در این مقاله قصد داریم که مزایای ثبت طرح صنعتی را برای شما تشریح نماییم و توصیه می کنیم تا انتهای این مطلب با ثبت شرکت کریمخان همراه باشید. گاهی اوقات خلاقان ابتکارات جدیدی را ایجاد می نمایند که به واسطه ی آن کالا یا محصول را به نحو بهتری معرفی می کنند. در واقع محصول قدیمی را به شکل جدیدی روانه ی بازار می نمایند و از آنجایی که این طرح ها به دلیل تلاش ها و ابتکارات افراد ایجاد می شود، بنابراین لازم است که مورد حمایت قرار گیرند.

امروزه پیشرفت و توسعه ی صنعت و تجارت و تولید اجناس همسان و افزایش فروش کارخانجات و همچنین افزایش و گسترش روابط بین المللی موجب افزایش اهمیت علامت تجاری شده است و تمام کشورها ناچار شده اند که جهت حفظ و حمایت از تولید کنندگان و پیشگیری از فریفتن مصرف کنندگان، برای علایم تجاری قوانین و مقرراتی را وضع نمایند. به این علت که اگر اینگونه باشد که، اشخاص دیگری کالاها و محصولات تقلیدی را که فاقد خصوصیات اجناس و کالاهای اصلی بوده به مشتریان بدهند، موجب می شود که اعتماد و اطمینان مشتریان نسبت به آن جنس از بین می رودکه این باعث می شود هم سازندگان آن جنس ضرر کنند و هم موجب فریب مصرف کنندگان می شود و همچنین در این میان افراد شیاد و سود جو از شهرت علامتی سوء استفاده نموده و جنس بد را به جای جنس خوب ارائه می دهند.

این موضوع علی الخصوص در رابطه با مواد دارویی و خوراکی و لوازم آرایش که با سلامتی و بهداشت جامعه مرتبط می باشد بسیار خطرناک است. به همین علت در پایان قرن نوزدهم اتحادیه ای با عنوان اتحادیه پاریس ،جهت حمایت مالکیت صنعتی میان چند دولت بوجود آمد و امروزه بیشتر دولت ها به اتحادیه مذکور پیوسته اند. دولت ایران هم بر اساس قانون مصوب 14 اسفند ماه 1337 به این اتحادیه ملحق شده است.

در ادامه علاوه بر اینکه مهم ترین مزایای ثبت طرح صنعتی را ارزیابی و بررسی نموده ایم، مزایای پیوستن به اتحادیه پاریس را بیان می نماییم.

خاطر نشان می شویم چنانچه به هر نوع مشاوره در این خصوص نیاز دارید، می توانید با کارشناسان مجرب ما در ثبت شرکت کریمخان تماس حاصل فرمایید.

مزایای ثبت طرح صنعتی

  1. با ثبت طرح صنعتی مالک آن می تواند از کپی کردن غیر مجاز طرح خود و همچنین تقلید از آن توسط اشخاص ثالث جلوگیری نماید و مانع از این شود که کالاهای نامرغوب به جای آن محصول ارائه گردد.
  2. طرح های صنعتی سرمایه ی تجاری می باشند که موجب افزایش اعتبار یک شرکت و محصولات آن می گردد، به هر میزان که موفقیت یک طرح صنعتی بیشتر باشد، اعتبار آن طرح نیز افزایش می یابد.
  3. افرادی که طرح صنعتی آن ها به ثبت رسیده است می توانند از مزایای طرح های خود استفاده کنند و یا آن ها را به دیگران منتقل کنند.
  4. ثبت یک طرح صنعتی موجب افزایش قیمت و ارزش یک فرآورده می شود، زیرا با توجه به اینکه مالک طرح از انحصاری بودن محصول خود مطمئن می باشد دقت کافی را در افزایش کیفیت آن می نماید و این کار باعث شناخت محصول شده و اعتماد بازار و مشتریان را جلب می نماید و در نتیجه موجب کسب درآمد بیشتری می شود.
  5. ثبت طرح صنعتی به شرکت ها این امکان را می دهد که به سنجش میزان موفقیت فرآورده هایشان در بازار اقدام نمایند.
  6. ثبت طرح صنعتی موجب رقابت عادلانه می شود علاوه بر آن موجب ارتقای تولید طیف گسترده ای از محصولات می شود که از نظر زیبایی شناختی گیرا هستند.

قوانین و مقررات قرارداد اتحادیه پاریس

قانون الحاق دولت ایران به اتحادیه پاریس جهت حمایت از مالکیت صنعتی برای اشخاصی که موسساتشان در خارج از ایران قرار دارد و عضو اتحادیه پاریس می باشند، امتیازات و مزایایی قائل شده است که ثبت شرکت کریمخان در ذیل به صورت مختصر آن ها را بیان نموده است.

  1. اعضای اتحادیه در دیگر کشورهایی که عضو اتحادیه می باشند از نظر حقوق مالکیت صنعتی از همان مزایایی که اتباع آن کشور دارا هستند بهره مند می گردد، مشروط به آنکه شرایط و آدابی را که برای اتباع آن کشور در نظر گرفته شده است رعایت کند.
  2. کسی که عضو اتحادیه می باشد و علامتی را در کشور خود ثبت نموده است، می تواند از علامت خود در کشورهای دیگر عضو اتحادیه حمایت دریافت نماید، به جز در مواقعی که علامت مذکور به حقوقی که اشخاص کسب می کنند لطمه ای وارد نماید.
  3. کسی که عضو اتحادیه می باشد و متقاضی ثبت علامتی در کشور خود می باشد، برای تقاضای ثبت همان علامت در سایر کشورهایی که عضو اتحادیه می باشند به مدت 6 ماه بعد از تقاضای ثبت دارای حق تقدم می باشد.
  4. علامت های تجاری که معروف هستند در تمام کشورهای عضو اتحادیه مورد حمایت قرار می گیرند.
  5. اعضای اتحادیه علامت هایی را که به نشان ها و درفش ها و مهریه ها و سایر علامات رسمی اعضای اتحادیه شبیه باشند و به دفتر بین المللی اتحادیه اعلام شده باشد ثبت نمی کند.
  6. نسبت به حق انتقال علامت و همچنین اجازه استفاده از علامت و استفاده چند شخص از علامت تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.
  7. علامات تجاری در نمایشگاه ها مورد حمایت قرار می گیرند.
  8. کیفیت کالا و محصولی که می بایست علامت کارخانه یا تجارتخانه روی آن درج گردد، در هیچ موردی نمی تواند مانع ثبت علامت مذکور گردد.
  9. قوانین و مقرراتی جهت ضبط و توقیف محصولاتی که تقلیدی می باشند در نظر گرفته شده است.
  10. مملکت هایی که عضو اتحادیه هستند مکلف شده اند از اتباع اتحادیه در مقابل رقابت نامشروع حمایت واقعی نمایند.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *