اقدامات لازم در ثبت شرکت ماکارونی


ماکارونی یک غذای پرطرفدار است که ارزش غذایی بالایی دارد. از فرآورده های ماکارونی می توان به اسپاگتی،ماکارونی و میشل ، نودل و لازانیا اشاره نمود.با توجه به مصرف بالای ماکارونی اشخاص زیادی هستند که قصد ثبت شرکت تولید ماکارونی را دارند.

ثبت کریم خان در این مقاله توضیحات لازم در خصوص ثبت شرکت ماکارونی را به شما ارائه می دهد.

انواع شرکت های تجاری

به موجب ماده 20 قانون تجارت شرکت های تجاری بر هفت قسم هستند :

  1. شرکت سهامی ؛
  2. شرکت بامسئولیت محدود ؛
  3. شرکت تضامنی ؛
  4. شرکت مختلط غیرسهامی؛
  5. شرکت مختلط سهامی؛
  6. شرکت نسبی ؛
  7. شرکت تعاونی تولید و مصرف.

مرجع ثبت شرکت

ثبت شرکت های ایرانی در تهران در اداره ای تحت عنوان ” اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی ” صورت می پذیرد که یکی از دوایر اداره کل ثبت اسناد و املاک می باشد. براساس ماده 2 نظامنامه قانون تجارت در خارج از تهران ثبت شرکت ها در اداره ثبت اسناد مرکز اصلی شرکت انجام می شود و در نقاطی که اداره یا دایره یا ثبت اسناد وجود نداشته باشد، ثبت شرکت در دفتر اسنادرسمی و در صورتی که دفتر اسناد رسمی نیز نباشد، در دفتر دادگاه محل انجام خواهد گرفت- که تقریباَ هرگز رخ نمی دهد.

ثبت شرکت تولید ماکارونی و مدارک آن

تقاضای ثبت شرکت ها بوسیله مدیران آن ها صورت می پذیرد.تغییرات طول حیات شرکت هم تا آنجا که براساس قانون لازم باشد، میبایست رسمیت یافته و ثبت شود. مدارکی که میبایست بوسیله مدیران به اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی و در خارج از تهران به مراجع ثبتی دیگر تسلیم گردد ، در نظامنامه قانون تجارت به تفصیل قید شده که در خصوص شرکت های مختلف متفاوت می باشند و عمدتاَ عبارت اند از : شرکتنامه ، اساسنامه ( اگر باشد ) ، گواهی پرداخت و تسلیم سرمایه ( توسط مدیران ) ، نامه مدیران، و نام شرکای ضامن که سمت مدیر دارند.

تعداد شرکا در تشکیل شرکت ماکارونی

در حقوق ایران جهت ایجاد شرکت میبایست حداقل دو شخص در جمع سرمایه شرکت دخیل باشند. لذا در ایران، شرکت تک شریک نمی تواند تشکیل شود ، اما در اینکه برای تشکیل شرکت تجاری حداقل چه تعداد شریک مورد نیاز است میان شرکت های پیش بینی شده در قانون تفاوت وجود دارد. شرکت سهامی براساس نوع ، حداقل تعداد سهام دارانش متفاوت می باشد : در صورتی که شرکت سهامی خاص باشد، تعداد شرکا حداقل میبایست سه شخص، اعم از حقیقی و حقوقی ( ماده 3 لایحه قانونی ) باشند و هر گاه شرکا بخواهند یک شرکت سهامی عام تشکیل دهند ، برای تشکیل و اداره آن لااقل پنج شریک مورد نیاز است؛ زیرا اعضای هیئت مدیره شرکت میبایست حداقل پنج نفر باشند که الزاماَ میبایست از بین صاحبان سهام برگزیده شوند. ( ماده 107 لایحه قانونی 1347) ؛ اعضای شرکت های تعاونی نباید کمتر از هفت نفر باشند ( ماده 6 قانون بخش تعاونی اقتصاد ج.ا.ا) ؛ دیگر شرکت های پیش بینی شده در ماده 20 قانون تجارت هر کدام برای شکل گیری میبایست حداقل دو شریک داشته باشند.

نام شرکت

شرکت میبایست نامی مختص به خود داشته باشند که این نام توسط شرکا انتخاب می شود ، اما شایان ذکر است که در انتخاب نام شرکت میبایست به نکات خاصی توجه شود که ثبت کریمخان در ذیل این نکات را خاطر نشان کرده است :

  • الف- اسم خاص باشد
  • ب- اسم مورد نظر دارای معنی در فرهنگ دهخدا باشد
  • پ- 3 سیلاب باشد
  • د- لاتین نباشد
  • ه- عین یا مشابه نام های به ثبت رسیده نباشد

اقدامات لازم در ثبت شرکت ماکارونی

  • مراجعه به سامانه اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری و تکمیل اطلاعات خواسته شده شامل : ( اطلاعات مربوط به متقاضی / نام و نوع شخص حقوقی / تعیین پنج نام برای شرکت / مدت و زمان شرکت / موضوع شرکت / آدرس شرکت / میزان سرمایه شرکت / تعیین سمت اشخاص / تعیین سال مالی شرکت )
  • ارسال مدارک از طریق اداره پست به اداره ثبت شرکت ها

با ارسال مدارک به اداره ی ثبت شرکت ها در صورتی که صورتجلسه ی شما ناقص باشد، برای شما ابلاغ رفع نقص ارسال می گردد و میبایست جهت رفع نقص اقدام کنید و چنانچه صورتجلسه شما مورد تایید قرار گیرد نهایتاً برای صدور آگهی به روزنامه ارسال می شود. در آگهی اطلاعاتی در خصوص نام شرکت، نوع فعالیت ، مدت و اطلاعاتی از این دست ذکر خواهد شد.پس از چاپ آگهی در روزنامه ، می توانید فعالیت خود را به صورت رسمی شروع کنید.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *