ثبت تغییرات در شرکت های خارجی

ثبت تغییرات در شرکت های خارجی


تغییرات شرکت های خارجی

موسسه ثبت کریم خان قصد دارد در این مقاله در خصوص ثبت تغییرات در شرکت های خارجی توضیح می دهد.تشخیص خارجی یا ایرانی بودن شرکت کار چندان دشواری نمی باشد. شرکت هایی که در ایران تاسیس شود و مرکز اصلی آن ها ایران باشد ،ایرانی و بقیه شرکت ها خارجی محسوب می شوند. البته چنانچه شرکت در خارج تاسیس شود، ولی مرکز اصلی اش در ایران باشد نیز شرکت ایرانی به حساب می آید.

 ثبت تغییرات در شرکت های خارجی

مطابق ماده 3 قانون ثبت شرکت ها برای آنکه هویت حقوقی شرکت خارجی در ایران شناخته شود و شرکت بتواند در ایران درکارهای تجاری شروع به فعالیت کند، می بایست در مملکت اصلی خود شرکت قانونی محسوب شده و در اداره ثبت اسناد تهران ثبت شده باشد. نبود هر یک از دو ملاک ذکرشده باعث می شود که از نگاه قانون ایران ، شرکت خارجی هویتی نداشته باشد. در نتیجه، شناسایی هویت حقوقی برای شرکت های تجاری خارجی در حالتی صدق می کند که این شرکت ها در کشوری که ایجاد شده اند ، هویت حقوقی داشته باشند.

بعد از ثبت ، تغییرات در مورد نماینده های شرکت و یا مدیران یا شعبه های آن می بایست به اداره ثبت اسناد اعلام شود، تا زمانی که این بیان نشده باشد فعالیت هایی که نماینده و یا مدیر سابق به نام شرکت انجام داده فعالیت شرکت محسوب می شود ؛ به غیر از اینکه شرکت اطلاع اشخاصی را که به موجب این ماده ادعای حقی می کنند از تغییر نماینده یا مدیر خود به ثبت برسانند . ( ماده 7 قانون ثبت شرکت ها )

قانون ثبت شرکت ها در مورد انحلال ، ورشکستگی و تصفیه شرکت های خارجی ، مورد را به آرامی تشکیل داده است. قطعا زمانی که شرکت در کشور اصلی خود ورشکسته و یا به انحلال برسد، شعبه آن نیز در ایران منحل شده و انحلال و ورشکستگی آن ها تابع قوانین اصلی خود شرکت است.

خدمات خوب را با ما تجربه کنید.

ثبت کریم خان با داشتن کارشناسان حرفه ایی و خبره آماده پاسخگویی و مشاوره کاملا رایگان به شما عزیزان در زمینه ی ثبت تغییرات در شرکت های خارجی می باشد.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *