زمینه های فعالیت برای شرکت های خارجی در ایران

زمینه های فعالیت برای شرکت های خارجی در ایران


موسسه حقوقی ثبت کریم خان در این مقاله اطلاعاتی در خصوص  زمینه های فعالیت برای شرکت های خارجی در ایران را در اختیار شما قرار می دهد. مطابق ماده 1 اساس نامه اجرایی قانون اجازه ثبت نمایندگی شرکت های خارجی، شركت‌هایی كه در كشور خود به شركت قانونی معروف می شوند – بدان معنی که طبق قانون و مقررات كشور خود شخصیت حقوقی ثبت شده داشته باشند و برای انجام کارها و فعالیت در کشورما درباره موضوعاتی كه خواهیم گفت به ثبت نمایندگی خود مبادرت نمایند.زمانی شرکت های خارجی می توانند به ثبت نمایندگی در ایران اقدام نمایند که به طورمتقابل کشور ما نیز بتواند در کشور تابع نمایندگی ثبت کند.

 زمینه های فعالیت برای شرکت های خارجی در ایران

 

موضوع های فعالیت برای شركت‌ های خارجی

1 – ارائه گارانتی یا خدمات شركت خارجی

اگر شركت‌های خارجی کالایی را به اشخاص ایرانی به فروش برسانند،می توانند برای عرضه خدمات پس از فروش (گارانتی) درخواست ثبت شعبه یا نمایندگی شركت خارجی را داشته باشند.

2 –قراردادهایی كه بین اشخاص ایرانی و شركت خارجی بسته می شود به صورت عملیاتی اجرا شوند

عملیات اجرایی و قراردادهای بسته شده بین اشخاص ایرانی (اشخاص حقیقی،حقوقی از جمله خصوصی و دولتی) و شركت‌های خارجی،طرف خارجی درخواست ثبت نمایندگی خود را می دهد.

3 – جستجو و مقدمه چینی برای سرمایه‌گذاری شركت خارجی در ایران

4 – همکاری با شركت‌های فنی و مهندسی ایرانی برای انجام امور در كشورهای ثالث

زمانی که شركت‌های مهندسی ایرانی در كشورهای ثالث برای انجام کارهای صنعتی، فنی، عمرانی ….و برای انجام کارهای مرتبط با شركت خارجی قرارداد بسته باشند دراین صورت شركت‌های خارجی طرف قرارداد نسبت به ثبت شعبه یا نمایندگی خود در ایران اقدام می نماید.و همانطور که در مطلب فوق گفته شد شركتهای فنی و مهندسی خارجی هم كه جهت انجام پروژه‌ها با شركتهای ایرانی قرارداد بسته اند می‌توانند شعبه یا نمایندگی خود در ایران را ثبت کنند.

5 – ازدیاد صادرات غیر نفتی جمهوری اسلامی ایران و انتقال دانش فناوری

  • شركت‌های خارجی كه صادرات محصولات غیر نفتی اعم از تولیدات صنعتی و كشاروزی …. پیش می برد.
  • شركت‌های خارجی كه دانش فنی تولید محصولات را به اشخاص ایرانی ارائه می دهند.
  • شركت‌های خارجی كه دارای تکنولوژی فرآورده های صنعتی بوده و با تاسیس كارخانه ‌ها و كارگاههای مختلف برای تولید محصول به انتقال فناوری به اشخاص ایرانی اقدام می‌نمایند،نسبت به ثبت شعبه و نمایندگی خود در ایران اقدام نمایند.

6 – انجام اموری كه مجوز آن به کمک دستگاههای دولتی و قانونی صادر می شوند مانند ارائه خدمات در عرصه ی حمل و نقل، بیمه و بازرسی كالا، بانكی و ….

شركت‌های خارجی که با یكی از دستگاههای دولتی ایران در عرصه های مختلف قرارداد داشته باشند و به طور قانونی مجاز به صدور مجوز فعالیت باشند، قابلیت تاسیس شعبه و نمایندگی خود در ایران را دارند.
ارائه خدمات در عرصه ی حمل و نقل از جمله دریایی، هوایی، زمینی (جاده‌ای و ریلی) با دریافت مجوز از سازمان‌های مربوطه مانند سازمان حمل و نقل و پایانه‌های كشور امکان پذیراست و یا فعالیت در زمینه بانكی با دریافت مجوز از بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران مجاز می‌باشد و به همین ترتیب فعالیت در هر زمینه ای نیاز به دریافت مجوز دارد.

ثبت شرکت کریم خان با بهره گیری از کارشناسان متخصص با چندین سال تجربه،آماده ی ارائه ی خدمات در زمینه های فعالیت برای شرکت های خارجی در ایران می باشد.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *