شرایط اخذ گرید انفورماتیک

شرایط اخذ گرید انفورماتیک


شرکت های انفورماتیکی به موسسه هایی می گویند که در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ثبت می گردند و موضوع اقدامات قید شده در اساسنامه آن ها عرصه امور انفورماتیکی و حیطه فناوری اطلاعات و ارتباطات می باشد.این موسسه ها در جهت عقد قراردادهای دولتی و کسب شایستگی به تصدیق رتبه بندی احتیاج دارند که توسط شورای عالی انفورماتیک کشور (معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور) ارسال می شود. مدارک موردنیاز برای دریافت گرید انفورماتیک مشمول همه مدارک ثبتی شرکت و مدارک شناسایی و تحصیلی اعضاء ، لیست کارکنان و اجاره نامه رسمی جهت آغاز کار می باشد.

شرایط اخذ گرید انفورماتیک

رتبه بندی شرکت های انفورماتیک از 1 تا 7 می باشد که در آن مرتبه 7 پایین ترین و مرتبه 1 بالاترین گرید را دارا می باشد. موسسه هایی که جدیداٌ تشکیل شده و یا موسسه هایی که دارای اظهارنامه مالیاتی نباشند چنانچه دارای شروط واجب باشند قادرند حداکثر دو رشته گرید 7 را دریافت کنند.

رتبه بندی شرکت های انفورماتیک در 15 شاخه زیر صورت می پذیرد:

  1. حمایت سخت‌افزاری Mainframe
  2. خلق و عرضه رایانه‌های غیرMainframe
  3. خلق و عرضه دستگاه‌های جانبی
  4. خلق و عرضه قطعات و واجبات
  5. خلق و حمایت نرم‌افزارهای سفارش مشتری
  6. عرضه و حمایت بسته‌های نرم‌افزاری و نرم افزارهای شامل محتوا
  7. عرضه و حمایت نرم‌افزارهای پایه، سیستم و ابزارها
  8. امکانات شبکه‌های اطلاع رسانی Providers
  9. شبکه داده‌های رایانه ای و مخابراتی
  10. امنیت فضای تولید و مبادله اطلاعات
  11. مشاوره و بازرسی انجام پروژه های انفورماتیکی
  12. آموزش و پژوهش
  13. خدمات پشتیبانی
  14. سیستم‌های خاص
  15. سیستم های اتوماسیون صنعتی

شرایط رتبه بندی شرکت های انفورماتیک

مدیر عامل شرکت انفورماتیکی میبایست مدرک تحصیلی حداقل لیسانس در رشته های مربوطه و یا حداقل 2 ناظر به طور تمام وقت داشته باشد. پس جهت دریافت گرید انفورماتیک مدارک تحصیلی مدیر عامل و کارشناسان را باید ارزیابی نمود.مدیرعامل باید در یکی از رشته های علوم کامپیوتر و مهندسی کامپیوتر (سخت افزار و نرم افزار و همه گرایش ها)، مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، ریاضی، فیزیک و آمار دارای حداقل مدرک کارشناسی معتبر از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد و به صورت تمام وقت در شرکت حاضر باشند.

مقیاس تمام وقت بودن عرضه فهرست بیمه شرکت می باشد. اگر مدیر عامل مدرک دیپلم یا فوق دیپلم را دارا باشد با عرضه پیشینه کار تخصصی در عرصه انفورماتیک و عضویت در هیئت مدیره یا مدیرعاملی موسسه های حائز تاییدیه رتبه بندی انفورماتیک (دیپلم: 10 سال- فوق دیپلم کامپیوتر: 4 سال- فوق دیپلم در رشته های مربوطه: 6 سال-فوق دیپلم در دیگررشته ها: 8 سال) قادر است به دریافت رتبه مبادرت نماید. شایان ذکر است، موسسه های ذکرشده باید حداقل دو کارشناس تمام وقت (با عرضه سه فهرست بیمه متوالی) با حداقل مدرک کارشناسی در رشته های ذکرشده را داشته باشد.

تذکر : اگر یک شرکت انفورماتیکی این شرایط را دارا نباشد ،در این صورت دبیرخانه شورا دست به کار می شود.

برگه اظهاری فهرست تفصیلی کسب شایستگی باید به وسیله مدیریت شرکت کامل گردد.

عرضه اظهارنامه مالیاتی پیشین شرکت که همه صفحات آن با مهر حوزه مالیاتی مرتبط سازمان مالیاتی پلمپ گشته ،اجباری می باشد.

مقیاس برآورد موسسه های انفورماتیک جهت دریافت گرید نیروی انسانی، درآمد و خشنودی مشتریان است. ارزیابی عامل درآمد مانند ارزیابی اندازه درآمد شمول مالیات اظهار شده در اظهارنامه های مالیاتی یا ورقه قطعی مالیاتی شرکتاست.مقیاس برآورد، میانگین دو سال اخیر اقدامات می باشد.

ارزیابی عامل نیروی انسانی، اندازه دستمزد اظهارشده در جدول مرتبط به حقوق پرداختی اظهارنامه مالیاتی می باشد و ارزیابی امتیاز کل با فرمول حقوق پرداختی 1/6 + درآمد شمول مالیات 0/4 = y صورت می گیرد.

ضریب کاهنده رضایت مشتری: هر دستوری بر علیه شرکت که از جانب دادگاه های صالحه در قوه قضاییه و نظام صنفی رایانه ای (شورای انتظامی استان و شورای انتظامی کل) ارسال شده باشد، در نخستین سال به گریدبندی مبادرت نموده و اثرات آن در طول 4 سال بعد از صدور حکم باقی می ماند.

تاییدیه گریدبندی شرکت های انفورماتیک یک سال دارای اعتبار می باشد و بعد از آن با عرضه اظهارنامه مالیاتی جدید، موسسه ها توانایی دریافت امتیاز و گرید بالاتری را می کنند.

کارشناسان موسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان افتخار دارند با مشاوره تلفنی رایگان در کمترین زمان در خصوص شرایط اخذ گرید انفورماتیک در خدمت شما عزیزان می باشند.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *