تعریف ثبت شرکت پیمانکاری

برای آگاهی از مراحل و شرایط ثبت شرکت پیمانکاری با اینگونه شرکت ها آشنا شوید، شرکت پیمانکاری به شرکت هایی شرکت پیمانکاری گفته می شود که بوسیله مناقصه عمومی در قراردادهای کاری سازمان های دولتی یا شرکت های خصوصی مناقصه گذار شرکت نموده که با برنده شدن در مناقصه قرارداد کاری منعقد نموده که بستگی به نوع قرارداد ها ساختمان سازی و راه سازی شروع به فعالیت میکنند، لازم به ذکر است ثبت شرکت کریم خان کلیه خدمات در امورثبت شرکت های پیمانکاری را در زمان کوتاه ارائه می دهد.

در ثبت شرکت پیمانکاری ابتدا باید شرکا تصمیم بگیرند که شرکت مسئولیت محدود ثبت نمایند یا شرکت های سهامی خاص. توصیه بر این است که ثبت شرکت سهامی خاص مناسب تر می باشد به این دلیل که مناقصه گذار اعتبار بیشتری برای شرکت های پیمانکار سهامی خاص قائل می باشد. بعد از ثبت شرکت با موضوع پیمانکار اعم از پیمانکار پتروشیمی، نفت و گاز، برق الکترونیک، نیرو، ابنیه، تاسیسات، آب و فاضلاب و غیره نسبت به دریافت رتبه پیمانکاری از نهاد ریاست جمهوری اقدام میگردد.

شرایط ثبت شرکت پیمانکاری سهامی خاص عبارتند از:

  1. حداقل 3نفر عضو و 2نفر بازرس (بازرسین نباید از اعضا باشند)
  2. حداقل 35درصد سرمایه اولیه شرکت را نزد یکی از بانک های کشور سپرده گذاری کند.
  3. حداقل سرمایه برای شرکت صد هزار تومان میباشد.

نکته : معمولا پروسه زمانی برای ثبت شرکت پیمانکاری سهامی خاص بیست روز میباشد.

مدارک لازم برای ثبت شرکت پیمانکاری سهامی خاص عبارتند از:

  1. کپی مدارک شناسایی، کارت ملی و شناسنامه
  2. اصل گواهی عدم سو پیشینه
  3. امضای اقرارنامه
  4. مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع

شرایط ثبت شرکت پیمانکاری با مسئولیت محدود عبارتند از:

  • وجود حداقل 2نفر در شرکت
  • سرمایه اولیه حداقل یک میلیون ریال(صد هزار تومان)
  • تعهد یا پرداخت کل سرمایه

نکته : پروسه زمانی برای ثبت شرکت پیمانکاری با مسئولیت محدود حالت عادی حدود یکماه میباشد.

مدارک لازم برای ثبت شرکت پیمانکاری با مسئولیت محدود عبارتند از:

1- کپی مدارک شناسایی، کارت ملی و شناسنامه
2- اصل گواهی عدم سو پیشینه
3- امضای اقرار نامه
4- مجوز در صورت نیاز

مراحل ثبت شرکت پیمانکاری به صورت لیست زیر می باشد:

  1. تکمیل مدارکی از جمله کپی شناسنامه و کارت ملی، امضای اقرار نامه، اصل گواهی سوء پیشینه، اخذ مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع و تحویل دادن آن به کارشناسان ثبت.
  2. تحویل مدارک به اداره ثبت از طریق وکلا
  3. مشخص شدن نام شرکت و تایید آن پس از چهار روز
  4. اگر نام مدنظر تایید نشد با هماهنگی موکل نام آن اصلاح و در همان روز تایید می شود.
  5. دریافت پرونده تایید شده از اداره ثبت و ارسال آن به موکل برای باز کردن حساب بانکی به اسم شرکت
  6. تحویل فیش و نامه پلمپ شده بانک از طریق موکل به دفتر ثبت
  7. در صورت مجوزی بودن موضوع، مجوز آن باید اداره ثبت تایید کند (موارد زیر فقط برای شرکت های پیمانکاری سهامی خاص می باشد)
  8. از زمان شروع پروسه به مدت 7 روز کارهای دفتر نویسی انجام می شود.
  9. بعد از دفتر نویسی به مدت 3 تا 5 روز شماره ثبت و آگهی تاسیس را دریافت خواهید کرد.
  10. بعد از آگهی تاسیس به مدت 15 روز روزنامه رسمی را دریافت خواهید کرد.

قرارداد ثبت شرکت پیمانکاری به دو نوع اصلی اجاره اموال و اجاره اشخاص تقسیم می شود:

اجاره اشخاص به دو نوع قراردادهای کارگری یا استخدامی و قراردادهای پیمانکاری یا مقاطعه کاری می باشد که میان مشاغل کارگری و پیمانکاری مرز دقیقی نمی توان ترسیم کرد. ولی می توان گفت که رابطه پیمانکار و کارفرما، رابطه ای مقطعی و غیرمستمر و برای انجام کار معین است. پیمانکار برای انجام کار دارای استقلال نسبی می باشد و برای کارفرما، نتیجه نهایی کار پیمانکار مهم است و اجرت آن در ازای کار انجام شده می باشد برخلاف کارگر که در ازای مدت زمانی که تحت امر کارفرما بوده اجرت می گیرد.

معمولا قراردادهای پیمانکاری، قراردادهایی پرحجم می باشند. برای درک علت واقعیت، فقط باید خرید یا اجاره یک کالا با سفارش ساخت یک کالا مقایسه شود. حجم فراوان موضوعاتی که در یک قرارداد پیمانکاری باید مورد توافق قرار گیرند، موجب کثرت جلسات مذاکره و تعدد اسناد تنظیمی شده و این مسئله را تولید می کند که کدامیک از اسناد مبین توافق فیمابین می باشند و در شرایط ناسازگاری آن ها، کدام اسناد امضا شده توسط طرفین معین شود و تا حدودی از ابهامات ناشی از حجم بزرگ قرارداد کم شود.

موکول نمودن بعضی توافق های جزئی به آینده نیز از عوارض اجتناب ناپذیر حجم توافق می باشد. معنی موکول نمودن توافقات جزیی به آینده، طرفین متعهد به توافق متعارف هستند و در غیر این صورت مرجع حل اختلاف جانشین مستنکف خواهد شد. پیش بینی جواز تغییرات جزئی در سفارش کالا را باید از عوارض حجم قرارداد و عدم امکان تعیین درست همه جزئیات در لحظه انعقاد عقد دانست. جواز تغییر جزئی در سفارش کالا، پیمانکار را ملزم به تبعیت از دستورات جدید کارفرما در حین اجرای مفاد پیمان می گردد.

فعالیت های ثبت شرکت پیمانکاری

ثبت شرکت پیمانکاری شرکتهایی هستند که در زمینه طراحی، محاسبه، نظارت، مشاوره و اجرای تمامی امور عمرانی و پیمانکاری نفت، گاز و پتروشیمی، تاسیسات، ابنیه، برق، فضای سبز پارک وغیره به انجام فعالیت می پردازند.

از جمله این فعالیت ها می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

ایجاد تمام امور خدمات شهری و کانال کشی و فضای سبز و امور باغبانی خدمات شهری ، فعالیت های ساختمانی، اجرای پروژه های آب، شامل سد سازی، پل سازی، تونل سازی، انتقال خطوط (آب،برق،گاز)، اجرای پروژه های راه سازی شامل اتوبان ها، راه های فرعی و اصلی، بزرگراه ها، راه های ریلی فرودگاه ها و طراحی ، تاسیسات الکترونیکی و مکانیکی، برق و نیرو، راه و باند، آب و فاضلاب، آسفالت ریزی، گاردریل بندی، اجرای دکوراسیون های داخلی و نماهای بیرونی ساختمان با استفاده از فناوری های نوین صنعت ساختمان و..

انواع مختلف ثبت شرکت پیمانکاری در آیین نامه معاونت راهبردی نهاد ریاست جمهوری به یازده گروه اصلی تقسیم شده است که عبارتند از:

  1. ساختمان
  2. صنعت و معدن
  3. راه و ترابری
  4. آب
  5. تاسیسات و تجهیزات
  6. کشاورزی
  7. مرمت آثار باستانی
  8. کاوش های زمینی
  9. نفت و گاز
  10. ارتباطات
  11. نیرو

هر یک از شرکت های پیمانکاری که در هر کدام از یازده رشته پیمانکاری فعالیت می کنند باید بعد از ثبت شرکت برای اخذ رتبه رشته مورد فعالیت اقدام نمایند و شرکتی که رتبه مناسب ندارد در مناقصات نمی تواند شرکت کند.

در ثبت شرکت پیمانکاری افراد می توانند به صورت حقیقی و یا حقوقی فعالیت نمایند و قراردادی با افراد حقیقی و حقوقی در زمینه ساخت، حمل و نقل، نصب و… منعقد نمایند. ثبت شرکت کریمخان ارائه کننده خدمات ثبت شرکت پیمانکاری در ایران می باشد که خط و مشی خود را بر ارائه خدمات ثبتی با سریعترین زمان ممکن قرار داده و کسب رضایت مشتریان را در اولویت فعالیت های خود قرار داده است.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *