ثبت شرکت هلدینگ


در ادامه ثبت کریم خان انواع شرکت هلدینگ را توضیح می دهد.

انواع شرکت هلدینگ

  • هلدینگ های محصولی یعنی همه شرکت های آن یک نوع محصول تولید می کنند.
  • هلدینگ هایی که از یک شرکت بزرگ ایجاد شده اند
  • هلدینگ های زنجیره تامین یعنی همه شرکت های آن در راستای نیل به یک هدف مشترک فعالیت های گوناگون دارند.
  • هلدینگ مختلط یعنی از شرکت هایی با فعالیت های مختلف ایجاد شده است.

براساس مصوبه مورخ 15/2/86 هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار حداقل سرمایه شرکت های هلدینگ از نوع سهامی خاص پنجاه میلیارد ریال و در شرکت های مادر(هلدینگ) از نوع سهامی عام یکصد میلیارد ریال است.

 

 

شرایط دریافت جواز تبدیل و فعالیت های شرکت هلدینگ(مادر)

در صورتی که متقاضی قصد تبدیل شرکت موجود به شرکت مادر(هلدینگ) را داشته باشید میبایست اقدامات ذیل را انجام دهید:

  • الف)تکمیل فرم تقاضای تبدیل به شرکت هلدینگ به همراه ضمائم مذکور در فرم(موجود در آدرس الکترونیکی www.seo.ir /لینک معاونت نظارت بر نهادهای مالی/لینک نهادهای مالی تحت نظارت/لینک شرکت مادر(هلدینگ)
  • ب)پرسشنامه مشخصات داوطلب سمت مدیر عاملی یا عضویت در هیات مدیره نهاد مالی(موجود در آدرس الکترونیکی www.seo.ir /لینک معاونت نظارت بر نهادهای مالی/لینک نهادهای مالی تحت نظارت/لینک شرکت مادر(هلدینگ)
  • ج)پس از ارسال مدارک به مدیریت نظارت بر نهادهای مالی در صورت تکمیل بودن مدارک و احراز شرایط لازم سازمان اقدام به صدور مجوز تبدیل می نماید.متقاضی ظرف مهلت مقرر باید اقدام به ثبت تغییر موضوع شرکت در مرجع ثبت شرکت ها نماید.

در ادامه با ثبت کریم خان همراه باشید تا مدارک و مراحل لازم جهت ثبت شرکت هلدینگ را ارائه دهد.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت هلدینگ

  • آگهی تاسیس شرکت مادر
  • مدارک ثبت شرکت های زیر مجموعه
  • عدم سوء پیشینه نماینده های زیر مجموعه
  • کپی مدارک هویتی نماینده های زیر مجموعه

مراحل ثبت شرکت هلدینگ

الف)شرایط دریافت موافقت اصولی با تاسیس

متقاضی ثبت شرکت هلدینگ،ابتدا مطالبه خود را براساس فرم تقاضای صدور مجوز تاسیس شرکت مادر به انضمام فرم پرسشنامه مشخصات داوطلب سمت مدیر عاملی یا عضویت در هیات مدیره نهاد مالی،تکمیل شده بوسیلهاعضای هیات مدیره و مدیر عامل پیشنهادی برای مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس اوراق بهادار ارسال می نماید.
سازمان بعد از مورد بررسی قرار دادن مدارک،در صورت کامل بودن و احراز شرایط لازم،موافقت اصولی خود را با تاسیس شرکت ابلاغ می نماید.

ب)شرایط اعطای مجوز تاسیس

در صورت موافقت اصولی سازمان با تاسیس شرکت،شرکت میبایست مدارک اعلام شده به وسیله سازمان را طی مهلت مشخص کامل کند؛بعد از کامل کردن مدارک مورد نظر سازمان نامه ای مبنی بر اجازه تاسیس شرکت و ثبت نزد مرجع ثبت شرکت ها را صادر خواهد کرد.

ج)شرایط اعطای مجوز فعالیت پس از دریافت مجوز

بعد از اتمام مرحله دوم و اعلام موافقت با تاسیس شرکت،متقاضی میبایست طی مهلت مشخص شرکت را نزد مرجع ثبت شرکت ها ثبت کرده،مستندات مربوطه را به سازمان ارائه دهد.
بعد از ثبت نهاد مالی نزد مرجع ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری،شرکت مدارک لازم را برای ثبت نزد سازمان ارائه می دهد و در صورت احراز شرایط مجوز فعالیت،مجوز فعالیت برای شرکت صادر می شود.

در ثبت شرکت هولدینگ باید به نکات ذیل توجه نمایید.

  • شرکت هایی که بوسیله مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت می شوند میبایست در قالب شرکت سهامی عام یا خاص ثبت شوند
  • حداقل سرمایه لازم جهت ثبت یک شرکت هلدینگ از نوع سهامی خاص 50 میلیارد ریال و برای شرکت از نوع سهامی عام 100 میلیارد ریال می باشد.
  • در صورتی که قبل از نام اصلی شرکت عبارت “هولدینک”باشد میبایست پیش از ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها از سازمان اوراق بهادار و بورس مجوز مربوطه را اخذ کرد.اما در صورتی که این پیشوند وجود نداشته باشد،نیازی نیست که مجوز اخذ گردد.

ثبت کریم خان با بهره گیری از کارشناسان متخصص و مجرب و با چندین دهه تجربه ی موفق، آماده ی ارائه ی خدمات به شما عزیزان، در زمینه های حقوقی و ثبتی نظیر ثبت شرکت و ثبت برند می باشد.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *