تصویب آورده های غیرنقدی و مزایای ثبت شرکت سهامی

تصویب آورده های غیرنقدی و مزایای ثبت شرکت سهامی


شرایط تصویب آورده های غیرنقدی و مزایای موسسین در ثبت و تشکیل شرکت سهامی

افراد حقیقی و حقوقی با خریداری سهام شرکت سهامی ، درتلاش اند که با استعداد و ابتکار و همت مدیران ، منافع حاصل از سرمایه گذاری خود را اخذ و درآمدهای مالی آن را در زمان مناسب کسب نمایند.مجمع عمومی شرکت ها که تصمیمات اساسی کشور در آنجا گرفته می شود ربط مهمی به کسب سرانجام سرمایه گذاری و موعد محقق شدن آن نیز دارد.

تصویب آورده های غیرنقدی و مزایای ثبت شرکت سهامی

سهام داران در جلسه ای بعد از به اتمام رسیدن سال مالی، با بررسی مدیران و ترازنامه هر کدام از آنها، شرایط منتهی به سود و زیان را ارزیابی نموده و با تهیه عملکرد و صورت حساب سود و زیان به آن ها مفاصاحساب عرضه می نماید. بنابراین وظایف مدنی مدیران در دوران مالی پایان می پذیرد.

جلسه انجمن عمومی شرکت های سهامی به صورت خصوصی می باشد و شامل دارندگان سهام می باشد.به این ترتیب ورود اشخاصی به جز دارندگان سهام به مجوز هیات مدیره و دریافت برگه ورود به جلسه احتیاج دارند،و هیات مدیره می تواند از ورود افراد غیرسهام دار به انجمن خودداری نماید.

البته مفاد ماده 72 ” لایحه ” که از مختار بودن تهیه کنندگان اساسنامه شرکت سهامی در مشخص نمودن شمار رای های موردنیاز برای تصمیم گیری و ایجاد جلسات بیان می کند.اصل های مواد 73 تا 89 لایحه از لحاظ تفسیر حداقل های مورد نیاز، دیدگاه فرمانی دارد. به این ترتیب نمی توان این اصل ها را در آیین نامه کاهش داد البته افزونی آن بدون اشکال می باشد.

انواع مجامع عمومی

  1. مجمع عمومی موسس
  2. مجمع عمومی فوق العاده
  3. مجمع عمومی عادی سالیانه

شرایط تصویب آورده های غیرنقدی و مزایای موسسین

در مجمع عمومی موسس تصویب آورده های غیرنقدی بنیانگذاران و امتیازات آن ها به وسیله دیگر پذیره نویسان دارای ارزش بالایی می باشد که چنانچه به تصویب نرسد باعث عدم تاسیس شرکت می شود.به این ترتیب شرکتی را که افراد بیشتری درجهت آن هزینه کرده اند و مقصود آنان تاسیس شرکت بوده با توجه به آراء پذیره نویسان مشخص می گردد.

به این ترتیب پذیره نویسان از این حق ویژه خود مطلع نمی باشند و در انجمن بنیان گذاران بدون توجه و اعمال بررسی در تخمین کارشناس رسمی و عدم نظر به پیامدها و برتری های بنیانگذاران ، به سادگی از این دستور جلسه گذر می نمایند و پس از به ثبت رسیدن و تاسیس شرکت در نخستین انجمن عمومی عادی سالیانه شرکت از تاثیرات و نتایج تصمیمات پیشین خود اطلاع پیدا می کنند. موارد دستور جلسه مجمع عمومی موسس، عمر این مجمع خاتمه می یابد.

در جهت صیانت از حق پذیره نویسان، مشاوره با متخصصان رسمی دادگاه و افراد حسابرس بااعتبار و مشاوران حقوقی الزامی می باشد.درپایان با مصوب نمودن موردهای دستور جلسه انجمن عمومی بنیان گذار ،حیات این انجمن پایان می یابد.بنا به قوانین اوراق بهادار و شرایط و دستورکار بورس،اگرچه تاسیس شرکت های سهامی عام به ادله های قیدشده در ماده 81 ” لایحه ” خیلی کمترشده ولی کاملا نفی‌شده هم نمی باشد.

براساس ماده 82 ” لایحه ” ،در شرکت های سهامی خاص آورده غیرنقدی مورد پذیرش قرار می گیرد.به این ترتیب به دلایل ضروری نبودن تاسیس مجمع عمومی بنیان گذار در شرکت های سهامی خاص ،اشخاص سهام دار میبایست عقیده های کارشناس رسمی را بررسی نموده و نمی تواند آورده غیرنقدی را بیشتر از مبلغ بررسی شده تصویب نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ثبت و تشکیل شرکت سهامی و دریافت مشاوره رایگان تخصصی ، با همکاران ما در ثبت شرکت کریم خان تماس حاصل نمایید.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *