مدارک و مراحل ثبت برند مواد غذایی


تعریف ماده غذایی

واژه غذا شامل مایعات نوشیدنی نیز می گردد. غذا منبع اصلی تولید انرژی و تغذیه در جانوران است و اصولاً گیاهان و جانوران منشا تولید آن می باشند.هر ماده ای که انسان برای تغذیه خود از آن استفاده می کند ماده غذایی نام دارد. مواد غذایی در کل دارای منشأ حیوانی و گیاهی می باشد و دارای مواد مغذی ضروری برای بدن انسان است.این مواد مغذی عبارتند از کربوهیدرات ها، چربی ها، پروتئین ها، ویتامین ها یا مواد معدنی. موادغذایی بوسیله یک موجود زنده مصرف و جذب می گردد و بوسیله سلول های ارگانیسم تبدیل به انرژی، حفظ بقاء یا رشد و نمو می گردد.

گروه های مختلف مواد غذایی

  • گروه شیر و لبنیات : شیر، ماست، پنیر، کشک و بستنی.
  • گروه گوشت، حبوبات و مغزها: انواع گوشت قرمز و سفید و سایر حبوبات .
  • گروه نان و غلات: انواع نان، برنج، ماکارونی، گندم، جو و ذرت.
  • گروه میوه ها و سبزیجات: انواع میوه ها و سبزیجات.

ثبت کریم خان در این مقاله علاوه بر توضیحاتی در خصوص مزایای ثبت برند مواد غذایی ، به مدارک و مراحل ثبت آن پرداخته است. لازم به ذکر است، متقاضیان در صورت نیاز به هرگونه مشاوره ای در این خصوص می توانند با ما تماس حاصل فرمایند.

مزایای ثبت برند مواد غذایی

  • شرکت ها را برای حفظ و بهبود کیفیت محصولات به سرمایه گذاری سوق می دهد.
  • نقش بسزایی در موافقت نامه های اعطای نمایندگی دارد.
  • تضمین می کند تا مشتریان بتوانند محصولات را از یکدیگر تشخیص دهند.
  • ایجاد شهرت و وجهه برای شرکت و محصول شما.
  • به شرکت ها این امکان را می دهد که محصولات خود را از یکدیگر متمایز کنند.
  • منبع مستقیم درآمد از محل حق امتیاز برای شما است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند مواد غذایی

  1. تکمیل دو نسخه اظهارنامه علامت
  2. مدارک مثبت هویت متقاضی : اشخاص حقیقی : ( فتوکپی شناسنامه وتصویر کارت ملی ) – اشخاص حقوقی : (آخرین روزنامه رسمی دلیل مدیریت، تصویر شناسنامه وکارت ملی صاحبان امضاء)
  3. مدارک نماینده قانونی : چنانچه تقاضاء به وسیله نماینده قانونی (وکیل، دارنده یا دارندگان حق امضاء برای اشخاص حقوقی و…) صورت پذیرد مدارک ضمیمه شود.
  4. نمونه گرافیکی : ( کپی یا تصویر از علامت درخواستی حداکثر 10×10 سانتی متر).
  5. در صورت سه بعدی بودن : ارائه علامت به صورت نمونه گرافیکی یا تصویر دو بعدی به گونه ای که از شش زاویه متفاوت تهیه ودر مجموع یک نمونه واحد را تشکیل دهند.
  6. ارائه مدارک دال بر فعالیت در رشته مربوط : مثلاً جواز اعلامیه تأسیس از صنایع یا پروانه بهره برداری صنایع یا پروانه ساخت وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی یا پروانه کسب و…
  7. استفاده از حق تقدم : چنانچه متقاضیان ثبت بخواهند با تکیه به تقاضای ثبت یا ثبت خارج از کشور از مزایای حق تقدم (حداکثر 6 ماه) بهره مند گردند باید مدارک مربوط به حق تقدم را همزمان با ارائه اظهارنامه یا حداکثر ظرف 15 روز از آن تاریخ ارائه دهند.
  8. نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده از علامت جمعی و تأییدیه مقام صلاحیت دار
  9. رسید مربوط به پرداخت هزینه های قانونی
  • الف) هزینه اظهارنامه اشخاص حقیقی مبلغ 200,000 ریال برای اشخاص حقوقی 400,000 ریال به حساب سیبا شماره 2171329015001 بانک ملی بنام تمرکز وجوه درآمد خدمات ثبتی اداره کل مالکیت صنعتی (قابل پرداخت در کلیه شعب بانک ملی سراسر کشور) را ضمیمه کند.
  • ب) معادل ارزی تمامی هزینه ها و تعرفه ای ثبتی علامت بر مبنای فرانک سوئیس باید به شماره حساب ارزی 740001 نزد بانک ملی- شعبه عباس آبادغربی (803) به نام خدمات ثبتی اداره کل مالکیت صنعتی واریز شود.

در ادامه ثبت کریم خان مراحل ثبت برند مواد غذایی را ارائه می دهد.

مراحل ثبت برند مواد غذایی

  1. عموماً اولین گام در ثبت برند، استعلام آن است، تا بوسیله شخص دیگری ثبت نشده باشد.
  2. بعد از انتخاب برند و تأیید استعلام می توانید به سامانه اداره مالکیت معنوی به نشانی http://iripo.ssaa.ir مراجعه کنید و اطلاعات و مدارک مورد نیاز را ارسال کنید و نسبت به دریافت کد پیگیری اقدام نمایید.
  3. بعد از تکمیل اطلاعات در سامانه، ممکن است پاسخ اداره یکی از این سه حالت اخطار نقص، رد پرونده، آگهی نوبت اول باشد. که در حالت آگهی نوبت اول یعنی مشکلی در اطلاعات وارد شده وجود نداشته و باید نسبت مدارک را ارائه دهید.
  4. پس از انتشار آگهی نوبت اول باید مدارک به صورت فیزیکی به اداره مالکیت معنوی ارائه داده شود، هزینه روزنامه رسمی اول و حق الثبت را بپردازید.
  5. بعد از گذشت زمان مشخص چنانچه شخص یا اشخاصی نسبت به برند شما اعتراضی نداشته باشد میبایست آگهی نهایی و سند قطعی برند را دریافت نمایید.
  • توضیح1) : براساس ماده ۱۴ قانون ثبت علائم تجاری مدت اعتبار علامت به ثبت رسیده به مدت ده سال معین شده و می توان برای دوره های بعدی آن را تمدید اعتبار نمود.
  • توضیح2) : در صورتی که علامت ثبت شده به مدت سه سال از تاریخ ثبت بلا استفاده بماند هر شخص ذینفع می تواند از مقنن در خواست کند که آن را باطل نماید و سپس ثبت برند خود را انجام دهد.

ثبت کریم خان برای ارائه هرگونه خدمات ثبتی در جهت یاری رساندن به متقاضیان گرامی آمادگی کامل دارد.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *