زمان ثبت شرکت

چه زمانی باید ثبت شرکت انجام دهیم؟

شاید سؤال شما هم باشد که چه زمانی باید ثبت شرکت صورت بگیرد؟

توصیه می‌شود بلافاصله پس از تشکیل مجمع عمومی و تصمیم به وضع شرکت، جهت ثبت شرکت اقدام کرد. چرا که زمان ثبت شرکت، نقطه شروع تعهدات شرکت را تعیین کرده و به دنبال آن می‌توان از مزایای ثبت شرکت بهره برد.

زمان ثبت شرکت

پیش گفتار

همواره زمان ثبت شرکت و فرایند آن برای افراد مبتدی که تقاضای ثبت شرکت را دارند یک مسئله بوده است. در این مقاله قصد داریم شما را با این مراحل به صورت کامل آشنا کنیم. همچنین برای دریافت اطلاعات کامل‌تر می‌توانید با مشاوران مجرب ما در ثبت کریمخان تماس بگیرید.

شرکت چیست

شرکت در لغت به معنی شریک شدن و در تجارت به معنی شریک شدن دو یا چند نفر در کار یا مال است به صورتی که در مورد میزان سهم هر فرد از سود شرکت قرارداد نوشته شود.

انواع شرکت

شرکت‌های تجاری بر اساس ماده 20 قانون تجارت ایران به دسته‌های شرکت با مسئولیت محدود، شرکت سهامی عام و خاص، شرکت مختلط سهامی و غیر سهامی، شرکت تضامنی، شرکت نسبی، شرکت دانش بنیان و شرکت تعاونی تولید و مصرف تقسیم می‌شوند. فرایند ثبت شرکت هر یک از این موارد متفاوت است و پیچیدگی خاص خود را دارد.

مراحل ثبت شرکت

مراحل اصولی ثبت شرکت که برای انواع شرکت‌ها یکسان است به شرح زیر می‌باشد:

  1. انتخاب نوع شرکت، نام شرکت و اعضای آن
  2. تهیه و تنظیم مدارک مورد نیاز
  3. ارسال مدارک به اداره ثبت
  4. پرداخت هزینه‌ها و دریافت آگهی
  5. اقدامات لازم پس از ثبت شرکت

قوانین ثبت شرکت

قوانین ثبت شرکت‌ها که در تاریخ خرداد 1310 تصویب شد چندین ماده دارد که چند مورد از آنها به شرح زیر است:

ماده 1- هر شرکتی که در ایران تشکیل و مرکز اصلی آن در ایران باشد شرکت ایرانی محسوب است.

ماده 3- از تاریخ اجرای این قانون هر شرکت خارجی برای این که بتواند به وسیله شعبه یا نماینده به امور تجارتی یا صنعتی یا مالی در ایران مبادرت نماید باید در مملکت اصلی خود شرکت قانونی شناخته شده و در اداره ثبت اسناد تهران به ثبت رسیده باشد.

مدارک ثبت شرکت

ثبت شرکت‌های تجاری مختلف، مدارک متفاوتی نیاز دارد اما سه مورد از مدارک بین همه‌ی آنها مشترک است. در درجه‌ی اول شناسنامه و کارت ملی همه اعضای شرکت مورد نیاز است. همچنین یک شماره تلفن همراه به نام هر یک از اعضا باید ارائه شود. مورد آخر کد ثنا همه اعضا که پس از ثبت نام در سامانه ثنا اخذ می‌شود، می‌باشد.

برای دریافت اطلاعات در رابطه با مدارک مورد نیاز برای ثبت هر یک از انواع مختلف شرکت‌های تجاری با کارشناسان ما در ثبت کریمخان تماس بگیرید.

مزایا ثبت شرکت

ثبت شرکت مزایای متعددی دارد که چند مورد از این مزایا در زیر شرح داده شده است:

  • به همراه ثبت شرکت، اساس نامه‌ای در مرجع ثبت شرکت‌ها شکل می‌گیرد که در آن میزان سهام، سرمایه، نوع شرکت و سایر موارد ذکر شده است. لذا زمانی که بین شرکا و اشخاص ثالث هرگونه اختلافی شکل گیرد با مراجعه به این اساس نامه به راحتی می‌توان مشکل را حل کرد.
  • با ثبت شرکت، امکان شرکت در حراج‌ها، مزایده‌ها و مناقضه‌ها برای نمایندگان شرکت فراهم می‌شود.
  • ثبت شرکت باعث شکل گیری هویت حقوقی شرکت می‌شود که همین امر باعث جلب اعتماد مشتریان نیز می‌شود.
  • با ثبت شرکت، اطلاعاتی مانند نام شرکت، موضوع فعالیت، نشانی شرکت و … در اختیار اشخاص ثالث (من جمله مشتریان) قرار می‌گیرد که منجر به افزایش اعتماد می‌شود.
  • ثبت شرکت امکان اخذ کارت بازرگانی را به نمایندگان شرکت می‌دهد که با این کار می‌توانند به امر صادرات و واردات نیز بپردازند.
  • امکان استفاده از تسهیلات بانکی و کمک‌های دولتی برای شرکت‌های ثبت شده وجود دارد.
  • یکی دیگر از دلایلی که شرکت را ملزم به ثبت می‌کند این است که در صورت ورشکستگی شرکت تجاری (به جز شرکت تضامنی) شرکا یا بنیان گذار شرکت به مقدار محدودی نسبت به بدهی‌های شرکت مسئولیت خواهند داشت.

هزینه ثبت شرکت

برای کسب اطلاعات در مورد تعرفه ثبت شرکت با مؤسسه ثبت کریمخان تماس حاصل فرمایید. ثبت کریمخان با نیروهای مجرب و کادر حرفه ای آماده خدمت به شما هموطنان گرامی و ارائه هر نوع خدمات با کم ترین هزینه در سریع ترین زمان ممکن می باشد.


چرا ثبت کریمخان؟

از جمله مزایای انجام امور ثبتی در ثبت کریمخان جهت ثبت شرکت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهره وری از کارشناسان مجرب و وکلای حرفه‌ای
  • ارائه‌ی مشاوره و خدمات با کمترین هزینه‌ی ممکن
  • ارائه‌ی خدمات سریع آنلاین بدون نیاز به مراجعه حضوری

سؤالات متداول

سؤالات متداولی که در زمینه‌ی ثبت شرکت پرسیده می‌شود:

  • آیا می‌توان هر نامی را انتخاب کرد؟

برای انتخاب نام باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  1. نام شرکت باید خاص باشد.
  2. نام شرکت باید ریشه فارسی داشته باشد.
  3. نام شرکت باید حداقل از سه سیلاب تشکیل شده باشد.
  4. نام شرکت باید با موضوعی که شرکت در آن فعالیت دارد مطابق باشد.
  5. نام شرکت نباید مشابه نام شرکت‌های ثبت شده باشد.
  6. 5 نام به ترتیب اولویت باید انتخاب شود.
  • هزینه‌ی ثبت شرکت چقدر است؟

هزینه‌ی ثبت شرکت با توجه به نوع شرکت و سایر فاکتورهای مربوط به ثبت شرکت متغیر است. برای راهنمایی بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما در ثبت کریمخان تماس بگیرید.

  • آیا ثبت شرکت محدودیت سنی دارد؟

به صورت کلی خیر. با وجود اینکه نوزاد تازه متولد شده هم می‌تواند از شرکای شرکت باشد، باید در نظر داشت که مطابق قانون تجارت، افراد زیر 18 سال نمی‌توانند بخشی از هیئت مدیره باشند.

شماره تماس

021-87146


آگهی تصدیق ثبت برند، علائم تجاری، اخذ کارت بازرگانی، اخذ کد اقتصادی، ثبت لوگو، ثبت علائم تجاری، ثبت کریم خان، ثبت کریمخان، شرکت ثبت کریمخان، ثبت برند در ثبت کریمخان، ثبت لوگو در موسسه کریمخان، هزینه اخذ کارت بازرگانی، هزینه ثبت لوگو، ثبت نام تجاری، هزینه ثبت نام تجاری، هزینه ثبت علائم تجاری، هزینه اخذ کد اقتصادی، ثبت برند و لوگو در ثبت کریم خان، هزینه ثبت برند و لوگو در ثبت کریم خان، هزینه ثبت لوگو در موسسه کریمخان، هزینه ثبت لوگو، آگهی تصدیق ثبت برند، هزینه آگهی تصدیق ثبت برند، اظهارنامه برند، هزینه اظهارنامه برند، آگهی تصدیق ثبت برند، هزینه آگهی تصدیق ثبت برند

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *