ثبت شعبه یا شعبات شرکت با مسئولیت محدود

ثبت شعبه یا شعبات شرکت با مسئولیت محدود


تعریف علائم تجاری

موسسه حقوقی ثبت کریم خان در خصوص ثبت علامت تجاری تصدیقی یا تایید کننده توضیح می دهد. براساس بند 1 ماده 15 موافقت نامه تریپس علامت تجاری عبارت است از : هرنوع علامت یا تلفیقی از علامت ها که اجناس یا فعالیت های یک موسسه را از اجناس یا فعالیت های دیگر موسسه ها مشخص می نماید.” این علامت ها که مشمول نام های مشخص ، حروف، اعداد ، عناصر تصویری و تلفیقی از رنگ ها و هرنوع تلفیقی از این علامت ها جهت ثبت به منظور علائم تجاری می باشد.

ثبت شعبه یا شعبات شرکت با مسئولیت محدود

بنابراین علامت تجاری، علامتی تعیین کننده که به روی محصول تعبیه می گردد یا به همراه عرضه خدمات یا بازاریابی تجاری کالا می باشد.علامت تجاری باعث مشخص شدن اجناس و خدمات یک موسسه از اجناس و خدمات موسسه های دیگر می باشد. بنابراین مصرف کننده می تواند از میان کالاهای گوناگون،کالای خود را با انتخاب علائم تجاری خاص از محصولات رقیبان تفکیک سازد.

علامت تجاری تصدیقی یا تایید کننده

علائم تجاری تصدیقی از علائمی می باشند که برای تصدیق کیفیت ، منبع ، منشاء و اصالت کالا یا خدمات مورد استفاده قرار می گیرد. این علامات تایید می کند که اجناس و خدمات ار لحاظ کیفیتی بسیار مناسب می باشند.

علامت های تایید کننده در فرهنگ حقوقی

” علامت تجاری یا علامت خدماتی از علائمی به شمار می آید که برای مشخص نمودن این که کالای موردنظر حائز استانداردهای کیفیت می باشد مورد بهره برداری قرار می گیرد. “

برحسب معمول زمانی که علامت تصدیق کننده به روی کالاها درج گردد ،در این صورت مصرف کننده با اعتماد اجناس و کالاهای مورد نظر را خریداری می نماید.

انواع ISO ها شامل علامت های تصدیق کننده می باشند. علامت های استاندارد یا کلمه هایی مانند ساخت ایران یا ساخت آلمان یا علامت Good House Keeping of approval ، همه آن ها مشمول علائم تایید کننده می باشند.

اختلاف علائم تایید کننده و علائم جمعی عبارت است از این که صاحبان علائم جمعی موسسات ویژه ای می باشند مانند عضوهای یک اتحادیه یا انجمن، درواقع در این گونه از علائم یک بسته موجود می باشد که سبب می گردد صاحبان این علائم یک گونه کلوپ را ایجاد نمایند و مصرف کنندگان عضوشدن در این کلوپ یا اتحادیه را تصویب می نمایند اما علائم تایید کننده مشابه علامت استاندارد یا ISO ها می باشد که فقط با ضوابط مراعات نمودن استانداردها و قوانین دستورالعمل و پرداخت هزینه به صاحب داده می شوند و در واقع به روی تمام افراد باز می باشد.

در حقیقت درخواست کننده ثبت علامت تایید کننده احتمال دارد انجمن ها و افراد حقیقی و بازرگانانی که در ایجاد انجمن ضروری نمی باشد، باشند، به بیان دیگر درخواست کننده علامت تایید کننده ، یک فرد خاص یا یک شرکت خصوصی یا یک انجمن می باشد،ولی در علامت جمعی ، انجمن ها و عموم قادرند درجهت شناسایی کالاهای خود که خصیصه های مشترکی را دارا می باشند ، درخواست ثبت علامت کنند.

به طور کل علامت تاییدکننده در رابطه با علامت جمعی از نظر تطابق با محتوای علامت تجاری بسیار ضعیف تر می باشد و ویژگی های علائم جمعی با علائم تجاری بسیار مشابه می باشد .البته که دو علامت جمعی و تایید کننده از علامت تجاری به حساب می آید.

آنچه در تخصص موسسه ثبت کریم خان است ثبت علامت تجاری تصدیقی یا تایید کننده با جلب رضایت کامل متقاضیان و ارائه مناسب ترین خدمات است.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *