چرا شرکت سهامی خاص ثبت کنیم؟

چرا شرکت سهامی خاص ثبت کنیم؟


ثبت شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص شرکتی می باشد که تمام دارایی آن به وسیله ی موسسین لحاظ می گردد. در شرکت سهامی خاص مجمع عمومی موسس نمی باشد و تعداد شریک های آن کمتر از شرکت سهامی عام می باشد. در این نوع شرکت ها صدور اعلامیه پذیره نویسی امکان پذیر نمی باشد و در ابتدای کار 35% از دارایی می بایست در حساب مخصوصی گذاشته شود.شرکت های سهامی خاص ، به صورت کلی ممنوعیتی برای اقدامات ندارند و قانون گذار شرکت سهامی را حتی اگر فعالیت آن تجاری نباشد شرکت بازرگانی و تجاری به حساب می آورند.
در زیر ، به بعضی از مهم ترین فایده های ثبت شرکت سهامی خاص می پردازیم .

چرا شرکت سهامی خاص ثبت کنیم؟

 

  • سهام شرکت های سهامی خاص در بورس اوراق بهادار امکان خرید و فروش ندارد اما به وسیله ی اشخاص به راحتی قابلیت معامله دارد.
  • شرکت های سهامی خاص نسبت به شرکت با مسئولیت محدود ، معتبرتر بوده و اکثرا برای اشخاصی که کارهای عمرانی ، بازرگانی ، شرکت های بیمه ، تولیدی و … انجام می دهند سودمند می باشد .همین طوربه لحاظ اعتباری برای دریافت تسهیلات بانکی ، دریافت نمایندگی معتبر و یا شرکت در مناقصات و مزایده های سطح بالا شایسته می باشد .
  • دریافت وام برای شرکت های سهامی خاص خیلی آسان تر بوده و به طور معمول تا سقف ده برابر دارایی شرکت امکان دریافت وام و اعتبارات از بانک ها یا موسسه های مالی قابلیت امکان را دارد .
  • تشریفات ثبت شرکت سهامی خاص در مقایسه با شرکت سهامی عام خیلی کم تر می باشد.
  • در شرکت های سهامی خاص ، همانند شرکت با مسئولیت محدود و برعکس شرکت تضامنی ، مسئولیت هر کدام از سهام داران در مورد بدهی و ضررهای شرکت محدود به مبلغ سرمایه گذاری شده در شرکت می باشد و در صورت نداشتن صلاحیت لازم نباید اموال شخصی خود را در این راه خرج کنند.

ثبت کریم خان با داشتن کادر تخصصی در خصوص ثبت شرکت سهامی خاص می تواند به طور کاملا رایگان شما را راهنمایی کنند .

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *