شرایط معاملات در تشکیل شرکت با مسئولیت محدود

شرایط معاملات در تشکیل شرکت با مسئولیت محدود


شرایط صحت انجام معاملات در تشکیل شرکت با مسئولیت محدود

تاسیس شرکت با مسئولیت محدود دارای فعالیت حقوقی دربرگیرنده پذیرش وظیفه از سوی شریکان می باشد که مشابه تاسیس هر موسسه تجاری بوده ،بنابراین غیر از ضوابط ماهیتی فرمان دار در تمامی فعالیت حقوقی،شامل برخی از قوانین تجارت بوده و ملزومات مشخصی درباره توجه به فعالیت های مرتبط با تاسیس شرکت ذکرشده :

  1. ضوابط درستی اجرای معاملات
  2. داشتن حداقل دو شریک
  3. ضرورت پرداخت و ارائه تمام سرمایه
  4. ضرورت وجود شرکتنامه و اساسنامه

شرایط معاملات در تشکیل شرکت با مسئولیت محدود

درباره ضوابط درستی اجرای معاملات در تاسیس شرکت با مسئولیت محدود در ذیل می پردازیم.

از مهم ترین شروط ماهیتی که در تمامی خرید و فروش ها می بایست مورد توجه قرار گیرد،ضوابط درستی فعالیت های حقوقی می باشد. شروط ذکرشده در ماده 190 قانون مدنی شاهد فرد اجراکننده فعالیت های حقوقی و همچنین خود عمل حقوقی بازتاب دارد.

در شرکت های با مسئولیت محدود که شریکان تقریبا روابط نزدیکی با یکدیگر دارند حتی رابطه خانوادگی ،به طورکل شریک و مدیر واقعی شرکت یک فرد می باشد.به همین ترتیب برای ممانعت از ورود افراد خارج از آن، و همچنین برای توجه به قوانین که حداقل دارای 2 شریک در جهت تاسیس و بقای شرکت الزامی می باشد، دارنده حقیقی سرمایه، فرزندان ورشکسته را به منظور شریک به شرکت وارد می شوند.

این سوال پیش می آید که آیا افراد ورشکسته به منظور شریک مورد قبول واقع می شوند یا خیر؟

این نکته نیز می بایست مورد توجه قرار گیرد. اولیای افراد ورشکسته به منظور سرپرست و وکیل از سوی این افراد اقدام به اجرای فعالیت های حقوقی می کنند و فرد ورشکسته هیچ میانجیگری در تصمیمات ندارد، بنابراین همکاری در شرکت تجاری به وسیله سرپرست ، و با مراعات نمودن خیرخواهی او ، مشابه اجرای فعالیت هایی از بهر فرد ورشکسته به وسیله ولی او دارای اعتبار باشد.

مسئولیت شریکان در این گونه از شرکت به آورده آنان محدود می باشد و فرد ورشکسته در فعالیت های تجارتی مداخله بی واسطه ندارد ،بنابراین مطابقت قوانین ماده 85 با قوانین فعالیت های حسبی شاهد به مشغولیت فرد ورشکسته نمی باشد.بنا به محتوای ماده 90 قانون امور حسبی ، که به دلیل آن مبالغ اضافه از نیاز کوچک را سرپرست نباید بدون سود قرار دهد” در غیر اینصورت پاسخگوی خسران می باشد ” ، در جهت همکاری فرد ورشکسته در شرکت ، با رعایت سود فردورشکسته از طرف ولی او،قابل گمان نمی باشد.

بنابراین اگر ولی فرد ورشکسته در مدیریت و محافظت از اموال اعم از نحوه سرمایه گذاری آن ها کوتاهی کند،و یا سرمایه گذاری در شرکت و نظر به ضوابط اقتصادی و یا موضوع اقدامات شرکت حاوی خطر بالا می باشد، خود را پاسخگو و مسئول تعیین نموده و با رعایت قوانین مذکور ، فرد ورشکسته قادر است به وسیله ولی خود به منظور شریک در شرکت با مسئولیت محدود عضو گردد.

غیر از ضوابط ماهیتی شاهد به صلاحیت شریکان ،شرکت و موضوع آن هم باید شروط درست ذکرشده در ماده 190 قانون مدنی اعم از شرعی بودن را داشته باشد. به این ترتیب ، چنانچه که موضوع شرکت حاوی فعالیت های غیرقانونی یا برخلاف اخلاق نیکو باشد،مراجع ثبت شرکت از به ثبت رسیدن این شرکت ممانعت می نمایند. اگر به دلیل اهمال کارمندان مراجع ذکرشده و مغایرت با ممانعت ها، شرکت را ثبت کنند هر فرد درباره تناقض موضوع با ترتیب عمومی به وسیله داور قادر است فسخ شرکت را خواهان باشد.

موضوع شرکت بمنظور یکی از بندهای اساسی در آیین نامه می باشد. این موضوع می بایست در اساسنامه محدوده امور تعیین شده شرکت را بیان کند..

تمامی فعالیت های ثبتی شرکت ها در عرصه شرایط صحت انجام معاملات در تشکیل شرکت با مسئولیت محدود به طور تخصصی در کوتاه ترین زمان ممکن توسط کارشناسان مجرب کریم خان ارائه می گردد.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *