ثبت شرکت سود بیشتری دارد یا فعالیت فردی(حقیقی)؟

ثبت شرکت سود بیشتری دارد یا فعالیت فردی(حقیقی)؟


ثبت شرکت یا فعالیت فردی؟

طی این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که از لحاظ امور مالی ثبت شرکت سود بیشتری دارد یا فعالیت فردی(حقیقی)؟ برای یافتن پاسخ این سوال کافیست تا انتهای این نوشتار با ما در ثبت شرکت کریم خان همراه باشید.

 

ثبت شرکت سود بیشتری دارد یا فعالیت فردی(حقیقی)؟

در بیشتر موارد اولین اقدام جهت آغاز یک کسب و کار تجاری، ثبت شرکت می باشد، به این علت که استفاده از پدیده ی شرکت تجاری موجب افزایش بازدهی فعالیت اقتصادی می گردد و مزایایی را به دنبال دارد که فعالیت فردی در بر ندارد، از جمله این مزایا می توان به فراهم شدن سرمایه بیشتر و گرد آمدن تخصص هایی گوناگون جهت دستیابی به هدفی واحد و همچنین محدودیت مسئولیت فعالان تجاری اشاره نمود. بیهوده نیست که امروزه نه فقط اشخاص بلکه دولت ها هم فعالیت های اقتصادی خود را در چهارچوب شرکت های تجاری ارائه می نمایند.

بنابراین شرکت های تجاری از لحاظ اقتصادی اهمیت بسیاری دارند، به این علت که هر چند تعداد آن ها از تجار انفرادی به مراتب کمتر می باشد، با این حال ابزار و سرمایه مجموعه های صنعتی و تجاری متعلق به آن ها تعلق می باشد.

این نکته از گذشته صدق می نموده و امروزه نیز با وجود تغییرات و تحولات بنیادی اقتصادی و سیاسی که شاهد آن می باشیم، به صورت واضح تری مشاهده می شود. در این خصوص، کافی است تا به شرکت های بزرگ تجاری که به اصطلاح به آن ها چند ملیتی گفته می شود اشاره نماییم که در طی قرن حاضر در کشورهای بزرگ صنعتی تشکیل شده است، با بر هم خوردن نظام کمونیستی و تمایل جهانی به سمت اقتصاد بازار آزاد، رقیبان دولتی خود را از دست می دهند.

بنابراین، افراد می توانند در چهارچوب شرکت، توانایی های خود از قبیل سرمایه و دارایی را کنار یکدیگر قرار دهند و آن ها را برای بدست آوردن سود و منفعت مورد استفاده قرار دهند. به صورت کلی، ثبت شرکت دارای مزایایی می باشد که فعالیت فردی فاقد آن ها می باشد. ثبت شرکت کریمخان در ذیل به برخی از مزایای ثبت شرکت اشاره نموده است.

مزایای ثبت شرکت

1. امکان شرکت در مناقصات و مزایدات رسمی

یکی از مزایای ثبت شرکت این است که امکان شرکت در مناقصات و مزایدات و قراردادهای دولتی فقط برای اشخاص حقوقی امکان پذیر می باشد و شخص حقیقی قادر نمی باشد به صورت تکی و بدون داشتن شرکت در مناقصات و مزایدات دولتی ثبت نام نموده و شرکت کند.

2. امتیازات اعتبارات وام تسهیلات

بسیاری از تسهیلات و اعتبارات دولتی و وام های بانکی، در بیشتر موارد فقط به شرکت ها بخشیده می شود. معمولا این وام ها دارای سود بسیار کم بوده و همچنین دارای زمان تنفس می باشد .لازم به ذکر است که زمان بازپرداخت پول، طی دوره های بلند مدت ممکن می باشد.

3. دریافت جوازها

بسیاری از مجوزهایی که دریافت آن ها از نهادهای دولتی جهت انجام فعالیت های مختلف ضروری می باشد دراکثر موارد فقط به شرکت ها اختصاص پیدا می کند.

4. اخذ و اعطای نمایندگی

بهترین راه برای داشتن نمایندگی شرکت های بزرگ ثبت شرکت می باشد. معمولا، شرکت های بزرگ و معتبر جهت جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات قانونی بیشتر ترجیح می دهند تا با شرکت هایی که به ثبت رسیده اند همکاری داشته باشند.

5. تبلیغات گسترده و پر بازده

در صورتی امکان تبلیغات گسترده و پر بازده برای یک مجموعه قابل استفاده می باشد که کسب و کار و نام آن مجموعه به شکل رسمی به ثبت رسیده باشد، در صورتی که غیر از این باشد و هرکدام ثبت نشده باشند ممکن است کسب و کار ایجاد شده و معرفی آن از طریق تبلیغات مورد سوء استفاده قرار بگیرد.

6. استفاده از امکانات بیمه

با ثبت نمودن یک مجموعه می توانید از امکانات بیمه برای خود و کارمندانتان استفاده کنید.

7. امکان ورود به عرصه های بین المللی

8. برخورداری از معافیت های دارایی بر اساس نوع فعالیت

در ادامه می توانید سایر مقالات موجود در وبسایت کریم خان مشاهده نمایید که اطلاعات کافی را در رابطه با سود حاصل از ثبت شرکت و فعالیت فردی به شما ارائه می دهد.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *