ثبت شرکت در شهرکرد

ثبت شرکت در شهرکرد


شهرکرد یکی از شهرهای مرکزی ایران و مرکز شهرستان شهرکرد ،استان چهارمحال و بختیاری است.با توجه به میزان بارندگی و جاری شدن رودهای پر آب، کشاورزی یکی از مهمترین ارکان اقتصادی به ویژه در شرق استان چهارمحال و بختیاری محسوب می شود. از میان محصولات سالانه منطقه، ابتدا کشت غلات و سپس کشت گیاهان علوفه ای از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

جامعه عشایری تحت تاثیر شدید اقتصاد دامداری است و از کوچ به عنوان تحرک اجتماعی و اقتصادی استفاده می کنند. مردم روستاها و عشایر استان علاوه بر رمه های کوچنده، به پرورش انواع دام ها مشغول هستند.در بخش صنعت ، جریان توسعه صنعت از رونق چندانی برخوردار نیست. ولی با این وجود صنایع استان به دو دسته ماشینی و دستی تقسیم می شود.

ثبت شرکت در شهرکرد

بیشتر صنایع ماشینی در شهرهای شهرکرد، بروجن و فارسان متمرکز است که مهم ترین آنها عبارتند از: کارخانه‌های قند شهرکرد، ریسندگی شهرکرد، سیمان شهرکرد، فولاد شهرکرد، لوازم خانوادگی برفاب، گچ فارسان، آرد سازی و ریسندگی بروجن و صنایع شیر و لبنی شهرکرد و اما در بخش صنایع دستی که بیشتر میان عشایر بختیاری رونق به سزایی دارد، می توان به قالی بافی، چوخا بافی،‌ گلیم بافی، جاجیم بافی، خورجین بافی، پلاس بافی، قفل سازی، انواع بافته های خانگی نظیر کلاه نمدی، عبا، گهواره یا ته ده و گبه اشاره کرد.

ثبت شرکت در شهرکرد

اشخاص حقیقی برای بهره مندی ازحمایت های دولتی و نظم دهی به امور فعالیت های تجاری خود به ثبت شرکت اقدام می نمایند.از مزیت های ثبت شرکت تبدیل اشخاص حقیقی به حقوقی،افزایش اعتبار فعالیت های تجاری و ساماندهی به فعالیت های اقتصادی می باشد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در شهرکرد

مدارک لازم ثبت شرکت در شهرستان های بروجن، لردگان و فرخ‌ شهر استان شهرکرد باید برابر اصل شده و به اداره ثبت شرکت ها از طریق پست ارسال گردد و در سامانه اینترنتی ثبت شود.

ارائه اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه کلیه افراد شریک به همراه یک قطعه عکس از تمامی اعضا برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه لازم است . همچنین مجوز فعالیت برای برخی موضوعات نیز الزامی است.

زمان و تعرفه ثبت شرکت در شهرکرد

با تکمیل مدارک ذکر شده و تعیین نام شرکت در سامانه،طی مدت زمانی شرکت مورد نظر به ثبت می رسد و شماره ثبت و شناسه ملی ثبتی آماده می شود.
هزینه هایی که در زمان ثبت،درخواست کننده ملزم به پرداخت آن می باشد و این هزینه ها با توجه به موارد زیر متفاوت است:
هزینه های پایه ثبت،حق الثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها،حق ابطال تمبر سرمایه،حق الوکاله وکیل ثبت شرکت،هزینه های پستی،حق الثبت آگهی روزنامه رسمی،هزینه آگهی روزنامه کثیر الانتشار، .. می باشد.هزینه هایی دیگری مانند موضوع فعالیت و تعداد نفرات شرکت در هزینه تاثیر گذار می باشند.

مراحل ثبت شرکت در شهرکرد

متقاضی از طریق وب سایت اداره ثبت شرکت ها می تواند اطلاعات لازم برای مراحل ثبت شرکت در شهرکرد شامل تمامی اطلاعات و جزئیات ثبت و مراحل و مشخصات بعد از آن را به طور کامل به دست آورد .برای اینکار می توانید از مشاوره کارشناسان ثبت شرکت کریم خان استفاده کنید،و پس از آن میبایست به تکمیل مدارک پرداخته و به اداره ثبت شرکت ها تحویل داد و حتی می توانید مدارک را از طریق سامانه بارگذاری نمایید و کارشناسان پرونده را بررسی کنند و بعد از تأیید، آگهی نوبت اول چاپ می شود و سپس نوبت آگهی دوم می باشد .

ثبت موسسات غیرتجاری در شهرکرد

از پرکاربردترین قالب های ثبتی، ثبت موسسات غیرتجاری ( موسه حقوقی- آموزشی – خیریه و…) است که جهت ثبت آن به دریافت مجوز از سازمانهای مسئول( بهزیستی، اداره ارشاد ، آموزش و پرورش و …)است.در این موسسات حداقل اعضا دو نفر و حداقل سرمایه یک میلیون ریال می باشد. این موسسات به دو گروه تقسیم می شوند:

موسسات غیر انتفاعی: به موسساتی گفته می شود که هدف آنها سود و زیان نمی باشد همانند : انجمن های ادبی ، علمی و انجمن های اسلامی و یا موسسات خیریه

موسسات انتفاعی:هدف این موسسات کسب سود می باشد همانند: آموزشگاه‌های علمی، فنی، کلاس‌های زبان، موسسات حقوقی و …

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در شهرکرد

حداقل تعداد اعضا در شرکت با مسئولیت محدود دو نفر می باشد ،یکی از اعضا به عنوان مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره ودیگری عضو هیئت مدیره خواهد بود. سرمایه در این نوع شرکت به صورت نقدی است و نیازی به واریز آن به حساب بانکی نمی باشد. این نوع شرکت برای فعالیت بازرگانی کوچک مناسب است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در شهرکرد

  • کارت ملی برابر اصل شده کلیه سهامداران و در صورتی که مدیر عامل خارج از اعضا ی هیئت مدیره باشد ( برابر اصل در مراجع قضائی یا دفاتر اسناد رسمی صورت می گیرد )
  • فتوکپی شناسنامه و کارت ملی افراد
  • اخذ مجوز در صورت نیاز بنا به تشخیص کارشناس اداره ثبت شرکتها
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری کلیه اعضای هیات مدیره

ثبت شرکت سهامی خاص در شهرکرد

تمام سرمایه شرکت سهامی خاص در شهرکرد را مؤسسين تامين می کنند و سرمايه آن باید به سهام تقسيم می شود و تعهدات صاحبان سهام به مبلغ سهام آنها محدود است .این شرکت با حضور 5 نفر حداقل تعداد سهامداران 3 نفر می باشد و دونفر به عنوان بازرس به ثبت می رسد.

مدارک لازم برای پذیرش شرکت سهامی خاص در شهرکرد

  • کپی شناسنامه برابر اصل شده تمامی اعضای هیات مدیره و سهامداران و بازرسین ( در دفاتر اسناد رسمی )ویا وکیل رسمی شرکت
  • کپی کارت ملی برابر اصل شده تمامی اعضای هیئت مدیره و سهامداران و بازرسین ( در دفاتر اسناد رسمی)ویا وکیل رسمی شرکت
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری کلیه اعضای هیات مدیره ، مدیرعامل و بازرسان شرکت از طرف متقاضی ثبت شرکت. ( مراکز پلیس +10)
  • ارائه اصل وکالتنامه یا کپی برابر اصل وکالتنامه
  • ارائه اصل قیم نامه یا کپی برابر اصل قیم نامه
  • ارائه گواهی بانکی مبنی بر پرداخت حداقل 35% سرمایه اولیه شرکت

ثبت شرکت تولیدی و خدماتی و پیمانکاری در شهرکرد

از روتین ترین موضوع فعالیت برای ثبت شرکتها پیمانکاری ، خدماتی و تولیدی می باشد. تمامی این فعالیتها در قالبهای سهامی خاص و مسئولیت محدود به با توجه به میزان فعالیت آن ها به ثبت میرسند.اگر به فعالیتهایی در سطح گسترده و اخذ وام و شرکت در مناقصات تمایل داشته باشید باید شرکت سهامی خاص ثبت کنید.

اخذ دفاتر پلمپ شرکت در شهرکرد

تمامی موسسات،شركت هاو هر سازمانی كه شامل مقررات مالیات باشد ملزم است از سازمان امور مالیاتی دفاتر قانونی خود را برای نگاشتن تمامی فعالیت های مالی خود تحویل بگیرد .

تمامی شركتها با توجه به دستور العمل ها و آئین نامه نگارش دفاتر قانونی تمامی عملیات مالی خود را باید به ترتیب وقوع به صورت خوانا و بدون خط خوردگی وتراشیده شدن و لاك گیری در این دفاتركه به دفاتر قانونی معروف هستند، بنویسند و دراتمام سال مالی و زمانی كه می خواهند اظهار نامه مالیاتی را تحویل دهند دفاتر پلمپ شده را ضمیمه کرده و استرداد می کنند.دفاتر پلمپ ( دفاتر مالیاتی ) برای معین کردن فعالیت های مالی سالیانه شرکت،ثبت شرکت،به شکل قهری اختصاص داده می شود.

مدارک لازم برای اخذ دفاتر پلمپ

کپی شناسنامه مدیرعامل روزنامه رسمی تاسیس و آخرین تغییرات ثبتی هیئت مدیره شرکت دفاتر آدرس دقیق پستی و کد پستی محل شرکت

انواع شرکتهای تجاری در شهرکرد

  • ثبت شرکت بازرگانی در شهرکرد
  • ثبت شرکت پیمانکاری در شهرکرد
  • ثبت شرکت خدماتی در شهرکرد
  • ثبت شرکت گردشگری در شهرکرد
  • ثبت شرکت ساختمانی در شهرکرد
  • ثبت شرکت عمرانی در شهرکرد
  • ثبت شرکت تولیدی در شهرکرد
  • ثبت شرکت صنعتی در شهرکرد
  • ثبت شرکت دانش بنیان در شهرکرد
  • ثبت شرکت معماری در شهرکرد

ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها استان چهارمحال و بختیاری

  • ثبت شرکت در شهرکرد
  • ثبت شرکت در بروجن
  • ثبت شرکت در فرخ شهر
  • ثبت شرکت در فارسان
  • ثبت شرکت در لردگان
  • ثبت شرکت در اردل
  • ثبت شرکت در کوهرنگ

کارشناسان و مشاوران موسسه ثبت حقوقی کریم خان با دارا بودن دپارتمانهای تخصصی در زمینه ثبت شرکت میتوانند بهترین یاری رسان شما در این زمینه باشند.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *