ثبت شعبه شرکت با تابعیت ایرانی

ثبت شعبه شرکت با تابعیت ایرانی


نحوه ی ثبت شعبه شرکت با تابعیت ایرانی

موسسه حقوقی ثبت کریم خان با مجرب ترین مشاوران خود در زمینه ی ثبت شرکت ، در این مقاله قصد دارد چگونگی ثبت شعبه یا شعب شرکت با تابعیت ایرانی را تشریح نماید.شرکت طبق پیش بینی اساسنامه قادر است جهت ثبت شعبه یا شعبات گوناگون در داخل یا خارج از کشور اقدام کند.بنابراین شرکت می تواند دارای شعباتی باشد.چنانچه شعبه شرکت در هنگام تشکیل شرکت،تاسیس شود ،در اساسنامه ذکر خواهد شد و در صورتی که پس از آن ایجاد شود، تغییر در اساسنامه به شمار می آید و می بایست در مجمع عمومی فوق العاده شرکت مصوب گردد و به اراده ثبت شرکت اعلام گردد تا بعد از ثبت شعبه جهت آگاهی عموم آگهی شود.در نتیجه امکان دارد در اساسنامه شرکت، هیأت مدیره مجاز گردد که در صورت نیاز به تاسیس شعبی اقدام کند.

 

ثبت شعبه شرکت با تابعیت ایرانی

کانون اصلی شرکت که در اساسنامه معین می گردد، مکان اسکان دفتر مرکزی شرکت و مکان اداره و اسکان مدیران و بازرسین و همچنین مکان تشکیل جلسات مجامع عمومی می باشد.به بیانی ، اقامتگاه قانونی شرکت،نشانی رسمی و مکان اخذ ابلاغ ها و مدارک رسمی جهت کانون اصلی شرکت به شمار می آید.در مفاد 35 تا 38 قانون آیین بازپرسی مدنی تصویب شده در 1318 که به کانون اصلی و شعبات شرکت مرتبط می باشد،بیان می گردد:”دعوی راجع به ورشکستگی شرکت های تجاری که مرکز اصلی آن در ایران می باشد می بایست در مرکز اصلی شرکت اقامه گردد.

“دعاوی مرتبط با اصل شرکت و دعاوی میان شرکت و شرکا و نیز دعاوی افراد خارج بر شرکت،تا هنگامی که شرکت برقرار است و در صورت انحلال،تا زمانیکه تصفیه امور شرکت به انجام می رسد،در کانون اصلی شرکت اقامه خواهد شد.در دعاوی حاصل از تعهدات شرکت در برابر افراد خارج،افراد قادرند دعاوی خویش را در مکانی که تعهد در آنجا قرار دارد یا مکانی که محصول می بایست در آنجا ارائه شود یا محلی که پول می بایست تادیه گردد،اقامه کنند.چنانچه شرکت شعب گوناگونی در نقاط متفاوت داشته باشد، دعاوی حاصل از تعهدات هر شعبه یا افراد خارج لازم است در عدلیه مکانی که شعبه داد و ستد در آن قرار دارد اقامه گردد. به جز در مواردیکه شعبه مذکور منحل شود که در این حالت دعاوی مذبور هم در کانون اصلی شرکت اقامه می گردد.

با ثبت کریم خان همراه باشید تا در ادامه مدارک مورد نیاز به منظور ثبت شعبه داخلی را بیان می دارد.

مدارک لازم برای ثبت شعبه داخلی در شرکت های سهامی

  1. تقدیم اصل صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده که توسط هیأت رئیسه امضا گردیده باشد.
  2. تقدیم فهرست حاضرین در مجمع
  3. تقدیم برگ نمایندگی نمایندگان اشخاص حقوقی.در صورتی که صاحبان سهام شرکت اشخاص حقوقی باشند.
  4. تقدیم اصل آگهی فراخوان ،اگر مجمع یاد شده با حضور اکثریت صاحبان سهام تشکیل گردیده باشد.
  5. تقدیم مجوز از مراجع دارای صلاحیت در صورت نیاز

نمونه صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده جهت تاسیس و ثبت شعبه موسسه

بسمه تعالی
نام موسسه:……………………..
شماره ثبت موسسه……………..
سرمایه ثبت شده موسسه…………………….
شناسه ملی……………………………………
مجمع عمومی فوق العاده موسسه…………………..ثبت شده به شماره………………….مورخ………………….با حضور اکثریت/کلیه شرکا در محل قانونی موسسه تشکیل شد.
1-خانم/آقای…………………….دارای مبلغ…………………ریال سهم الشرکه
2-خانم/آقای………………….دارای مبلغ………………….ریال سهم الشرکه
3-خانم/آقای………………..دارای مبلغ……………………..ریال سهم الشرکه
دستور جلسه:تاسیس شعبه در شهرستان……………………………….
موضوع:تاسیس شعبه در شهرستان……………………………………
موضوع:تاسیس شعبه در شهرستان……………مورد بحث و بررسی واقع و به لحاظ ضرورت امر مورد تصویب واقع شد.
خانم/آقای……………………..به شماره ملی…………………..فرزند……………………..متولد …………شماره شناسنامه…………………….
بعنوان مدیر شعبه تعیین و آدرس شعبه عبارتست از…………………خیابان………………..کوچه…………………..پلاک…………..کد پستی……………………..
به خانم/آقای…………………………..(احدی از شرکاء یا مدیران یا وکیل رسمی موسسه)وکالت داده می شود که ضمن مراجعه به اداره ثبت شرکت ها نسبت به ثبت صورتجلسه و پرداخت حق الثبت و امضاء ذیل دفاتر ثبت اقدام نماید.
امضاء کلیه شرکاء:

مدارک مورد نیاز برای ثبت شعبه داخلی در شرکت های با مسئولیت محدود

  • تقدیم اصل صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده که توسط هیأت رئیسه امضا گردیده باشد.
  • تمامی صورتجلسات باید روی سربرگ شخصیت حقوقی بعد از امضا افراد دارای صلاحیت در 3 نسخه و طی مدت 3 روز توسط اداره پست ارسال شود.
  • در صورتیکه مرجع یاد شده دو نوبتی باشد ،تقدیم صورتجلسه منفی نوبت نخست و اصل آگهی دعوت نوبت اول و دوم ضروری می باشد.

نمونه صورتجلسه تاسیس و ثبت شعبه در شرکت های با مسئولیت محدود:

بسمه تعالی
نام شرکت…………………شماره ثبت……………………و شناسه ملی……………سرمایه ثبت شده……………ریال در تاریخ…………..ساعت………………..مجمع عمومی فوق العاده شرکت با حضور………………کلیه شرکا/اکثریت شرکا در محل قانونی شرکت تشکیل و نسبت تاسیس شعبه بشرح ذیل اتخاذ تصمیم شد.
نام شرکا
میزان سهم الشرکه
1-خانم/آقای………………….دارای……………..ریال سهم الشرکه
2-خانم/آقای…………………دارای………………ریال سهم الشرکه
3-خانم/آقای………………..دارای………………ریال سهم الشرکه
ضرورت تاسیس شعبه در شهرستان ………………..مورد بحث و بررسی قرار گرفت در نتیجه مقررضمن مراجعه به اداره ثبت شرکت ها نسبت به ثبت صورتجلسه و پرداخت حق النسب و امضاء ذیل دفتر ثبت اقدام نماید.
1-خانم/آقای……………………….امضاء
2-خانم/آقای………………………امضاء
3-خانم/آقای………………………امضاء

همان گونه که بیان شد،شعبه ی شرکت هم نظیر شرکت اصلی می بایست در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسیده و در روزنامه رسمی آگهی شود تا قادر باشد به صورت قانونی فعالیت خویش را شروع نماید.به این جهت درخواست کننده لازم است نسخه ای از صورتجلسه فرم انتقالی و اساسنامه و درخواست نامه و رونوشت شناسنامه مدیر شعبه را برای فرستادن به مرجع ثبت شهرستانی که شعبه در آن جا تشکیل می گردد ، به انضمام دیگر اسناد به مرجع ثبت شرکت ها ارسال کند و بعد از انقضای مهلت تعیین شده برای انجام دیگر مراسم به مرجع ثبت شهرستان مربوطه رجوع نماید. پس از قبولی مدارک،متصدی اداره ،حکم ثبت شعبه در دفتر اندیکاتور ثبت شرکت ها را صادر کرده و مشخصات در دفتر تشکیل شعبه شرکت به ثبت می رسد و پیش نویس آگهی تشکیل شعبه، به منظور تحریر به اتاق تایپ ارسال می شود تا در یکی از روزنامه های کثیرالانتشار آگهی گردد.

در صورتیکه قصد ثبت شعبه یا شعب شرکت با تابعیت ایرانی را دارید می توانید با شماره ی 87146 تماس حاصل کرده و از مشاوه ی رایگان کارشناسان مجرب ما برخوردار شوید.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *