نحوه ی ثبت شرکت روانشناسی

نحوه ی ثبت شرکت روانشناسی


ثبت شرکت روانشناسی

به منظور وارد شدن به مبحث ثبت شرکت روانشناسی در آغاز ثبت کریم خان توصیف دقیقی از رشته ی روانشناسی ارائه می دهد.روانشناسی عبارت است از علم مطالعه ی رفتار و فرایندهای ذهن موجود زنده-به ویژه انسان- مطابق شیوه علمی.در توصیفی دیگر،روان شناسی ،مطالعه و شناخت علمی ماهیت و چرایی بعدهای متفاوت رفتار موجود،به خصوص انسان می باشد.علم روانشناسی ،مشاوره معانی وسیعی را در زمینه های فراوان روانشناسی، روانکاوی و روان درمانی شامل می گردد.

 

نحوه ی ثبت شرکت روانشناسی

در دنیای کنونی با نظر به وسعت فعالیت های روان شناختی و مشاوره ای و پیشرفت های علمی و مهارت های روان شناسان در ایران و دنیا ،استقبال از فعالیت های سلامت روان توسعه یافته و مردم طبقه های مختلف جامعه بیش از پیش بدنبال بکارگیری از کارشناسان این زمینه می باشند.شرکت های روانشناسی قادرند در حوزه های خودشناسی،روانشناسی،روانسنجی و روان کاوی ،مشاوره ی کودک و نوجوان،مشاوره شغلی،آموزش مهارت های زندگی و مشاوره ازدواج خدمات وسیعی عرضه نمایند و به منظور عرضه ی خدمات خویش با سازمان هایی مانند سازمان های آموزشی،موسسات اداری و مدارس مشارکت نمایند.از این لحاظ این شرکت ها دارای اهمیت ویژه ای در نقش سلامت جامعه می باشند.

خدمات در حوزه های روان درمانی و روان پزشکی به دریافت مدرک تحصیلی مرتبط و گواهی طی نمودن دوره های آموزشی و تخصص در آن زمینه نیاز دارد .همین طور،به منظور فعالیت در بعضی از موارد روانشناسی دریافت جواز از مراجع صلاحیت دار مانند سازمان بهزیستی و نظام روانشناسی الزامی است.در ادامه موسسه ثبت کریمخان به گروهی از موضوعاتی که جهت ثبت شرکت روانشناسی به دریافت مجوز نیاز دارند و نیز به مواردی که نیازمند دریافت مجوز نمی باشند، می پردازد.

الف- فعالیت هایی که جهت ثبت شرکت روانشناسی به دریافت مجوز نیاز دارند

برای این گروه از خدمات دریافت مجوز از سوی سازمان بهزیستی الزامی می باشد.

  1. تاسیس مهد کودک
  2. مهارت فرزند پروری
  3. تاسیس مرکز درمانی و بازتوانی معتادین
  4. تاسیس خانه سلامت دختران و زنان
  5. تاسیس مرکز خدمات مشاوره ژنتیک
  6. تاسیس مرکز خدمات مشاوره اجتماعی
  7. تاسیس مرکز توانبخشی و درمانی بیماران روانی مزمن

ب- فعالیت هایی که جهت ثبت شرکت روانشناسی به دریافت مجوز نیاز ندارند

  1. حقیق در حوزه ی روانشناسی
  2. اجرای همایش ها،کنفرانس های عمومی و کارگاه روانشناسی

موسسات روانشناسی نظیر دیگر سازمان ها نیاز دارند که به ثبت برسند.برای ثبت شرکت روانشناسی می توان در چهارچوب های ثبتی مختلف عمل نمود. تعیین نوع شرکت به مقاصد اعضا در آینده، گونه ی فعالیت اشخاص،مقدار مسئولیت هر کدام از شرکا،تعداد اشخاص عضو و.. ارتباط دارد. تحقیقات تاریخی و تجاری بیانگر آن است که از بین شرکت های هفت گانه،شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود از جمله شرکت های کارآمد و رایج در موضوع تجارت و امور تجاری به شمار آمده و با استقبال فراوان تری نسبت به موسسات دیگر مواجه می باشند.
موسسه حقوقی ثبت کریم خان در ادامه شرایط ثبت شرکت روانشناسی سهامی خاص را توضیح می دهد.

شرایط ثبت شرکت روانشناسی سهامی خاص

  • حداقل 3 نفر عضو+2 نفر بازرس
  • حداقل 1.000.000 ریال سرمایه
  • حداقل 35% سرمایه نقداَ تأدیه گردد

مدارک لازم جهت ثبت شرکت روانشناسی سهامی خاص

  • کپی کارت ملی و شناسنامه کلیه ی اعضا
  • اصل گواهی عدم سوء سابقه ی کیفری
  • امضای اقرارنامه
  • دریافت مجوز در صورت لزوم به صدر مجوز
  • تنظیم وکالتنامه رسمی به منظور دریافت مجوز

شرایط ثبت شرکت روانشناسی با مسئولیت محدود

  • حداقل 2 نفر عضو
  • حداقل 1.000.000 ریال سرمایه
  • تعهد یا تأدیه تمامی سرمایه

مدارک لازم جهت ثبت شرکت روانشناسی با مسئولیت محدود

  • کپی کارت ملی و شناسنامه تمامی اعضا
  • امضای اقرارنامه
  • دریافت مجوز چنانچه موضوع مجوزی باشد

چنانچه قصد ثبت شرکت روانشناسی را دارید می توانید از کارشناسان زبده ما در موسسه ثبت کریم خان بهره بگیرید. مشاوران ما در این موسسه در زمینه ثبت شرکت،ثبت علام تجاری،ثبت تغییرات شرکتها،استعلام نام شرکت ،اخذ کارت بازرگانی،صدور جواز تأسیس،خدمات مالی و … خدمت رسان شما خواهند بود.جهت تماس با ما با شماره 87146 تماس حاص نمایید.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *