ثبت شرکت در گرجستان

کشور گرجستان به عنوان ششمین کشور امن جهان به شمار می آید، که نسبت به سایر کشورها در خصوص ثبت حقوقی، قوانین و مقررات آسانی دارد، که به همین علت از کشورهای بسیار توانمند در راستای جذب افزایش سرمایه گذاری های داخلی و خارجی محسوب می گردد. به گونه ای که موسسه ” Doing Business ” گرجستان را از نظر سادگی در امور تجاری در سال 2015 در جایگاه 15 ( سال 2014 جایگاه 14) و آن را در مناطقی از قبیل اروپا و آسیای مرکزی به عنوان کشور پیشتاز و اصلاح گرا اعلام کرده است. به صورت کلی دولت گرجستان با ایجاد فعالیت های سرمایه گذاری و حفاظت از ساختارهای اقتصادی، خدماتی را مهیا نموده است تا برای سرمایه گذاران خارجی شرایط مناسبی را بابت ثبت شرکت های خصوصی ایجاد کنند. سیستم اقتصادی گرجستان در راستای آزاد سازی اقتصادی حرکت نموده و در آن سرمایه گذاری برای اتباع خارجی آزاد می باشد. همچنین اتباع کشورهای خارجی می توانند بر اموال منقول و غیر منقول مالکیت داشته باشند و در صورت ارائه ی اسناد مثبته، می توان هر میزان ارزی را که از فعالیت اقتصادی حاصل شده است انتقال داد. افزون بر این، به علت نزدیکی گرجستان به بازار غرب، این کشور از ظرفیت های بی همتایی برخوردار می باشد که همین خصیصه، موجب پدید آمدن چشم انداز روشنی جهت سرمایه گذاری در طرح های اقتصادی سودآور می گردد. بر اساس قوانین جاری در کشور گرجستان، سرمایه گذار به فردی نسبت داده می شود که حداقل به میزان 300 هزار دلار سرمایه گذاری مستقیم نماید و افرادی که قصد سرمایه گذاری با مبلغی کمتر از این میزان دارند، به عنوان کارآفرین شناخته می شوند. در ثبت شرکت در گرجستان بر اساس پروانه ای که جهت انجام فعالیت صادر می گردد، شخص قادر است هر شغلی را انتخاب نماید و به جز مشاغلی که به تولید و توزیع دارو مربوط می باشد هر شرکتی را با هر عنوانی نظیر رستوران و سوپرمارکت و… با همان مجوز ثبت نماید و شخص با هیچ مشکلی مواجه نمی گردد. جهت ثبت شرکت در گرجستان می بایست کلیه ی تشریفات و اصول قانونی آن انجام گیرد. در صورت تمایل شما عزیزان به ثبت شرکت در گرجستان، مشاورین مجرب ما در ثبت شرکت کریمخان، با ارائه ی خدمات حرفه ای کارآمد، شما را در تمامی مراحل ثبت یاری می نمایند.

در ادامه موسسه ثبت کریم خان انواع شرکت های قابل ثبت در گرجستان را به شما ارائه می دهد.

انواع شرکت های قابل ثبت در گرجستان

  • شرکت های با مسئولیت محدود
  • شرکت های سهامی
  • شرکت های مشارکت عمومی
  • شرکت های مشارکت محدود
  • شرکت های تعاونی
  • شرکت های شراکت تجاری
  • شرکت های کارآفرین فردی

شرکت های نامبرده از لحاظ حقوقی با یکدیگر تفاوت هایی دارند که برای آن دسته از افرادی که تمایل به ثبت شرکت در گرجستان دارند بهتر است که از چهارجوب ثبت شرکت مدل ذیل استفاده کنند:

شرکت با مسئولیت محدود (Limited Liability Company)

می توان اینگونه بیان نمود که اکثر شرکت های ثبت شده در گرجستان، از نوع شرکت های مسئولیت محدود هستند. این گونه شرکت، شرکتی می باشد که در میان دو یا چند نفر به وجود می آید. در شرکت های با مسئولیت محدود، مسئولیت هر یک از شرکا در برابر قروض و دیون شرکت به اندازه ی سهمی می باشد که وی در شرکت سرمایه گذاری نموده است. ثبت کریم خان در ادامه ی این نوشتار مدارک لازم جهت ثبت شرکت در گرجستان را برشمرده است.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت در گرجستان

  • اسامی شرکاء و موسسین مدیر عامل
  • آدرس حقوقی
  • پاسپورت و ترجمه پاسپورت به زبان گرجی
  • نام شرکت

اصول ثبت شرکت در گرجستان

  1. اخذ اقامت از راه اقدام جهت ثبت شرکت با مسؤلیت محدود
  2. استخدام پرسنل جهت شرکت ثبت شده
  3. فعال نمودن شرکت
  4. پرداخت نمودن بیمه ی کارکنان
  5. پرداخت مالیات برای پرسنل مذبور
  6. پرداخت بیمه و مالیات های مربوط به فعالیتهای شرکت

چنانچه شخص به صورت حضوری به ثبت شرکت در گرجستان بپردازد فرآیند ثبت راه معمولی خود را طی می نماید اما در صورتی که اقدامات مربوط به ثبت شرکت توسط وکیل یا مشاور شرکت انجام گیرد می بایست چندین مرحله را طی نماید که ثبت شرکت کریم خان در ذیل به آن ها اشاره نموده است.

  1. انتخاب وکیل جهت تهیه ی مدارک لازم به زبان گرجی
  2. مطالعه و امضای اسناد
  3. گرفتن شماره ی ثبت شرکت
  4. حاضر شدن در محضر خانه و ثبت مدارک به صورت حضوری و صدور نامه ی معرفی به شهرداری به وسیله ی محضر
  5. مراجعه به بانک هایی که در گرجستان اعتبار دارند، پس از شماره ی ثبت و افتتاح حساب

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *