پروانه بهره برداری چیست؟

پروانه بهره برداری چیست؟


توضیحی اختصاری در خصوص ماهیت پروانه بهره برداری

پروانه بهره برداری جوازی است که به تمامی واحدهای صنعتی که کارهای لازم ، دربرگیرنده تاسیسات و احداث ساختمان و تامین زمین ، را برای نصب ماشین آلات خط تولید تامین نیروی انسانی مورد نیاز و تولید آزمایشی را انجام داده اند اعم از اینکه شامل جواز تاسیس بوده یا نبوده اند داده می شود.( کلیه ی فرآیند های سرمایه گذاری از جمله صدور مجوزهای مذکور توسط سامانه ی بهین یاب (http://behinyab.ir ) صورت می گیرد .

پروانه بهره برداری چیست؟

دارندگان پروانه بهره برداری می توانند از تمامی امتیازات و مزایا و مشوق هایی که توسط وزارت صنعت ، معدن و تجارت برای واحدهای تولیدی فعال در نظر می گیرد، از جمله تمامی بهره مندی از تشویقات وزارت صنعت و معافیت های مالیاتی استفاده کنند .

ثبت کریم خان در رابطه با نحوه ی دریافت پروانه بهره برداری و فواید آن در مقالات قبلی به طور کامل توضیح داده است ، در این مقاله برآنیم تا ابطال پروانه بهره برداری را بطور مفصل توضیح دهیم .

ابطال پروانه بهره برداری

سازمان صنایع و معادن استان ها می توانند در هر یک از حالات ذیل پروانه بهره برداری را باطل و لغو نمایند:

  1. واحدهایی که فاقد امکانات تولید نظیر مکان ، ماشین آلات و یا سایر عوامل اصلی تولید باشند و نتوان آن ها را بعنوان یک واحد یا کارگاه فعال تولیدی شناسایی و تلقی نمود.
  2. با درخواست و تقاضای کتبی واجدین پروانه بهره برداری

بعد از احراز عدم فعالیت تولیدی یک واحد صنعتی ( بر اساس گزارشهای دریافت شده و یا اعلام متقاضی ) کارشناس مربوطه نسبت به بازدید از محل کارخانه اقدام خواهد کرد و در صورت نبود ماشین آلات در محل ( جابجایی و یا فروش ماشین آلات ) نسبت به تهیه گزارش کارشناسی اقدام و آنگاه با اخطار کتبی نسبت به باطل کردن پروانه بهره برداری عمل خواهد کرد.

واحدهای صنعتی که خود راساَ درخواست لغو و باطل کردن پروانه بهره برداری را به سازمان ارائه دهند مستقیماَ پروانه آن ها باطل خواهد شد .

نکته : در هر یک از حالات فوق بازدید از محل واحد و تهیه گزارش توجیهی کامل مبنی بر دلایل لغو پروانه ، دریافت اصل پروانه ( در صورت امکان ) و لغو و باطل کردن آن و ضبط در پرونده واحد و نیز ارسال نامه به متقاضی مبنی بر لغو پروانه لازم می باشد .

یک نسخه از رونوشت نامه ابطال پروانه به واحدهای زیر ارسال شود:

  • دفاتر صنایع تخصصی مربوطه
  • دفتر آمار و اطلاع رسانی وزارت صنایع و معادن
  • اداره کل حفاظت محیط زیست استان
  • اداره کل کار و امور اجتماعی استان

برای دریافت جواز تاسیس و بهره برداری و یا واگذاری مجوز می توانید با کارشناسان مجرب و حرفه ایی ما در کریمخان در ارتباط باشید.

پل ارتباطی ما :

  • شماره تماس:87146-021
  • سامانه ی پیامکی: 09338885106
  • تماس با مشاوران ارشد از طریق شماره های مندرج در سامانه

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *