ثبت برند در تهران

ثبت برند در تهران


موسسه حقوقی ثبت کریم خان در این مطلب قصد دارد در خصوص ثبت برند در تهران اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهد.توسعه علم بازاریابی،باعث شده تا مصرف کنندگان به محصولات گوناگونی تسلط داشته باشند و باعث ایجاد پیچیدگی در تصمیم گیری برای خرید گردند.بنابراین،یک نام تجاری، یکی از بهترین راه ها برای ایجاد یک ذهنیت  عالی در مخاطبان است.

در کار بازاریابی نام تجاری یعنی نامی یکتا با شخصیت و ماهیتی که تولید کننده برای یک کالا  در نطر می گیرد. بنابراین نام تجاری یک نام زنده که از سه قطب اصلی ( محصول و خدمت ، نام و مفهوم ) تشکیل شده است.

ثبت برند در تهران

جریان ثبت

در تولید نام و نشان تجاری باید از راهبردهایی استفاده نمود، یکی از مهم ترین راهبردها، ثبت برند است.حق استفاده از علامت تجاری 10 سال از تاریخ واگذاری اظهارنامه ثبت علامت تجاری است که این مدت قابل تمدید است.در ثبت برند مشتریان می توانند محصولات را از یکدیگر متمایز کنند و شرکت ها را نیز در حفظ یا توسعه کیفیت محصولات تشویق می کند تا سرمایه گذاری کنند.

با توجه به ارزش ثبت برند سوالاتی درباره چه اقداماتی برای ثبت برند لازم و ضروری است؟ مدارک ثبت برند چیست ؟

مدارک لازم جهت ثبت علامت تجاری در تهران

الف-  شخص حقیقی ثبت علامت تجاری در تهران

  1. کپی شناسنامه
  2. کارت ملی
  3. کپی کارت بازرگانی(اگر از حروف لاتین استفاده شده باشد)
  4. کپی مجوز فعالیت(جواز تاسیس،پروانه ی بهره برداری،پروانه ی ساخت،جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادرشده از نهادهای نظارتی و دولتی)

ب- شخص حقوقی ثبت علامت تجاری در تهران

  1. کپی شناسنامه
  2. کپی کارت ملی
  3. کپی روزنامه ی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت(آخرین تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال باشد)
  4. کپی مجوز فعالیت(جواز تاسیس،پروانه ی بهره برداری،پروانه ی ساخت،جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادر شده از نهادهای نظارتی و دولتی)
  5. کارت بازرگانی(در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)

نکته:ارائه ی کارت بازرگانی در صورتی که نام مورد نظر شما برای ثبت کلمه یا حروف لاتین استفاده نشده باشد، الزامی نخواهد بود.

مراحل ثبت برند در تهران

برای ثبت برند،به سامانه مالکیت صنعتی قسمت ثبت علائم تجاری مراجعه کنید.مراحل ثبت نام در سامانه به شرح زیر است:

  • ورود اطلاعات شخص حقوقی و یا حقیقی شرکت ( پس از ورود اطلاعات درخواست کننده، در قسمت انتخاب کالا بر حسب مجوز، شماره طبقه کالای درخواستی عنوان ” شماره کالای درخواستی را می دانم ” را انتخاب کرده و در غیر این صورت گزینه دوم را انتخاب نمایید و نام محصول را وارد کرده تا طبقه مورد نظر مشخص شود).
  • ارائه مدارک ذکر شده برای ثبت علامت تجاری
  • چک کردن اطلاعات و تایید اطلاعات
  • واریز هزینه اولیه ثبت از طریق اینترنت و دریافت شماره اظهارنامه و رمز از طریق پیامک
  • امضای رونوشت تایید شده
  • ارسال رونوشت به اضافه مدارک مورد نیاز به آدرس مرکز

پس از تکمیل فرم توسط درخواست کننده در سایت،اداره ی مالکیت صنعتی،اظهارنامه را با شرایط و مقررات درج شده در این قانون بررسی می کند و اگر علامت قابل ثبت باشد،انتشار آگهی مربوط به آن را صادر می شود ولی اگر در مدارک ارسالی و یا تنظیم اظهارنامه نقصی وجود داشته باشد بخش نامه ی رفع نقص می فرستند و اگر در عنوان و یا تصویر علامت ،لزومات قانونی رعایت نشده باشد یا بعد از بررسی کالاهای مورد نظر شما، قبلاً به نام شخص دیگری ثبت شده باشد بخش نامه ی رد اظهارنامه صادر می شود .

یا ممکن است قسمتی از کالاها و یا خدمات قابل ثبت نباشد که در این صورت بخش نامه ی رد بخشی از موارد خواسته شده در اظهارنامه را خواهد فرستاد.

موسسه حقوقی کریم خان، با بیش از چند سال تجربه ی موفق و با به کار بردن متخصصان و وکلای برجسته ی دادگستری،به صورت حرفه ای خدمات خود را در زمینه های ثبت برند ارائه می دهد.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *