ثبت شرکت در اقدسیه

شرکت چیست ؟

ثبت شرکت در اقدسیه به منظور اعمال مادی و کسب سود از آن می تواند آغاز کننده تحولی بزرگ در اقتصاد کشور باشد .

ثبت شرکت در اقدسیه

ثبت شرکت چه مزایایی دارد ؟

راجب ثبت شرکت اطلاعات خوبی دارید ؟

تعرفه ثبت شرکت چقدر است ؟

در این مقاله صفر تا صد ثبت شرکت در اقدسیه را به شما آموزش میدهیم ، پس با موسسه ثبت شرکت کریم خان همراه باشید .

مطالبی که در مورد ثبت شرکت به شما ارائه میدهیم شامل :

  • شرکت چیست ؟
  • شرکت سهامی چیست ؟
  • شرکت سهامی خاص چیست ؟
  • شرکت سهامی عام چیست ؟
  • شرکت مسئولیت محدود چیست ؟
  • شرکت تضامنی چیست ؟
  • موسسه چیست ؟
  • هزینه و تعرفه ثبت شرکت
  • سوالات متداول

ثبت شرکت در اقدسیه

اول میخوایم بریم سراغ معنی کردن شرکت و اینکه ثبت شرکت چه مزایایی داره !

برای راه اندازی یه کسب و کار حداقل نیاز به اجتماع 2 یا چند نفر برای انجام عملیات تجاری و کسب سود می باشد . حال این اجتماع می تواند متشکل از شخص حقیقی یا حقوقی باشد که هر یک سهام خاص خود را در شرکت دارند و به صورت توافقی در بین خود این سهم ها را تقسیم میکنند.

چند نوع شرکت در ایران داریم ؟

بنابر تعاریفی که از شرکت گفته شده شرکت ها به دو دسته شرکت های تجاری و شرکت های مدنی تقسیم می شوند که در ادامه ثبت شرکت کریم خان به شما توضیحاتی در باب هر یک از این دو نوع شرکت و نحوه ثبت شرکت ارائه می دهد.

شرکت مدنی

به طور خلاصه و واضح 2 نوع خاص و عام دارد که در تعریف عام مطابق با عقد قراردادی عده ای از شرکا سرمایه یا کار یا تخصص خود را برای رسیدن به هدفی مشخص با هم به اشتراک بگذارند و در تعریف خاص هدف از عقد قرارداد تقسیم حق مالکیت است. منظور اینکه در این نوع شرکت ها چند نفر با هم همکاری می کنند تا به هدف و یا مال یکسان و مشخصی دست یابند. در واقع شرکا هر یک می توانند از تخصص، توان، مال و یا کار خود برای رسیدن به این هدف یا مال مشترک استفاده کنند.

شرکت تجاری

بر اساس ماده 20 قانون تجارت در ایران 7 نوع شرکت تجاری داریم که بیشترین آمار ثبت شرکت را در بین این 7 نوع :

  • شرکت های سهامی خاص
  • شرکت سهامی عام
  • شرکت مسئولیت
  • محدود شرکت تضامنی
  • موسسه

دارند که در ثبت کریمخان همه خدمات مربوط به ثبت شرکت را به شما ارائه میدهیم .

مدارک ثبت شرکت

لازم به ذکر است که دیگر شرکت های تجاری به شرح زیر است :

  • شرکت دانش بنیان
  • شرکت مختلط غیر سهامی
  • شرکت مختلط سهامی
  • شرکت نسبی
  • شرکت تعاونی تولید و مصرف

 

حال به تعریف شرکت های تجاری که بیشترین آمار به ثبت رسیده در کشور را دارند میپردازیم و سپس سراغ مراحل ثبت شرکت می رویم .

ثبت شرکت سهامی

قبل اینکه بریم سراغ توضیح شرکت سهامی خاص و سهامی عام باید بدونید که شرکت سهامی چیست !

شرکتی که سرمایه آن به سهام های مختلف تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آن ها می باشد .

حال این شرکت های سهامی به دو نوع سهامی خاص و عام تقسیم می شود .

ثبت شرکت سهامی خاص

به شرکتی که تمام سرمایه آن منحصرا به وسیله موسسین تامین میشود شرکت سهامی خاص گفته می شود. سهام شرکت سهامی خاص قابل داد وستد در بورس اوراق بهادار نیست ولی توسط افراد خارج از شرکت قابل معامله است .

هنگام ثبت شرکت سهامی خاص باید تمام سرمایه توسط موسسین شرکت تامین شود ولی 35 درصد از سرمایه در بانک سپرده گذاری شده باشد .

ثبت شرکت سهامی عام

شرکت سهامی عام شرکتی است که موسسین آن قسمتی از سرمایه ی شرکت را از طریق فروش سهام به مردم تامین می کنند.

در این شرکت ها صاحبان سهام میتوانند سهام خود را به راحتی در بورس داد و ستد کنند و در واقع مالکیت خود را به دیگری منتقل کنند .

ثبت شرکت مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود در حقوق ایران اولین بار با تصویب قانون تجارت مصوب 1311 وارد قانون گذاری شد و در اولین قانون تجارت ایران مصوب 25 دلو 1303 و 12 فروردین 1304 پیش بینی نشده بود.

شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل شده و عمدتاَ بین اعضای یک خانواده یا افراد فامیل و یا دوستان و آشنایان ثبت شرکت صورت می گیرد.

هریک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است (ماده 94 قانون تجارت).

ثبت شرکت تضامنی

شرکت تضامنی شرکتی است که تحت اسم مخصوصی برای امور تجارتی بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تاسیس می‌شود و اگر دارایی شرکت برای پرداخت تمام قروض شرکت کافی نباشد هر یک از شرکا مسئول پرداخت تمام قروض هستند.

در واقع بنیانگذاران در قبال کلیه بدهی‌های شرکت، شخصاً مسئولیت کامل دارند و در صورتی که بین شرکاء قرار دادی غیر از این بسته شود از نظر قانون ارزشی نخواهد داشت .

ثبت موسسه

موسسه نهادی است که از شخصیت حقوقی برخوردار است و برای انجام اموری که جنبه تجارتی ندارد تشکیل می‌شود. اموری که موسسات به آنها اشتغال دارند شامل امور خیریه و عام المنفعه، امور هنری، آموزشی و فرهنگی و … می‌باشد.

موسسه ها شامل مالیات نمی شوند و برای تاسیس شرکت حتما مجوز مربوط به موضوع فعالیت شرکت را از اداره مربوطه بگیرند . برای مثال برای ثبت آموزشگاه موسیقی که میخواهد شروع به فعالیت کند باید از وزارت فرهنگ و ارشاد مجوز بگیرد .

 

تعرفه و هزینه ثبت شرکت چقدر است ؟

شما میخواهید شرکتی را به ثبت برسانید و به آن اعتبار ببخشید و این با خریدن و معامله یک کالا کاملا متفاوت است و روال اداری مختلفی دارد . پس لازم است که بدانید برای ثبت شرکت هزینه ثابتی وجود ندارد .

در شرکت ثبت کریمخان ، هزینه ثبت شرکت شامل واریزی به اداره ها و درج آگهی در روزنامه رسمی کشور و همچنین کارمزد موسسه ثبت شرکت کریمخان و در نهایت حق الوکاله می شود .

جهت دریافت و اطلاع از تعرفه ثبت شرکت و مشاوره رایگان ثبت شرکت ، لطفا با مشاورین ثبت کریمخان تماس حاصل فرمایید .

سوالات متداول

  • آیا هزینه ثبت شرکت ها در اقدسیه یکسان است ؟

خیر . هزینه ثبت شرکت بستگی به میزان افراد ، میزان حجم موضوع درج شده برای شرکت در اساسنامه و روزنامه رسمی ، میزان سرمایه اولیه اعلام شده و غیره بستگی دارد . ( هزینه ثبت شرکت مسئولیت محدود به دلیل هزینه روزنامه رسمی ، مقداری کمتر است )

  • چرا قیمت موسسات ثبت برای ثبت شرکت در اقدسیه متفاوت است ؟

موسسات ثبت به دلیل ارائه خدمات متفاوت و فیزیکی نبودن انجام امور ثبت شرکت ، هزینه های متفاوتی را برای ثبت شرکت شما اعلام میکنند . ثبت کریمخان به با بهترین تعرفه ثبت شرکت آماده ارائه خدمات به طور کامل و حرفه ای می باشد .

  • آیا مراحل ثبت شرکت سهامی عام با سهامی خاص یکسان است ؟

خیر . هر یک از شرکت ها برای ثبت نیاز به مراحل خاصی میباشند .

ثبت فوری شرکت

موسسه حقوقی ثبت کریمخان با کادری مجرب و دارای کارشناسان متخصص و مطمئن در حوزه ثبت شرکت ، ثبت برند ، ثبت موسسه ، ثبت شرکت های مسئولیت محدود و همچنین در حوزه ثبت تغییرات شرکت ، ثبت نقل و انتقال سهام شرکت ، ثبت کاهش یا افزایش میزان سهام اعضای شرکت ، افزاییش یا کاهش سرمایه ، ثبت انحلال ، ثبت پلمپ دفاتر شرکت و تمامی امور و خدمات و مربوط به ثبت شرکت در اقدسیه ، در تمام نقاط کشور آمادگی کامل خود را اعلام مینماید .

از خدمات خوب شرکت ثبت کریم خان می توان به ثبت شرکت در اقدسیه ، ثبت شرکت در مناطق آزاد ، ثبت برند و لوگو در اقدسیه ، اخذ کارت بازرگانی ، اخد کد اقتصادی و دیگر امور ثبت شرکت ها با هزینه های شفاف بدون رفت و آمد های بیهوده و به صورت آنلاین اشاره کرد که میتوانید با مشاوره حرفه ای و رایگان توسط ثبت کریمخان در سریع ترین زمان به کسب و کار خود اعتبار ببخشید .

موسسه ثبت کریم خان افتخار دارد که مشاوره لازم برای راه اندازی کسب و کار در اقدسیه و اعتبار بخشیدن به آن را در تمام ساعات شبانه روز به صورت رایگان حتی به صورت غیر حضوری و آنلاین و یا فرستادن مشاور به محل شما در خدمت تمامی عزیزان و موکلین محترم قرار میدهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تخصصی با شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید.

تلفن تماس :

021-87147201

021-87147202


ثبت شرکت در اقدسیه ، ثبت برند در اقدسیه ، استعلام برند در اقدسیه ، مشاوره ثبت شرکت در اقدسیه ، هزینه ثبت شرکت در اقدسیه ، موسسه ثبت شرکت در اقدسیه ، ثبت شرکت مسئولیت محدود اقدسیه ، ثبت شرکت سهامی خاص اقدسیه ، ثبت شرکت سهامی عام اقدسیه ، اخذ کارت بازرگانی اقدسیه ، اخذ کد اقتصادی اقدسیه ، پلمپ دفاتر اقدسیه ، تغییرات شرکت در اقدسیه ، ثبت شرکت اقدسیه، ثبت لوگو اقدسیه ، موسسه ثبت شرکت در اقدسیه ، موسسه ثبت برند در اقدسیه

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *