اتاق بازرگانی ایران و آلمان

اتاق بازرگانی ایران و آلمان


توضیحاتی جامع در خصوص اتاق بازرگانی ایران و آلمان

موسسه ثبت کریم خان در مقالات پیشین به توصیف اتاق بازرگانی و دیگر گونه های آن پرداخت. در این مطلب سعی داریم تا ضمن تعریف مجدد اتاق مذکور،به شرح اتاق بازرگانی ایران و آلمان بپردازیم.

اتاق بازرگانی ایران و آلمان

تعریف اتاق بازرگانی

سازمانی می باشد که جهت هماهنگی میان تجار یک ناحیه،پشتیبانی از تولیدات داخلی و صادرات، ارایه خدمات بازرگانان و تولید کنندگان نظیر صادر نمودن گواهی مبدأ، صادر نمودن کارت بازرگانی و غیره ،تشکیل شده است.

اتاق مشترک بازرگانی

از جمله زیرگروه های اتاق های بازرگانی می باشند که به منظور تسهیل و تسریع در فرایند بازرگانی و تجارت با یک هدف ویژه ( مانند اتاق بارگانی ایران و آلمان) ایجاد می گردنند.

وظایف اصلی اتاق مشترک بازگانی

  • معرفی بازرگانان فعال و محصولات صادراتی آنان به کشور مقصد
  • معرفی تجار برای دریافت سریع تر ویزا
  • ارائه معرفی نامه تجار به اتاق بازرگانی کشور متقابل

وظایف اصلی اتاق بازرگانی

  1. باز نمودن درب های بازارهای خارجی برای محصولات تولیدی داخل است و هر تاجری نماینده ای می باشد که محصولات تولیدی در کشور خویش را به سایر کشورها ارائه می نماید.
  2. از جمله شاخصه های پر اهمیت گسترش اقتصادی در هر کشوری، سرمایه گذاری خارجی به خصوص سرمایه گذاری مستقیم می باشد.بی تردید توانایی بالقوه برای رشد در ایران، جاذبه های وسیعی برای سرمایه گذاران خارجی را دارا می باشد.نقش اتاق بازرگانی در برقراری شرایط مساعد سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاران خارجی کاملآ آشکار است.

اتاق بازرگانی ایران و آلمان

با بازگشایی دروازه های بین المللی بر روی ایران و پتانسیل های متخصصان کشور و گنجایش های زیاد، روابط تجاری ایران با سایر کشورها و به ویژه آلمان به مرحله ی دیگری ورود پیدا کرده است. مقامات آلمانی طی سفری به ایران ،در جهت انتقال فناوری و سرمایه گذاری مشترک با ایران گام هایی را برداشته اند.به همین دلیل پس از ارزیابی های فراوان درسال 1975 در تهران اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان با حضور آقای دکتر ولف مارتین،به همراه هیأت مدیره شش نفره و 6 تاجر ایرانی تشکیل گردید تا عرصه ها و زیر ساختهای مساعدی به منظور افزایش مشارکت های تجاری دو طرف را آماده نماید.

تنها اتاق بازرگانی اروپایی مستقل در ایران، اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان است که به جز امکانات فراوان ،موسسات و اشخاص حقیقی را قادر می سازد که روابط تجاری جدیدی میان دو کشور ایجاد کنند و مشارکت های موجود را گسترش دهند.

اتاق بازرگانی ایران و آلمان امکانات فراوانی در حوزه ی نمایشگاه های متفاوت ارائه می نماید، اقدام به برنامه ریزی جهت سفر هیأت های تجاری به ایران و آلمان نموده و در مراسمی که اجرا می نماید ،اطلاعاتی در خصوص دو کشور و نیز روش های مشارکت ها ارائه می کند.

در سال 1354 ،اتاق بازرگانی ایران و آلمان در اداره ثبت شرکتها در ایران ثبت شد. این اتاق،سازمانی پر اهمیت در روابط تجاری میان دو کشور آلمان و ایران به شمار می آید. اتاق بازرگانی ایران و آلمان دارای 2240 عضو بوده که 2082 نفر از اعضای آن ایرانی و مابقی آن یعنی 138 نفر از اعضا آلمانی می باشند. همین طور یک کمیسیون مالی دارد که اعضای آن نمایندگان چندین بانک هستند که موارد مالی را رسیدگی می نمایند. تمامی امکاناتی که اتاق بازرگانی ایران و آلمان به اعضاء ارائه می کند، به منظور کلیه ی صنایع به یک صورت و یکسان می باشد و مزایای رقابتی برای یک صنعت ویژه وجود نخواهد داشت.

اتاق بازرگانی ایران و آلمان قسمتی از گروه اتاقهای بازرگانی آلمان می باشد که نظیر آن در هر ایالت آلمان تشکیل شده است. این اتاق از قسمت هایی متفاوت ایجاد گردیده که قسمت از خدمات آن ویژه ی اعضاء و بعضی دیگر برای تمامی اشخاص می باشد.خدماتی مانند:

  • بیمه مسافرتی
  • خدمات هتل و ویزا
  • خدمات نمایشگاهی نظیر بلیط نمایشگاه
  • آموزش های تکمیل کارکنان شرکتها به شکل همایش و غیره

از خدماتی محسوب می شوند که علاوه بر اعضاء ،دیگران هم می توانند از آن ها برخوردار گردنند.

ازجمله فعالیت های تخصصی اتاق،جستجوی بازار می باشد.اتاق بازرگانی ایران و آلمان برای اشخاصی که به مشارکت با آلمان و یابالعکس علاقه دارند و مایل به کسب اطلاعاتی در خصوص بازار و فرصتها می باشند ،بررسی های بازار و شناسایی آن را برایشان به انجام می رساند. از سایر امکانات اتاق بازرگانی ایران و آلمان دیتاتیس و اطلاعات اتاق از فعالان اقتصادی می باشد که قادر است امکانات ایمیل مارکتینگ را برای اشخاص صورت دهد و به شکل مستقیم با اشخاصی اصلی هر شرکت این ارتباط را برقرار نماید.

درذیل ثبت کریمخان شرایط عضویت در اتاق بازرگانی ایران و آلمان را عنوان می نماید.

شرایط و ضوابط عضویت در اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان

  • رونوشت روزنامه رسمی ثبت شرکت و روزنامه رسمی نهایی درباره تغییرات نهایی شرکت
  • رونوشت ال سی ها و نسخه های سبز گمرکی که در آنها کالا وارد یا صادر گردیده،ارزش آنان و نیز موسسه وارد یا صادر کننده قید گردیده باشد.در صورتی که سازمان شما به آلمان صادرات و یا واردات می نماید، لازم است ظرفیت مبادلات شما به طور میانگین در سه سال اخیر به شرح زیر باشد:

حداقل 150000 یورو حجم مبادلات تجاری اشخاص حقوقی با آلمان
حداقل 300000 یورو حجم مبادلات تجاری اشخاص حقیقی با آلمان
موسساتی امکان تقاضای عضویت به شکل استثناء در اتاق را دارند که حداقل سه سال کارت بازرگانی داشته و ثابت کنند که در ارتباط تجاری مداوم با آلمان می باشد. هیأت رییسه اتاق بازرگانی ایران و آلمان تقاضاها را مورد ارزیابی قرار داده و در رابطه با تقاضاها اتخاذ تصمیم می نماید.

ثبت کریم خان با بهره گیری از کارشناسان زبده و مشاوران متخصص راهنمای شما در خصوص هر گونه ثبت شرکت ،ثبت انواع تغییرات شرکت،ثبت برند،اخذ کارت بازرگانی،استعلام نام شرکت ها،دریافت جواز تأسیس و ثبت اختراع خواهد بود. جهت تماس با ما 87146 را شماره گیری نمایید.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *