در آن جنس فروخته شده می شود به آسانی برداشت و تنظیم آن باید به گونه ای باشد که نام کشور مبدا و نام و نشانی سازنده علامت و شماره ثبت و از زمانی که وزارت بهداری اعلام کند شماره و تاریخ اجازه ی فروش در ایران خوانا باشد.تمام این مندرجات که بر روی برچسب نصب شده به اجناس خارجه ممکن است به زبان بیگانه باشد استعمال زبان فارسی نیز اختیاری خواهد بود.

قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) تصویب شده در مرداد ماده 1362 برای متخلفین مجازاتی این گونه تعیین کرده است:

ماده 124- اشخاص ذیل به حبس تا شش ماه محکوم خواهند شد:

  1. افرادی که علامت تجاری اجباری را در روی محصولی که الزماً باید دارای آن علامت باشد استعمال نکنند.
  2. افرادی که عالماَ محصولی را به معرض فروش گذاشته یا به فروشند که دارای علامتی نباشد که برای آن محصول اجباری است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند نان صنعتی

شخص حقیقی:

  1. کپی شناسنامه شخص متقاضی
  2. کپی کارت ملی شخص متقاضی
  3. کپی کارت بازرگانی(در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)
  4. کپی مجوز فعالیت(جواز تاسیس،پروانه ی بهره برداری،پروانه ی ساخت،جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)
  5. نمونه علامت تجاری در کادر 10 در 10

شخص حقوقی:

  1. کپی شناسنامه مدیر عامل شرکت
  2. کپی کارت ملی مدیر عامل شرکت
  3. کپی روزنامه ی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت(از آخرین تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد)
  4. کپی مجوز فعالیت(جواز تاسیس،پروانه ی بهره برداری،پروانه ی ساخت،جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)
  5. کپی کارت بازرگانی(در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)
  6. یک نمونه از علامت مورد تقاضا(در کادر 10 در 10)

نکته: چنانچه در تصویر علامت یا نام مورد نظر شما برای ثبت کلمه یا حروف لاتین استفاده نشده باشد،ارائه ی کارت بازرگانی الزامی نیست.

به منظور ثبت برند و علائم تجاری می توانید با موسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان تماس گرفته و تمامی اقدامات لازم را در این جهت به انجام رسانید.همکاران ما در ثبت شرکت کریم خان،در کوتاه ترین زمان ممکن شما را در رسیدن به اهدافتان یاری خواهند کرد.

نان صنعتی،در حجم بالا و عموما توسط کارخانه تولید می شود. موسسه ثبت شرکت کریم خان در این مطلب سعی دارد در خصوص ثبت برند نان صنعتی توضیحاتی را ارائه دهد.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *