انتخاب نام برند

انتخاب نام برند

شاید به عنوان یک تازه کار برای شما نیز سؤال باشد که انتخاب نام برند چه تکنیک‌هایی دارد و به چه صورت باید انجام شود. هر چند انتخاب نام برند قانون و قاعده خاصی ندارد، اصولی برای آن وجود دارد که بیان آنها خالی از لطف نیست. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

انتخاب نام برند

پیش گفتار

چه نامی برای برند خود انتخاب کنیم؟ آیا انتخاب نام قانون خاصی دارد؟

این سؤالات از متداول‌ترین سؤالاتی است که در مورد ثبت برند با کارشناسان ما در ثبت کریمخان مطرح شده‌اند. اگر سؤال شما هم هستند می‌توانید ما مطالعه دقیق و کامل این مقاله پاسخ به آنها را دریافت کنید.

برند چیست

برند به صورت کلی یک عبارت یا مفهوم تجاری بسته به کالا یا خدمات شماست که این کالا و خدمات شما را از مشابهان و کالا و خدمات رقیبان متمایز می‌کند. چیزی که در برند اهمیت دارد قالب آن نیست بلکه ذهنیت و افکاری است که به واسطه آن در ذهن افراد نسبت به کالا و خدمات شما شکل می‌گیرد.

ویژگی‌های نام برند

از آنجایی که تغییر نام برند امری وقت گیر و پر هزینه است، بهتر است از همان ابتدای کار نامی مناسب انتخاب کرد که بتواند جایگاهش را در میان افراد جامعه باز کند. لذا بهتر است چند مورد از ویژگی‌هایی که نام برند باید داشته باشد را با یکدیگر مرور کنیم.

  • هم‌خوانی با کسب و کار شما

در قدم اول، برای انتخاب یک نام مناسب برای برند خود باید بتوانید هویت کسب و کار خود را بشناسید. پس سعی کنید نامی که انتخاب می‌کنید مرتبط با حوزه کار شما باشد.

  • کوتاه و جذاب

برای انتخاب نام برند دقت کنید که نامی کوتاه و خلاصه انتخاب کنید که هم راحت در ذهن انسان‌ها شکل گیرد و هم باعث اعتمادسازی بین عوام شود.

  • نوشتار و گفتار آسان

باید دقت کنید که نام برند شما باید برای تمام اغشار جامعه از نظر گفتاری و نوشتاری آسان باشد. پس از حروف چند شکلی و خلاصه سازی بیش از اندازه پرهیز کنید.

  • چشمگیری در بازاریاب آنلاین و آفلاین

با توجه به پیشرفت‌های دنیای امروز، نام مورد نظر شما علاوه بر بازاریابی آفلاین، باید در قیمت آنلاین نیز چشمگیر باشد.

  • عدم اشغال در دنیای مجازی

نامی که انتخاب می‌کنید در هیچ یک از پلتفرم‌های مجازی نباید اشغال شده باشد. به صورتی که دامنه سایت، آدرس اینستاگرام و تلگرام و … باید یکسان باشد که در صورت سرچ در هر پلتفرم به راحتی دیده شود.

  • امکان طراحی لوگو مناسب

نامی که نتخاب می‌کنید باید دست شما را برای طراحی یک لوگوی مناسب و چشمگیر باز بگذارد.

ایده برای نام برند

موضوعات مختلفی جهت ایده گرفتن برای ثبت نام برند وجود دارد. در زیر چند مورد از آنها را برای راحتی کار شما بیان کرده‌ایم.

  1. اسم‌های استعاری مثل اسم اساطیر و شخصیت‌های داستان‌ها می‌تواند مناسب باشد.
  2. اسم اماکن که نشان دهنده مکان تولید کالای شما باشد نیز مناسب است.
  3. اسم‌های توصیفی که حوزه کاری شما را توصیف کند نیز بسیار پر کاربرد است.
  4. اسم‌های خاصی که قبلا وجود نداشتند و کالا ساختگی هستند نیز می‌تواند گزینه مناسبی باشد.
  5. اسم‌های ترکیبی که یک بخش آن معنادار است و بخش دیگر بی معنی از دیگر گزینه‌هاست.

چرا ثبت کریمخان

شرکت ثبت کریمخان با ارائه‌ی بهترین و ارزان‌ترین خدمات، فرایند ثبت شرکت و برند را برای شما تسهیل می‌بخشد. این فرایند به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام می‌شود. برای بهره وری از مشاوره کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید.


سؤالات متداول

  • آیا ثبت برند فارسی و لاتین باید با هم انجام شوند؟

با وجود اینکه این امر ضروری نیست اما به شدت توصیه می‌شود. چرا که ثبت برند فقطبه زبان فارسی به شماره 50 درصد از حق مالکیت برند را می‌دهد و فردی دیگر می‌تواند همان برند را به زبان لاتین ثبت کند.

  • بهتر است نام برند لاتین باشد یا فارسی؟

این عمر کاملا بستگی به انتخاب شما دارد. ولی پیشنهاد ما این است که اگر قصد صادر کردن محصول به خارج از کشور را دارید نام لاتین را بیشتر مورد بررسی قرار هید.

  • آیا اسم اشخاص را می‌توان روی برند گذاشت؟

گاهی نام اشخاص و شخصیت‌های معروف دارای حق مالکیت معنوی است و باید مراحل قانونی برای ثبت آن طی شود، ولی به صورت کلی امکان پذیر است.

شماره تماس

021-87146


ثبت برند، هزینه ثبت برند، هزینه ثبت علائم تجاری، موسسه ثبت کریم خان، شرکت ثبت کریمخان، ثبت شرکت سهامی عام، هزینه ثبت شرکت سهامی عام، ثبت شرکت سهامی خاص، هزینه ثبت شرکت سهامی خاص، تمدید کارت بازرگانی، هزینه مالیات بر ارزش ارزش افزوده، پلمپ دفاتر، راهنمای ثبت شرکت، ثبت تغییر آدرس شرکت، هزینه لوگو و برند، ثبت کریمخان، ثبت کریم خان، شرکت ثبت کریمخان، ثبت لوگو در موسسه کریم خان، ثبت برند در ثبت کریمخان، اخذ کد اقتصادی، اخذ کارت بازرگانی، ثبت موسسه، ثبت شرکت های مسئولیت محدود، ثبت نقل و انتقال سهام شرکت، ثبت انحلال شرکت، استعلام برند، استعلام برند در ثبت کریمخان

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *