پلمپ دفاتر سال 97 در کوتاهترین زمان

در این مطالب موسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان اطلاعاتی را در خصوص پلمپ دفاتر سال 97 را در اختیار شما قرار می دهد،پیش از هر چیزی باید بگوییم که در انتهای هر سال مالی حسابداران به روزهای پر مشغله نزدیک می شوند و طبیعتاً این امر ممکن است کمی استرس زا باشد.بنابراین حاسابدارن میبایست حساب های خود را ببندند و به ارائه گزارشات دوره مالی بپردازند.در این میان یکی از مهم ترین موضوعاتی که باید مورد توجه قرار گیرد درخواست به منظور اخذ دفاتر قانونی است.

یکی از مهم ترین و ضروری ترین اقداماتی که برای انجام امور مالی باید صورت پذیرد پلمپ دفاتر سال 97 می باشد که این امر باید در موعد مقرر صورت پذیرد تا بدین ترتیب در آینده مشکلی برای افراد پیش نیاید.بنابراین شما میبایست پیش از آغاز سال مالی میبایست به سامانه ثبت شرکت مراجعه فرموده و به تنظیم اظهارنامه پلمپ دفاتر 97 بپردازید و نسبت به ثبت نام آن اقدام نمایید.

چنانچه قصد دارید شخصاً مراحل ثبت نام پلمپ دفاتر 97 را پیگیری کنید باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. پیش از هر چیز به سایت http://irsherkat.ssaa.ir/Design/RqstAdmission/PolompRequest.aspx مراجعه فرمایید.
  2. سال مالی و روز مالی و شماره خود را وارد کنید.
  3. سپس میبایست مشخصات متقاضی که همان دارنده حق امضاء در شرکت می باشد ذکر گردد.
  4. پس از آن سمت هر یک از اعضای هیئت مدیره به طور دقیق ذکر شود.
  5. در مرحله آخر نیز دفاتر مورد نیاز شرکت (روزنامه و کل) به همراه تعداد صفحات مورد نیاز مشخص شود.
  6. در آخر نیز میبایست با تائید مدارک در سیستم ثبت نام خود را نهایی کنید.
  7. در پایان کار باید پرینت نمونه اظهارنامه پلمپ دفاتر ۹۷ را از سیستم گرفته و ذیل آن توسط متقاضی امضا شود و مهر شرکت نیز زده شود.
  8. اظهارنامه مهر و امضاء شده به همراه کپی مدارک شناسایی مدیرعامل و کپی روزنامه رسمی تاسیس شرکت به همراه کپی آخرین تغییرات شرکت و همچنین کپی آگهی تاسیس شرکت به اداره ثبت شرکت ها ارسال می شود.
  9. بعد از آن با تائید کارشناس مربوطه و پرداخت هزینه های آن در سامانه ، دفاتر به آدرس متقاضی ارسال خواهد شد.

نکاتی در خصوص پلمپ دفاتر

  1. تاجایی که امکان دارد در ابتدای هرسال به دریافت دفاتر قانونی سال بعد بپردازید.
  2. با توجه به اینکه اثرات حقوقی تحریر دفاتر متعلق به تاریخ بعد از پایان عملیات پلمب می باشد بنابراین نمی توان تاریخ های گذشته را پلمپ کرد.
  3. آئین نامه ماده 95 قانون مالیاتهای مستقیم در مورد چگونگی تحریر دفاتر و طریقه حفظ و نگهداری آنها و تکالیف مربوطه پیش بینی شده بنابراین بهتر است مراتب آن به دقت مطالعه گردد .
  4. هر شخصیت حقیقی و حقوقی می تواند به دفعات پلمپ دفاتر را در هر سال مالی با توجه به آئین نامه ماده 95 ق.م.م را انجام دهد.با این توضیح که تعداد جلد پلمب شده به سازمان امور مالیاتی ارائه داده شده و مراتب آن روی برچسب متصل به دفاتر آورده شده است و تاریخ تحریر تراکنش های مالی اشخاص باید با تاریخ پلمب دفاتر ذکر شده مطابقت داشته باشد.
  5. انجام امور پلمب دفاتر پس از ثبت درخواست الکترونیکی در سامانه جامع ثبت شرکتها به آدرس http://irsherkat.ssaa.ir صرفا از طریق مرکز استان واحد ثبتی شخصیت حقوقی یا حقیقی مربوطه با همکاری شرکت پست جمهوری اسلامی آن استان صورت می گیرد .
  6. با توجه به اینکه بعد از اتمام عملیات پلمب ، دفاتر ذکر شده بواسطه شرکت پست به آخرین آدرس اقامتگاه قانونی شخصیت حقوقی ارسال می شود بنابراین مقتضی است که نسبت به بروزرسانی آدرس ذکر شده از طریق ارائه صورتجلسه متناسب اقدام شود واضح است فراخوانی آدرس ثبت شده از سامانه جامع ثبت شرکتها مبنای آدرس ارسالی دفاتر پلمپ شده خواهد بود.
  7. نظر به تکالیف قانونی تعیین شده در قانون مالیات های مستقیم اطلاعات پلمب دفاتر تمامی اشخاص ( حقیقی و حقوقی ) به واسطه ارتباط الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی ارسال می شود.
  8. در مورد اشخاص حقوقی جدید التاسیس متقاضیان باید سریعاً برای سال مالی جاری و سال مالی بعد خود درخواست پلمب دفاتر را به شکل الکترونیکی کامل کنند . واضح است هرگونه مسئولیت عدم پلمب دفاتر براساس قانون با مدیران آنها خواهند بود .

پس از اتمام پلمپ دفاتر مربوطه به واسطه شرکت پست به آخرید آدرس اقامتگاه قانونی شخصیت حقوقی ارسال می شود،بنابراین میبایست آدرس ذکر شده را از طریق ارائه صورتجلسه بروزرسانی نمایید.توجه به این نکته ضروری است که فراخوانی آدرس ثبت شده از سامانه جامع ثبت شرکت ها مبانی آدرس ارسالی دفاتر پلمپ شده خواهد بود.نظر به اینکه پلمپ دفاتر یکی از امور پیچیده است و مراحل مختلفی دارد توصیه می شود که با کارشناسان ثبت کریم خان تماس حاصل فرمایید و پلمپ دفاتر خود را به این موسسه بسپارید تا در کمترین زمان این کار برای شما انجام شود.یکی از مهم ترین اموری که باید انجام شود پلمپ دفاتر است که مودیان مالیاتی موظفند تا هر چه زودتر نسبت به پلمپ دفاتر خود اقدام نمایند و این کار را تا پیش از پایان سال جاری باید به انجام برسانند و درخواست خود را به اداره ثبت ارائه دهند.

برخی از مواقع شرکت به ثبت رسیده اما هنوز هم شروع به کار نکرده است،در این موارد برخی از افراد این تصور را دارند که نیازی به اخذ دفاتر نیست اما باید نکاتی را بدانید که این نکات عبارتند از :

  1. عدم فعالیت شرکت مربوط به گذشته است و نمی توان نسبت به آینده یا سال مالی بعد اعلام عدم فعالیت کرد.
  2. به منظور اعلام عدم فعالیت باید به تشکیل پرونده دارایی بپردازید و بدون تشکیل پرونده عدم فعالیت بی معناست.
  3. عدم فعالیت شرکت الزاماً میبایست در مهلت قانونی یعنی ۴ ماه اول سال مالی بعد اعلام شود و در صورتی که خارج از مهلت مقرر باشد شرکت باید جریمه مالیاتی بپردازد.
  4. برای عدم فعالیت شرکت ارائه دفاتر مالی و اظهارنامه عدم فعالیت الزامی است ، بنابراین هر سال دفاتر مالی شرکت را در مهلت مشخص شده تهیه نمایید.
  5. برای مثال عدم فعالیت سال 1394( اول فروردین تا آخر اسفند 94) تا 31 تیر ماه 1395 و با ارائه دفاتر مالی و اظهارنامه مالیاتی عدم فعالیت شرکت صورت می گیرد .
  6. هر سال باید عدم فعالیت شرکت را اعلام فرمایید.

موسسه ثبت شرکت کریم خان آماده خدمت رسانی به شماست و کلیه خدمات در خصوص پلمپ دفاتر و سایر امور ثبتی را به شما ارائه می دهد.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *