شرایط تاسیس کانون های آگهی و تبلیغاتی


در این مقاله با موسسه حقوقی ثبت کریم خان همراه باشید تا گزیده ای از شرایط تاسیس کانون های آگهی و تبلیغاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

طبق ماده 1 آیین نامه تاسیس و بازرسی بر روش کار و فعالیت کانون های آگهی و تبلیغاتی ؛ کانون های آگهی و تبلیغاتی به سازمان هایی اشاره می شود که کار آن ها مقرر کردن ، آماده کردن مشاوره و اجرای برنامه های تبلیغاتی و روابط عمومی و انجام دادن دیگر خدمات مورد نظر دارای تجهیزات مورد نیاز و نیروی انسانی باسابقه برای بخشهای گوناگون خود باشند. هر فرد حقیقی و یا حقوقی زمانی که می تواند به فعالیت های موضوع ماده یک این آیین نامه بپردازد که از وزارت ارشاد ملی پروانه بگیرد و مدیر مسئولی که دربردارنده موارد درج شده در آیین نامه نام برده باشد به وزارت ارشاد ملی شناسایی نماید.

 

شرایط تاسیس کانون های آگهی و تبلیغاتی

  • افراد حقیقی و مدیر عامل در مورد ( افراد حقوقی ) میبایست بدون سابقه موثر کیفری باشند و معروفیت در فاسد اخلاقی نداشته باشد.

مدیر متعهد میباست موارد زیر را داشته باشد:

  1. تابعیت ایران
  2. اهلیت قانونی
  3. نداشتن سو پیشینه و زمینه عامل کیفری
  4. داشتن دیپلم کامل متوسطه و داشتن حداقل پنج سال تجربه کار مفید در امور تبلیغات با تصویب کمیته سازمان های تبلیغات یا مدرک تحصیلی معادل دانشنامه لیسانس در رشته های بازرگانی، روابط عمومی بازاریابی و تبلیغات یا علوم اجتماعی .
  5. اشتغال نداشتن در وزارتخانه ها یا موسسات یا شرکت های دولتی و یا شهرداری ها.
  • نکته : یک نفر نمی تواند مدیریت متعهد بیش از یک سازمان تبلیغاتی را عهده دار باشد.

به سبب ماده 12 آیین نامه نام برده، سازمان های تبلیغاتی و موسسات انتشار دهنده آگهی در مقرر آگهی های تبلیغاتی خود موظف به رعایت نکات زیرمی باشند.

  • الف- آگهی های تبلیغاتی میبایست با موازین شرعی و قانونی کشور هم خوانی داشته باشد.
  • ب- بهره مندی از تصاویر و عناوین مقامات عالی رتبه مملکتی و امثال پیشوایان مذهبی و شخصیت های تاریخی و فرهنگی کشور در آگهی هایی که منظور آن ها تحویل کالاهای مصرفی و خدمات مشابه می باشد قدغن است.
  • پ-آگهی های تبلیغاتی نبایست خدمات یا کالاهای سایرین را بی اعتبار یا فاقد اهمیت ظهور کند.
  • ت- در آگهی های تبلیغاتی خواسته های غیرقابل اثبات و مضمون منحرف کننده نباید وجود داشته باشد.
  • ج- در آگهی های تبلیغاتی نمی توان از قول منابع علمی خواسته ها به عمل آورد که از سوی منابع معتبر علمی تصویب نشده باشد.
  • چ- تبلیغ کالاهای بازرگانی و خدمات تجاری در کودکستان ها، دبستان ها ، دبیرستان ها قدغن است.
  • ح- اهانت و تمسخر سایرین آشکارا و یا سربسته در آگهی های تبلیغاتی قدغن است.
  • د- مشخص کردن امتیاز در مقابل ترغیب به خرید و مصرف قدغن است.

چند نکته قانونی :

  1. حق تاسیس کانون های آگهی و تبلیغاتی و شعب و نمایندگی در یک یا چند حیطه منصوب با دقت به امکانات و نیاز این امر با فرض این نظر مشورتی اتحادیه سازمان های تبلیغات به زمه کمیته سازمان های تبلیغات می باشد. تغییر مکان و انتقال کانون های آگهی و تبلیغاتی و یا هرنوع تغییری در مدیران سازمان های نام برده میبایست پیش از آن به وزارت ارشاد ملی ابلاغ گردد. ( ماده 8)
  2. آگهی های مربوط به خواص مواد غذایی، آشامیدنی ، بهداشتی و آرایشی مطابق قوانین مرتبط ملزم گرفتن اجازه پیش از وزارت بهداری و بهزیستی است. تبلیغ در مورد مزایا داروها ممنوع است. فقط بر مطابق ماده 5 قانون مرتبط به مقررات پزشکی و دارویی و مواد خوراکی و آشامیدنی مصوب 1334( ماده 13 )
  3. جهت مشاهده هرنوع فیلم و اسلاید تبلیغات میبایست قبلاَ از وزارت ارشاد ملی پروانه نمایش کسب شود. ( ماده 14)
  4. آگهی های تبلیغاتی که به وسیله ی رسانه های همگانی ( رادیو ، تلویزیون ، سینما ، روزنامه مجله ، سالنامه ویریتوری و مانند آن ) پخش و انتشار می یابد طبق قوانین ثبت شده در این آیین نامه می باشد. ( ماده 15 )
  5. در حالی که مالکان امتیاز بعد از صدور پروانه جدید فعالیت رسمی خود را طی 6 ماه آغاز و شرایط را به وزارت ارشاد ملی ابلاغ نکنند یا پس از شروع فعالیت دوباره به مدت یک سال از ادامه کار ممانعت و فعالیتی نداشته باشند پروانه آنان برکنار تعبیر و از کار آنان خودداری خواهد شد.

موسسه حقوقی ثبت کریم خان مجموعه ای متشکل از برترین متخصصان و مشاوران شرایط تاسیس کانون های آگهی و تبلیغاتی در خدمت شما بزرگواران باشد.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *