تمدید کارت بازرگانی

تمدید کارت بازرگانی


مراحل تمدید کارت بازرگانی تقریبا مشابه مراحل اخذ کارت بازرگانی است. میزان اعتبار کارت بازرگانی بر اساس درخواست متقاضیان از یک سال تا پنج سال بوده و چنانچه مورد تایید وزارت بازرگانی باشد اعتبار دارد. تمدید کارت بازرگانی با ارائه ی مدارک لازم برای مدت مذکور انجام می گیرد و در سری بعد نیز به همین ترتیب ادامه دارد.

نحوه تمدید کارت بازرگانی:

کارت بازرگانی همانگونه که در مقالات مرتبط بیان نمودیم مجوزی است که دارنده آن، اعم از شخص حقیقی و حقوقی،می تواند به تجارت در حیطه ی واردات و صادرات کالا بپردازد. کارت بازرگانی در تهران یا شهرستان ها توسط شعب اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران صادر می شود.( تمام شرکت های تعاونی، کارت بازرگانی خود را صرفا از اتاق های تعاون جمهوری اسلامی ایران دریافت می نمایند)
جهت انجام تشریفات تمدید کارت بازرگانی،دارنده کارت بازرگانی یا نماینده قانونی وی می بایست با مدارک ذیل به اتاق های بازرگانی و صنایع و معادن ایران و تعاون مرکزی جمهوری اسلامی ایران حسب مورد مراجعه نمایند.

مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده تمدید کارت بازرگانی اشخاص حقیقی :

  1. اصل کارت بازرگانی
  2. دو صفحه فرم کارت بازرگانی( دریافت و پرینت از سامانه کارت هوشمند بازرگانی “فرم د”)
  3. ضرورت ارائه دو قطعه عکس شش در چهار در صورت پر شدن صفحات کارت بازرگانی
  4. یک قطعه عکس سه در چهار یا شش در چهار مدیر عامل(جدید،تمام رخ،ساده،رنگی با زمینه سفید،بدون خط خوردگی و سالم)
  5. اصل و کپی سند مالکیت به نام غیر و اصل و کپی اجاره نامه عادی به نام متقاضی،با کد رهگیری برای محل کار و به آدرس دفتر کار(آدرس اظهارنامه) با امضای دو شاهد ذیل آن
  6. اصل و کپی سند مالکیت شش دانگ به نام متقاضی،به آدرس دفتر کار(آدرس اظهارنامه)
  7. اصل و کپی اجاره نامه محضری معتبر به نام متقاضی،برای محل کار و به آدرس دفتر کار(آدرس اظهارنامه)
  8. اصل مفاصا حساب بیمه نامه تامین اجتماعی(دریافت و پرینت از سامانه کارت هوشمند بازرگانی)برای واحدهای تولیدی و صادر کنندگان پوست و روده
  9. در صورت استیجاری بودن دفتر کار،ارائه اجاره نامه محضری و یا اجاره نامه تمدید شده به همراه کد رهگیری الزامی است
  10. اظهارنامه عملکرد سال های 90 و 91 و 92 و 93 به همراه 4 دوره اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده سال های 90،91،92،93 و 94 و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره اول سال 95
  11. گواهی ماده 186 قانون مالیات های مستقیم مبنی بر بلامانع بودن و تمدید کارت بازرگانی در سال جاری، به آدرس قید شده در کارت بازرگانی ،به علاوه کلیه برگ های قطعی و تشخیص مالیات از سال 79 به بعد

مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده تمدید کارت بازرگانی اشخاص حقوقی :

  1. دو صفحه فرم کارت بازرگانی(دریافت پرینت از سامانه هوشمند بازرگانی فرم د) به همراه امضاء مدیر عامل و مهر شرکت،ضمنا در صورت تغییر مدیر عامل این فرم باید توسط دفتر اسناد رسمی گواهی امضا شود)
  2. اصل مفاصا حساب مالیاتی آخرین سال عملکرد(دریافت پرینت از سامانه کارت هوشمند بازرگانی)مبنی بر بلامانع بودن تمدید کارت بازرگانی در سال جاری(به آدرس دفتر مرکزی شرکت)به همراه تمام برگ های قطعی و تشخیص مالیات از سال 79 به بعد.
  3. در صورت پر شدن صفحات کارت بازرگانی یا تغییر مدیر عامل دو قطعه عکس در سایز شش در چهار(جدید،تمام رخ،ساده)
  4. گواهی ماده 186 قانون مالیات های مستقیم مبنی بر بلامانع بودن تمدید کارت بازرگانی درسال جاری(به آدرس مندرج کارت بازرگانی)به همراه تمام برگ های قطعی و تشخیص مالیات از سال 79 به بعد.
  5. اظهارنامه عملکرد سال های 90،91،92،93 به همراه چهاردوره اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده سال های 90،91،92 و. 93 و 94 و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره اول سال 95،همچنین در صورت عدم مشمولیت قانون مالیات بر ارزش افزوده ،نامه عدم مشمولیت از حوزه مالیاتی مربوطه اخذ گردد.
  6. در صورت استیجاری بودن دفتر مرکزی شرکت ارائه اجاره نامه محضری و یا اجاره نامه تمدید شده به همراه کد رهگیری ضروری است.
  7. یک برگ کپی روزنامه رسمی در مورد تغییرات شرکت(در صورت وجود هر گونه تغییرات)

مدارک لازم برای تمدید کارت بازرگانی در صورت تغییر مدیر عامل:

  1. اصل کارت ملی و شناسنامه مدیر عامل بابت برابر با اصل نمودن و یک سری کپی کامل از پشت و روی آن
  2. اصل گواهی عدم سوء پیشینه مدیر عامل جدید(دریافت و پرینت از سامانه کارت هوشمند بازرگانی) که از زمان صدور آن بیش از 6 ماه نگذشته باشد.
  3. اصل کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان بابت برابر با اصل شدن و یک سری کپی از پشت و روی آن (متولدین سال های 1341 و قبل از آن با ارائه کپی مدرک لیسانس نیاز به کارت پایان خدمت ندارند)
  4. ارائه اصل و کپی مدرک تحصیلی معتبر(حداقل دیپلم)
  5. داشتن حداقل سن 23 سال تمام

مدارک لازم برای تمدید کارت بازرگانی در صورت تغییر آدرس:

  1. اصل و کپی سند مالکیت شش دانگ به نام شرکت , به آدرس مرکزی با کاربرد اداری یا تجاری
  2. اصل و کپی اجاره نامه محضری معتبر به نام شرکت، برای محل کار و به آدرس دفتر مرکزی با کاربرد اداری یا تجاری(در صورتیکه سند ملک مسکونی و دارای کاربری اداری می باشد باید در اجاره نامه محضری موضوع “ملک مورد نظر جهت شرکت و یا فعالیت اداری شرکت در اختیار مستاجر قرار داده شده است” ذکر شود )
  3. اصل و کپی سند مالکیت به نام غیر و اصل و کپی اجازه نامه عادی به نام شرکت،با کد رهگیری برای محل کار و به آدرس دفتر مرکزی با کاربری اداری یا تجاری با امضای دو شاهد ذیل آن
  4. اشخاص غیر ایرانی متقاضی کارت بازرگانی علاوه بر ارائه مدارک فوق به استثنای (موارد 1 ،2 ، 3) ملزم به ارائه تایید صلاحیت مدیران خارجی از سفارتخانه کشوری که تابع آنجا می باشند و ارائه کپی پروانه کار و اقامت به همراه اصل مدرک هستند.
  5. فیش حق تمبر که باید از دارایی گرفته شود.
  6. یک قطعه عکس شش در چهار یا سه در چهار مدیر عامل (جدید،تمام رخ،ساده،رنگی با زمینه سفید،بدون خط خوردگی و سالم)

اتاق های بازرگانی و صنایع و معادن ایران و تعاون مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظفند اشخاص و شرکت های تعاونی را رتبه بندی کنند. تمدید کارت بازرگانی طبق این رتبه بندی و با رعایت سایر شرایط مذکور برای مدت بیش از یک سال تا پنج سال امکان پذیر خواهد بود.

متقاضیان محترم جهت اخذ و تمدید کارت بازرگانی می توانند به کارشناسان مجرب ما در ثبت شرکت کریم خان مراجعه نمایند.

چند نکته مهم در خصوص تمدید کارت بازرگانی:

  • کارمندان تمام وقت دستگاه های دولتی نمی توانند کارت بازرگانی اخذ نمایند.
  • هر شخص اعم از حقوقی و یا حقیقی نمی تواند بیش از یک کارت بازرگانی داشته باشد.
  • برای هر واحد ملکی فقط یک کارت بازرگانی صادر می گردد.
  • دارندگان کارت بازرگانی حق واگذاری آن به غیر جهت استفاده از مزایای کارت بازرگانی را ندارند.
  • کلیه مدارک در محل اتاق بازرگانی برابر اصل می شوند.

جهت اخذ و تمدید کارت بازرگانی می توانید با همکاران مجرب ما در ثبت شرکت کریم خان تماس حاصل فرمایید.

دسته‌بندی نشدهراهنمای ثبت شرکت

پیشخوان تمدید کارت بازرگانیپیگیری تمدید کارت بازرگانیتمدید 5 ساله کارت بازرگانیتمدید کارت بازرگانی اتاق بازرگانیتمدید کارت بازرگانی اتاق بازرگانی تهرانتمدید کارت بازرگانی اتاق تهرانتمدید کارت بازرگانی استان تهرانتمدید کارت بازرگانی اشخاص حقیقیتمدید کارت بازرگانی ایرانتمدید کارت بازرگانی تهرانتمدید کارت بازرگانی حقوقیتمدید کارت بازرگانی در تهرانتمدید کارت بازرگانی هوشمندتمدید کارت بازرگانی هوشمند تهرانتمدید کارت عضویت اتاق بازرگانی تهرانتمدید و تجدید کارت بازرگانیدرخواست تمدید کارت بازرگانیراهنمای تمدید کارت بازرگانیروش تمدید کارت بازرگانیزمان تمدید کارت بازرگانیشرایط تمدید کارت بازرگانیعوارض تمدید کارت بازرگانیفرم دال جهت تمدید کارت بازرگانیمبالغ واریزی جهت تمدید کارت بازرگانیمدارك لازم براي تمديد كارت بازرگانيمدارك لازم جهت تمديد كارت بازرگانيمدارک برای تمدید کارت بازرگانیمدارک جهت تمدید کارت بازرگانیمدارک لازم برای تمدید کارت بازرگانیمدارک لازم جهت تمدید کارت بازرگانی حقیقیمدارک مربوط به تمدید کارت بازرگانینرخ تمدید کارت بازرگانیهزینه تمدید کارت بازرگانیوزارت بازرگانی تمدید کارت بازرگانی

2 دیدگاه

  • سلام
    بنده در سال 1379کارت بازرگانی خقیقی در ساری ثبت کردم که نهایتن تا سال 89 تمدید شده و هیچ گونه فعالیتی نداشتم جز چند مورد صادرات و بدهی به تانین اجتماعی و سازمان دارایی ندارم و الان در تظر دارم مجددن تمدید کنم.آیا شما در استان مازندران شرکت یا شخص هممار دارید که زحمت تمدید کارت بنده رو قبول کنن.
    ارادتمند
    خدادل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *