نحوه استعلام نام شرکت

نحوه استعلام نام شرکت


استعلام نام شرکتها به چه گونه است؟

انتخاب نام شرکت

موسسه حقوقی ثبت کریم خان قصد دارد در خصوص استعلام نام شرکت به توضیحاتی بپردازد.همان طور که اشخاص حقیقی دارای نام می باشند اشخاص حقوقی هم دارای نامند.تمامی شرکت ها می بایست براساس تجویز مفاد اساسنامه متناسب با نوع سرمایه،موضوع فعالیت و طریقه تاسیس خود نامی انتخاب کنند تا به وسیله آن عملکرد و اقدامات خود را از سایرین متمایز و مجزا نماید.

 

نحوه استعلام نام شرکت

معرف شرکت و موضوع فعالیت شرکت،نام آن می باشد و روی بازاریابی شرکت اثر بسزایی دارد.بنابراین لازم است با تامل و دقت فراوان تعیین شود. از سوی دیگر تعیین نام شرکت تنها به سلیقه ی موسسین شرکت محدود نمی شود و باید توجه نفرات زیادی از اقشار جامعه را به سمت خود جلب کند و همچنین برای آن ها دارای جذابیت هایی باشد.تحقیقات به عمل آمده حاوی این نکته اند شرکت هایی که به طور صحیح نام خود را تعیین کرده اند نسبت به افرادی که نام های تکراری و کلیشه ای برای شرکت خود انتخاب نموده اند،بسیار موفق ترند.

در دنیای امروزی تعیین نام شرکت مشکل تر از دوران پیشین شده،به این علت که تعداد نام های به ثبت رسیده در دهه های اخیر بسیار افزایش پیدا کرده است.(در این خصوص شایان توجه است که اداره ثبت کریمخان به منظور محافظت از حقوق مالکان نام شرکت های به ثبت رسیده ،برای تعیین نام شرکت محدودیت هایی را مدنظر قرار داده است.مثالی از این محدودیت ها اجتناب از ثبت نام کلیشه ای وتکراری می باشد.) این افزایش نام ها افراد را ملزم ساخته تا با دقت فراوان و به کارگیری خلاقیت نام شرکت خود را تعیین نمایند.حتی برترین نام ها هم در صورتی که پیش از این ثبت شده باشند دارای اعتبار نیستند و امکان ثبت آن ها وجود ندارد.بنابراین به جهت جلوگیری از رد نام در سامانه ی اداره ی ثبت شرکت ها،پیش از ثبت نمودن نام شرکت در سامانه حتماَ نام تعیین شده را استعلام نمایید.ثبت کریمخان در ذیل به روش های استعلام نام شرکت اشاره می نماید.

روش های استعلام نام شرکت

الف – با بهره گیری از پایگاه های اطلاعاتی شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور به آدرس اینترنتیhttp://www.ilenc.ir

جهت اطمینان یافتن از ثبت نشدن نام تعیین شده شرکت می توانید به سامانه ی استعلام اشخاص حقوقی کشور به آدرس اینترنتی http://www.ilenc.ir رجوع نمایید.این سامانه تحت نظارت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می باشد و نه تنها شرکت ها بلکه کلیه اشخاص حقوقی کشور اعم از شهرداری ها و ارگان های دولتی را شامل می شود.

بعد از ورود در سامانه،مندرج نمودن لااقل یکی از سه مورد اطلاعاتی ذیل ضروری می باشد.

  • شماره ثبت
  • شناسه ملی
  • اسم شخصیت حقوقی

با درج حداقل یکی از اطلاعات فوق الذکر،اگر شرکت مدنظر پیش از این به ثبت رسیده باشد اطلاعات کلی آن حاوی اسم کامل،تاریخ تاسیس و ثبت،شناسه ملی واحد ثبتی نشانی و کد پستی شرکت مشاهده می گردد.

ب – با بهره گیری از پایگاه های اطلاعاتی روزنامه رسمی کشور به آدرس اینترنتی http://rrk.ir

در این طریقه جهت استعلام نام شرکت ،بعد از رجوع به سامانه ی فوق الذکر به بخش آگهی های قانونی وارد شوید و با درج اسم و کامل نمودن دیگر اطلاعات درخواست شده گزینه ی جستجو را انتخاب و کلیک کنید.

در این سامانه کلیه آگهی های اشخاص حقوقی به انضمام اطلاعاتی همانند موضوع شرکت،مشخصات اعضای شرکت و نام شرکت به منظور اصالت سنجی به طور رایگان قابل رویت می باشد.

ثبت نام شرکت

بعد از استعلام نام شرکت ،اگر اسم پیشنهادی شما در اداره ثبت شرکت ها به ثبت نرسیده بود،می توانید با رجوع به آدرس اینترنتی http://www.irsherkat.ssaa.ir به ترتیب اولویت 5 نام را تعیین و در سامانه مندرج نمایید تا بعد از بررسی، یکی از اسامی تایید گردد.همچنین،درخواست کننده تعیین نام می بایست یکی از صاحبان سهام یا موسسین یا وکیل رسمی دادگستری (با تسلیم وکالتنامه)باشد.شایان توجه است،به منظور مطالعه ی بیشتر در خصوص مراحل ثبت نام شرکت،می توانید به سایر مقاله های ما در سایت رجوع نمایید.در این مقالات،به صورت دقیق و جامع در رابطه با چگونگی ثبت نام شرکت بحث شده است.

پس از تایید نام به وسیله اداره ثبت شرکت ها،در صورت ثبت و آگهی شدن،اعتبار آن نامحدود می باشد؛ ولیکن در حالتی که ثبت و آگهی نشود اعتبار آن تا 3 ماه از تاریخ تایید نام خواهدبود.این زمان برای شرکت های سهامی عام 6 ماه است.

در صورت هر گونه نیاز به مشاوره و پیشنهاد و استعلام نام شرکت و همچنین در زمینه های تنظیم و ثبت صورتجلسات هیات مدیره ، مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت های خارجی و چگونکی ثبت شرکت در تهران با کارشناسان ماهر و مسلط ما در ثبت شرکت کریم خان تماس حاصل نمایید.
شماره تماس : 87146

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *