ارزش نام تجاری

ارزش نام تجاری


ارزش نام تجاری و نشان تجاری

ثبت نام تجاری و برند یکی از مواردی است که توسط موسسه ثبتی و حقوقی کریم خان انجام می شود که این موسسه سعی دارد در این مطلب در خصوص ارزش نام تجاری نکاتی را یادآور شود. در اقتصاد جدید روز دنیا ،کشورها با برند یا نام تجاری خود شناخته می شوند و اهمیت برند به مراتب بیشتر از دولت آن کشور در عرصه های تجارتی است، به همین دلیل نام تجاری بعنوان اعتبار عمل می کند و قابل رقابت با سایر نام های تجاری روز دنیا می باشند . نام تجاری یا برند ترکیبی از اسم ، سمبل، طرح، علامت می باشند که موجب معرفی محصول، فرق محصولات با هم و تصور از مفهوم یا احساس به مخاطب القا شود.

نام تجاری باید در پیشرو فعالیت و ارتباط تنگاتنگ شما در بازاریابی باشد، تعادل داشته و با مشتریان صادقانه رفتار شود . نام تجاری دارایی نامحسوس شرکت است که باعث افزوده شدن اعتبار محصول می شود، برای سهامداران ایجاد ارزش کرده، باعث سود دهی شرکت می شود. از این رو در این جا درباره مبحث ارزش نام تجاری چه در سطح کشور صاحب برند و چه در سطح جهانی به بحث و تبادل می پردازیم.

یک نام تجاری خوب دارای اعتبار یک محصول در جهان می باشد. محصولاتی که تنها به تأمین مایحتاج افراد توجه داشته باشند .در حالی که توجه مصرف کننده را به سوی خود جذب کند، زیرا نام های تجاری در واقع ارزش هایی هستند که با مصرف کنندگان ارتباط آگاهانه برقرار می سازند.در صورتی که محصولات بی نام و نشان مشتری به چشم یک کالا می نگرد و صرفا ارزش قیمتی دارد.

شرکت های صاحب نام و موفق همیشه در صدد هستند عواملی که در افزایش ارزش نام تجاری خود تاثیر دارند را بالا ببرند و عوامل مخرب را کاهش دهند، اما تا کنون موفق به انجام این عامل نشدند اغلب مدیران توجه بارزی برای نام تجاری قائل نمی شوند فقط به فعالیت های تبلیـغاتی خود در گسترش بازار روز دنیا تمرکز می کنند. آنها باید درک درستی از مفاهیم بازاریابی را برای بالا بردن ارزش نام تجاری خود که یکی از دارایی های مهم است بکار گیرند. تحقیق و جستجو بیشتر درباره نام تجاری و موضوع فعالیت شرکت افراد صاحب نام تجاری این امکان را برای آنها فراهم میسازد تا با برنامه ریزی درست و بکارگیری منابع صحیح باعث بالا بردن ارزش این برند و نام تجاری خود شوند.سرمایه گذاری برای نام تجاری ارزش آن را حفظ می کند و هم وفاداری به مشتریان را اثبات می کند.

درباره نام تجاری ، برند و لوگو موسسه حقوقی و ثبتی کریمخان با کارشناسان مجرب مشاور شما در زمینه می باشند.علامت تجاری، قابل انتقال می باشد و باید وفق مقررات قانون ثبت علائم و اختراعات ایران ثبت شود.علامت تجاری ثبت شده به شرکت هایی داده می شود که می توانند درآمد بیشتری برای شرکت یا شخص به وجود آورند و یا اساس انعقاد قرارداد یا نمایندگی فروش باشند.

اهداف ثبت برند و یا نام تجاری

  • منحصر به فرد بودن علامت یا برند
    منحصر به فرد بودن نام تجاری فقط برای کسانی که علامت خود را به ثبت برسانند اطلاق می شود.طبق قانون ثبت علائم تجاری، پس از ثبت علامت ،شرکت منحصرا به فرد تعلق خواهد داشت.
  • ثبت نام تجاری بعنوان حکم قانونی
    یک نام تجاری مالکیت قانونی یک محصول است. بوجود آمدن یک نام تجاری نشان دهنده ی یک سرمایه گذاری برای محصول می باشد .
    قانون ثبت علائم تجاری ، برندی را که منحصر به اشخاص معین باشد مورد حمایت خود قرار داده و اشخاص حقیقی و حقوقی نسبت به کسب آن منع می شوند و به جهت منافعی که برای جامعه در رواج علامت تجاری هست اشخاص را محکوم به جبران خسارت برای صاحب علامت می نماید و خسارت سنگینی را به قدری وسیع قرار داده که شامل ضررهای وارده و حتی منافعی می داند که صاحب نام تجاری از آن محروم شده است(ماده 49)در این مورد جزء خسارت قرار داده است. مقررات سنگینی برای تعقیب جزایی تنظیم گردیده است.

ماده 124-اشخاص خاطی به حبس تا شش ماه محکوم خواهند شد

موسسه حقوقی و ثبتی کریم خان با کارشناسان مجرب مشاور شما برای ثبت نام تجاری و برند می باشد.

مدارک لازم جهت ثبت نام تجاری ، برند و لوگو

شخص حقیقی:

  1. تصویرشناسنامه
  2. تصویرکارت ملی
  3. تصویر کارت بازرگانی(در صورتی که ثبت برند لاتین هم داشته باشید)
  4. کپی از مجوز مربوط به حوزه فعالیت (جواز تأسیس، پروانه بهره برداری، پروانه ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هرگونه گواهی فعالیت صادره از نهادها و ارگان دولتی)

شخص حقوقی:

  1. کپی از شناسنامه
  2. کپی از کارت ملی
  3. کپی از روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت (از آخرین تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد)
  4. کپی جواز فعالیت تحت علامت تجاری (جواز تأسیس، پروانه بهره برداری، پروانه ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هرگونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)
  5. کارت بازرگانی (در صورتی که علامت تجاری به شکل لاتین باشد)

توجه: تصویرعلامت یا نام درخواستی شما جهت ثبت، کلمه یا حروف لاتین استفاده نشده باشد، ارائه کارت بازرگانی الزامی نمی باشد.

با موسسه حقوقی ثبت کریم خان با کارشناسان و مشاوران مجرب راجع به ثبت نام تجاری و برند همراه باشید. کشورها با برند یا نام تجاری خود شناخته می شوند موسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان با بهره گیری از کارشناسان و مشاوران مجرب تمامی اطلاعات لازم در خصوص ارزش نام تجاری را در اختیار شما قرار میدهد.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *