ویژگی های ثبت طرح صنعتی

ویژگی های ثبت طرح صنعتی


ثبت کریم خان ارائه دهنده خدمات حرفه ای ثبتی در دپارتمان تخصصی این موسسه در خصوص ثبت طرح صنعتی و دیگر امور ثبتی می باشد.

ثبت کریم خان در این مطلب قصد دارد تا به ویژگی های ثبت طرح صنعتی بپردازد، این موسسه خاطر نشان می شود در صورت نیاز به هر گونه مشاوره در این رابطه ، می توانید با کارشناسان ما در ثبت کریم خان در ارتباط باشید.

ویژگی های ثبت طرح صنعتی

 

ویژگی های ثبت طرح صنعتی چیست ؟

براساس ماده 20 قانون ثبت اختراعات ، طرح های صنعتی و علائم تجاری ، هر نوع ترکیب خطوط یا رنگ ها و هرگونه اشکال سه بعدی با خطوط ، رنگ ها و یا بدون آن ، طوری که ترکیب یا شکل یک فرآورده صنعتی یا محصولی از صنایع دستی را عوض کند ، طرح صنعتی می باشد.

براساس ماده 21 طرح صنعتی زمانی ثبت می شود که جدید و یا اصیل باشد.یک طرح صنعتی زمانی جدید است که بواسطه انتشار به طور محسوس و یا بواسطه استفاده به هر گونه دیگر پیش از تاریخ ارائه اظهارنامه یا بر حسب مورد پیش از حق تقدم اظهارنامه برای ثبت در هیچ نقطه ای از جهان برای دیگران افشاء نشده باشد. ( ماده 21)

طرح صنعتی باید اصیل باشد . یک طرح در صورتی اصیل محسوب می شود که بطور مستقل توسط طراح پدید آمده باشد و کپی یا تقلیدی از طرح های موجود نباشد.
قطعاً این شکل ها نباید شبیه شکل های موجود در طبیعت باشد، چه در این صورت ابتکاری نخواهد بود .همچنین ممکن است این اشکال جنبه اختراعی نیز بیابند.در صورتی که طرح های مختلف لاستیک های اتومبیل برای جلوگیری از لغزش ماشین ها بهتر از قبل باشد ممکن است به شکل اختراعی ثبت شود و به علاوه ممکن است آن را به شکل علامت تجاری ثبت کند.

براساس ماده 22 قانون ذکر شده ، اظهارنامه ثبت طرح صنعتی که به اداره مالکیت صنعتی ارائه می گردد، همراه نقشه ، عکس و دیگر مشخصات گرافیکی کالا که تشکیل دهنده طرح صنعتی هستند و قید نوع فرآورده هایی که طرح صنعتی برای آن ها استفاده می گردد خواهد بود. در صورتی طرح صنعتی سه بعدی باشد اداره مالکیت صنعتی می تواند مجاز است.

اظهارنامه مشمول هزینه مشخص برای ارائه آن خواهد بود . اظهارنامه باید دارای مشخصات طرح باشد و در مواردی که متقاضی همان طراح نیست ، اظهارنامه باید همراه با مدارکی باشد که ذی حق بودن متقاضی را برای ثبت طرح صنعتی ثابت کند.

خدمات خوب را با ثبت کریم خان تجربه کنید.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *