فرآیند ثبت برند دستمال کاغذی


موسسه ثبت کریم خان در این مقاله فرآیند ثبت برند دستمال کاغذی را مورد بررسی قرار می دهد.امروزه یکی از محصولاتی که در دهه های اخیر مورد استفاده افراد قرار گرفته دستمال کاغذی می باشد.در راستای تولید دستمال کاغذی کارخانه های زیادی در سراسر کشور فعالیت دارند.

در صورتی که علاقه مند به ثبت برند دستمال کاغذی می باشید در این مقاله با ثبت کریم خان همراه باشید.

آشنایی با برند

علامت تجاری یا اصطلاحاَ برند ، علامتی می باشد که جهت معرفی و مشخص کردن کالاها و محصولات استفاده می شود. علامت تجاری، این روزها از نظر اقتصادی و بازاریابی از اهمیت بسزایی برخوردار است و خریداران و مصرف کنندگان با توجه به علائم یاد شده ، اقدام به انتخاب و خرید می نمایند.مرجع ثبت علائم تجاری و اختراعات، ” اداره کل مالکیت صنعتی ” می باشد . ثبت کلیه علائم یاد شده و اختراعات تنها در همین اداره انجام می شود.

مدارک ثبت برند دستمال کاغذی

1- مدارک مثبت هویت متقاضی

  • الف) اشخاص حقیقی:کپی شناسنامه و کپی کارت ملی
  • ب) اشخاص حقوقی:آخرین روزنامه رسمی دلیل مدیریت کپی شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضاء

2- مدارک نماینده قانونی:در صورتی که تقاضا بوسیله نماینده قانونی(وکیل،دارنده یا دارندگان حق امضا برای اشخاص حقوقی و ….) به عمل آید مدارک آن ضمیمه شود.
3- ده نمونه گرافیکی یا کپی یا تصویر از علامت درخواستی حداکثر در ابعاد ده در ده سانتی متر
4- در صورت سه بعدی بودن علامت ارائه علامت به شکل نمونه گرافیکی یا تصویر دو بعدی به گونه ای که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد را تشکیل دهند.
5- ارائه مدارک دال بر فعالیت در رشته مربوط
6- استفاده از حق تقدم:در صورتی که متقاضی ثبت قصد داشته باشد به استناد تقاضای ثبت یا ثبت خارج از کشور از مزایای حق تقدم (حداکثر 6 ماه) استفاده کند باید مدارک مربوط به حق تقدم را همزمان با ارائه اظهارنامه یا حداکثر طی 15 روز از آن تاریخ ارائه دهند.
7- نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده از علامت جمعی و تاییدیه مقام ذیصلاح

مراحل ثبت برند دستمال کاغذی

برای ثبت برند دستمال کاغذی، در ابتدا باید با توجه به آنچه گفته شد، برندی برای خود انتخاب و طراحی نمایید. لازم به ذکر است که به سبب تنوع و تعدد برندها ، ممکن است نام انتخابی شما پیش از این ثبت شده و تکراری باشد. برای این منظور، پیش از هر چیز باید از برند مورد نظر استعلام بگیرید. ( در صورتی که به ثبت رسیده باشد نباید در طبقه مربوط به دستمال کاغذی باشد).

پس از این مرحله، باید به سامانه اداره مالکیت صنعتی مراجعه کنید و با تکمیل اظهارنامه مشخصات خود و برندتان را وارد نمایید و سپس در انتظار پذیرش نهایی اظهارنامه باشید.در صورت عدم نقص و ایراد در اطلاعات وارد شده و تایید اظهارنامه میبایست مدارک مورد نیاز را جهت اداره مالکیت ارسال کنید و مجدداَ با وارد کردن شماره پیگیری خود در سامانه در انتظار تایید مدارک باشید . در صورتی که مدارک هم به تایید برسد باید روزنامه رسمی نوبت اول برند ثبت شود .سپس، براساس قانون باید منتظر ماند تا اگر کسی شکایتی نسبت به بردندتان که آگهی شده نداشت ، بعد از گذشت یک ماه مهلت قانونی آگهی نوبت دوم را ثبت کند.

علامات تجاری که ثبت می شوند تا مدت ده سال از تاریخ تنظیم اظهارنامه ، معتبر هستند. با تقاضای مجدد صاحب علامت در پایان مدت، مجدداَ برای ده سال دیگر به حالت انحصاری باقی می مانند. ( در صورت عدم درخواست تمدید ثبت طی مهلت مذکور ، امکان درخواست آن ظرف مهلت 6 ماه بعد از پایان اعتبار ثبت علامت ، با پرداخت جریمه تاخیر به اندازه نصف هزینه ثبت علامت وجود دارد ، وگرنه ثبت علامت فاقد اعتبار خواهد بود. )

زمان و هزینه ثبت برند

مهم ترین موضوع در ثبت برند، انتخاب عنوانی مناسب برای برند و همچنین تنظیم صحیح و دقیق اظهارنامه ارائه شده به اداره مالکیت معنوی است ، به گونه ای که در صورتی که در زمان تنظیم اظهارنامه ثبت برند اشتباهی رخ دهد مدت زمان طولانی را از دست خواهید داد ، اما در صورتی که تنظیم اظهارنامه و مدارک بدون هیچ مشکلی انجام شده باشد تقریباً می توان گفت ثبت برند حدود 45 روز الی 2 ماه زمان نیاز دارد .

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *