مراحل ثبت شرکت پیمانکاری چیست؟


شرکت پیمانکاری به شرکت هایی گفته می شود که بواسطه مناقصه عمومی یا قراردادهای کاری با سازمانهای دولتی و یا شرکتهای خصوصی،(مناقصه گذار) به عنوان پیمانکار شرکت کرده و اگر در مناقصه برنده شود یک قرارداد کاری ترتیب می دهد و فعالیت خود را شروع می کند.

ثبت کریم خان کلیه خدمات مربوط به ثبت شرکت پیمانکاری را به شما ارائه می دهد.

پیمانکار و قرارداد پیمانکاری

اگر می خواهید یک کار تجاری در مقیاس بزرگ انجام دهید متعاقباً تنهایی از پس آن بر نخواهید آمد.بدین منظور باید کارگر استخدام کنید.شما می توانید به جای استخدام کارگر ، یک پیمانکار استخدام کنید .لازم به ذکر است که رابطه پیمانکار و کارفرما ادامه دار نیست و مقطعی می باشد.پیمانکار در انجام کارها مستقل می باشد و برای کارفرما نتیجه کار پیمانکار مهم است و در طول پروژه هیچ دخالتی در کار پیمانکار ندارد.پیمانکاری ها گاه در مقیاس بزرگ و گاه در مقیاس کوچک انجام می شود.زمانی که حجم موضوعات قرارداد زیاد شود تعداد جلسات مذاکرده و تعداد اسناد تنظیمی هم بیشتر می شود .در صورتی که تعدادی از اسناد با توافق فی مابین مطابقت نداشتند ، اسنادی که تقدم رتبه دارند در اولویت هستند.در این نوع قراردادها رتبه هر سند توسط طرفین قرارداد تعیین می گردد و بدین ترتیب ابهامات برطرف می شود.

لازم به ذکر است که ثبت کریم خان ارائه دهنده کلیه خدمات ثبتی و حقوقی در زمینه ثبت شرکت و ثبت برند می باشد.

انواع شرکت های پیمانکاری

  1. ساختمان و ابنیه
  2. راه و ترابری
  3. صنعت و معدن
  4. تاسیسات و تجهیزات
  5. کشاورزی
  6. آب
  7. مرمت آثار باستانی
  8. کاوش های زمینی
  9. ارتباطات
  10. نفت و گاز
  11. نیرو

شرکت های پیمانکاری اغلب به صورت شرکت های سهامی خاص به ثبت می رسند که این امر بدین دلیل است که 35% سرمایه اولیه شرکت در شرکت های سهامی خاص واریز می شود ، همچنین مدید مدت تصدی مدیران شرکت سهامی خاص هر دو سال یکبار و بازرسان شرکت هر یک سال یکبار سبب تحت نظر بودن بیشتر شرکت های سهامی خاص می گردد.همچنین شرکت های سهامی خاص دارای اعتبار کافی برای شرکت در مناقصات و مزایدات می باشند.

ثبت کریم خان کلیه خدمات مربوط به ثبت شرکت با سهامی خاص را به شما ارائه می دهد.

شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص شرکتی است بازرگانی که کل سرمایه آن توسط مؤسسین ، تأمین‌ شده و سرمایه‌ آن به سهام، تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام، ‌محدود به مبلغ اسمی سهام آنها بستگی دارد. تعداد سهام‌داران نباید از سه نفر کمتر باشد و عنوان ” ‌شرکت سهامی خاص “‌ باید قبل از نام شرکت یا بعد از آن بدون فاصله با نام شرکت، به طور واضح شود.

ماده 4 لایحه قانون تجارت ، شرکت سهامی خاص را چنین تعریف کرده است : ” شرکت هایی که تمام سرمایه آن ها د موقع تاسیس منحصراَ توسط موسسین تامین گردیده است، این گونه شرکت ها، شرکت سهامی خاص نامیده می شوند. در شرکت های سهامی خاص عبارت ” شرکت سهامی خاص ” باید قبل از نام شرکت یا بعد از آن بدون فاصله بانام شرکت در کلیه اوراق و اطلاعیه ها و آگهی های شرکت به طور روشن و خوانا قید شود “.

شرایط و مدارک لازم برای تاسیس و ثبت کردن شرکت سهامی خاص

  • الف) سرمایه شرکت های سهامی خاص در ابتدا نباید از یک میلیون ریال کمتر باشد. سهامداران، میبایست همه سهام شرکت را متعهد شده و گواهی بانک مبنی بر پرداخت بخش نقدی آن که نباید کمتر از سی و پنج درصد کل سرمایه باشد را به مرجع ثبت شرکت ها ارائه دهند. از این مبالغ تنها زمانی می توان استفاده کرد که شرکت تاسیس شده باشد.
  • ب) شرکت های سهامی خاص، نمی توانند سهام خود را برای پذیره نویسی یا فروش در بورس اوراق بهادار یا توسط بانک ها ارائه دهند و یا آگهی و اطلاعیه برای فروش سهام خود منتشر کند.
  • ج) در شرکت های سهامی خاص، تعداد سهامداران نباید کمتر از سه نفر باشد.
  • د) موسسین شرکت ، نسبت به همه اعمال و اقداماتی که برای تاسیس و ثبت شرکت انجام می دهند مسئولیت تضامنی دارند.

مدارک ثبت شرکت سهامی خاص

1- دو برگ اظهارنامه شرکت سهامی خاص و تکمیل آن و امضا ذیل اظهارنامه توسط کلیه سهامداران
2- دو جلد اساسنامه شرکت سهامی خاص و امضا ذیل تمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران .
3- دو نسخه صورت جلسه مجمع عمومی موسسین که به امضا سهامداران و بازرسین رسیده باشد.
4- دو نسخه صورت جلسه هیئت مدیره که به امضای مدیران منتخب مجمع رسیده باشد.
5- فتوکپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده کلیه سهامداران و در صورتی که مدیر عامل خارج از اعضای هیئت مدیره باشد که در دفاتر اسناد رسمی قابل تهیه است.
6- فتوکپی شناسنامه
7- معرفی نامه نمایندگان، در صورتی که سهامداران و اعضای هیئت مدیره از بین اشخاص حقوقی باشند و ارائه تصویر روزنامه رسمی آگهی تاسیس یا آخرین تغییرات آن .
8- تاییدیه هیئت مدیره اشخاص حقوقی سهامدار ، مبنی بر غیردولتی بودن آن
9- گواهی پرداخت حداقل 35% سرمایه شرکت از بانکی که حساب شرکت در شرف تاسیس در آن جا افتتاح شده است.
10- اخذ مجوز در صورت نیاز بنا به تشخیص کارشناس اداره مربوطه

توجه : همه شرکت های سهامی خاص باید یک جلد دفتر سهام برای ثبت سهام شرکت تهیه کرده و تغییرات سهام هم براساس مقررات در آن به ثبت برسد.

مراحل ثبت شرکت پیمانکاری

  1. ثبت نام در سایت اداره ثبت شرکت ها
  2. ارائه اصل مدارک به اداره ثبت شرکت ها
  3. پرداخت هزینه های ثبت شرکت
  4. آگهی ثبت شرکت

در انتها، پس از ثبت شدن شرکت، برای اینکه بتوانید فعالیت خود را به طور قانونی آغاز کنید باید نسبت به تشکیل پرونده دارایی اقدام نموده و دفاتر پلمپ مالیاتی و کد اقتصادی خود را تحویل بگیرید.

اخذ رتبه ( گرید ) پس از ثبت شرکت پیمانکاری

شما می توانید پس از ثبت شرکت پیمانکاری نسبت به اخذ رتبه اقدام نمایید.در حقیقت رتبه یا گرید این امکان را به شما می دهد تا با شرکت ها و سازمان های دولتی قرارداد ببندید که این امر بدون داشتن گرید میسر نخواهد بود.

رتبه بندی شرکت ها در بخش های ذیل انجام می گیرد :

  1. رتبه بندی پیمانکاری
  2. رتبه بندی مشاوران
  3. رتبه بندی شرکت های انورماتیک
  4. رتبه بندی شرکت های EPC
  5. رتبه بندی اندوه سازان

براساس قانون سازمان معاونت فنی و عمران استانداری ، شرکت ها به دو بخش مشاور و پیمانکار تقسیم می شوند . بنابر این قانون، شرکت های پیمانکاری با توجه به قراردادها و امکانات و وافراد امتیاز آور از 1 تا 5 رتبه بندی می شوند که در واقع 5 پایین ترین و 1 بالاترین رتبه به شمار می شود.

دپارتمان تخصصی ثبت کریم خان با سالها سابقه درخشان در انجام کلیه امور ثبتی در خدمت شما می باشد.برای ارتباط با ما به وبسایت www.sabtkarimkhan.com مراجعه کرده و یا با شماره 021-87146 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *