آنچه باید درمورد اظهارنامه مالیاتی شرکت بدانیم

آنچه باید درمورد اظهارنامه مالیاتی شرکت بدانیم


اظهارنامه مالیاتی چیست؟

“اظهارنامه مالیاتی” تصدیق مالی یک سال کاری افراد حقیقی یا حقوقی که برای ارزیابی مالیات به اداره امور مالیاتی ارائه میشود،گفته میشود.شرکت ها بعد از آغاز فعالیت باید در 4 ماه اول هر سال اظهارنامه مالیاتی تسلیم کنند.به طور مثال عملکرد سال 91 خود را در دفاتر و صورت های مالی حتماً از شروع فروردین 92 تا پایان تیرماه 92 به دارایی دهند.توصیه ی ما به شما این است که تا جا یکه ممکن این کار انجام دهید و حتی اگر عملکردی هم نداشتید دفاتر سفید و اظهارنامه سفید از طریق پست که خیلی راحت است انجام دهید بفرستین.مادامی که تشکیلاتی با داشتن فعالیت،اظهارنامه و دفاتر خود را به شکل ظاهری و جهت اعلام کردن نداشتن فعالیت خود سفید ارسال نمایند به دلیل خلافی که صورت گرفته مشمول علی الراس می شوند.

 آنچه باید درمورد اظهارنامه مالیاتی شرکت بدانیم

نحوه ی ارائه ی اظهارنامه مالیاتی

روش تسلیم اظهارنامه به شکل خود اظهاری می باشد. پرداخت کنندگان باید با داشتن کد اقتصادی 16 رقمی اطلاعات خود را به شکل الکترونیکی به وسیله ی پیش ثبت نام در سامانه مالیاتی وارد و مبادرت دریافت اظهارنامه مالیاتی نمایند.بدین صورت،فرد با ذکر میزان درآمد خود مالیات مورد نیاز را پرداخت می نماید.مادامی که در ارزیابی سود و ضرر اشتباه شده باشد با تقدیم مدارک مورد نیاز تا مدت یک ماه از تاریخ انقضای ارائه اظهارنامه برای رفع خطاها زمان داده می شود.

شرایط ارسال الکترونیکی اظهارنامه مودیان حقوقی

ارائه الکترونیکی اظهارنامه این گروه از پرداخت کنندگان با بهره بردن از نام کاربری و کلمه عبور و کد رهگیری پیش ثبت نام و در زمان کامل کردن اطلاعات سبب ثبت نام میشود.بدین معنی،پرداخت کنندگان حقوقی ملزمند نسبت به کامل کردن ثبت نام،رفع مشکلات احتمالی این مرحله به وسیله ی سامانه عملیاتی پرداخت کنندگان به نشانیhttp://tax.gov.ir مبادرت نمایند.زمانی که حتی یک مورد اختلاف که اثبات آن در دفاتر مالیاتی محقق شودشرکت علی الراس خواهد شد.

علی الراس چیست؟

زمانی که اداره دارایی به دلایل گوناگون قادر نباشد مالیات یک مجموعه که به آن مالیات مختص می شود را ارزیابی نماید،دارایی خودش به صورت مشخص وارد اجرا شده و در ابتدا دفاتر شرکت را اگر تسلیم شده باشد قبول نمی کند و دوماً مالیات شرکت را بصورت خود به خودی ارزیابی خواهد کرد.

دلایل علی الراس شدن

  1. مدارک و اسناد مد نظر با توجه به تقاضایی ممیز و یا کارشناس مالیاتی تسلیم نشود.
  2. حساب نفع و ضرر و ترازنامه در آن باشد.
  3. زمانی که به نظر اداره امور مالیاتی مدارک مثبته غیر قابل پیگیری باشد.(بدین معنی که دفاتر مورد پذیرش هستند اما هزینه مورد پذیرش نیست و یا از دید ممیز طبق با مقررات حسابداری نیست).

مطابق ماده 1 قانون مالیات های به صورت مستقیم،افراد زیر اجبار به کامل کردن و ارائه اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات می باشند.

  1. افرادی که در کشور ما زندگی می کنند و داخل یا خارج از کشور اجرای فعالیت می کنند.
  2. تمامی افرادی که به شکل حقیقی یا حقوقی به فعالیت دارند.
  3. افرادی که بیرون از کشور ما زندگی میکنند و درآمد و فعالیت آن ها توسط ایران می باشد.
  4. تمامی افراد اتباع خارجی به چه شکل حقوقی و حقیقی در کشور ما فعالیت دارند و به وسیله ی ارائه آموخته ها،انتقال مزایایی و ….موفق به احراز درآمد شدند.

مطابق ماده 2 قانون نام برده؛افراد زیر مشتمل به پرداخت مالیات های عنوان این قانون نمی باشند.

  1. موسسات و وزارتخانه های دولتی
  2. شهرداری ها
  3. تشکیلاتی که دولت اعتبار آن ها را تعیین می کند.

مدارک مورد نیاز برای اظهارنامه مالیاتی

  • احراز هویت اشخاص که دارای حق امضا هستند.
  • مدارک شرکت
  • اجاره نامه

آنچه در تخصص مجموعه موسسه ثبت کریم خان است جلب هرچه بهتره رضایت متقاضیان درمورد اظهارنامه مالیاتی با ارائه مناسب ترین خدمات می باشد.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *