انتخاب اسم مناسب برای برند تجاری

انتخاب اسم مناسب برای برند تجاری


تعیین اسم مناسب برای برند تجاری باید به چه صورت باشد؟

اثرات اسم برند ها برای صنایع پیشرفته به عنوان قالب با اهمیتی می باشد که سبب اعمال تأثیراتی بر رفتارهای مشتریان می گردد.در نتیجه ،موضوع برند تجاری و عوامل تعیین اسم برند یکی از مقیاس های مهم و اثر گذار حتی در حوزه ی بین المللی می باشد که در این مقاله ثبت کریم خان به آن می پردازد و می بایست که دید نکته سنج تری در تفکیک و تحلیل تعیین اسم برند داشت. انتخاب اسم مناسب برای برند تجاری به این معنا است که بر روی یک کالا یا خدمات سرمایه گذاری شده است. اسم و آدرس تجاری یا برند به عنوان یک مال غیر قابل لمس،شامل گروهی از ارزش های عملکردی و احساسی می باشد.چنانچه یک اسم تجاری مؤثر به عنوان یک امتیاز رقابتی با دوام،سبب دسترسی به سهم بازار فراوان تری می گردد و مقام ویژه ای را در بازاریابی برای فرآورده به وجود می آورد.هم اکنون،اسم تجاری به عنوان یک شخصیت،سبب اجرای تحقیقات وسیعی بر روی اسم های تجاری به عنوان یک نشان نمادین که از شخصیت برخوردار بوده و مورد قبول مشتریان است، گردیده است.

 

انتخاب اسم مناسب برای برند تجاری

در این مقاله ثبت کریمخان به دنبال پاسخگویی این سوال است که عوامل اثرگذار در تعیین اسم یک برند تجاری مفید کدام است؟ برندهای معروف شامل چه خصوصیاتی می باشند؟

مطالعه دراین عوامل سبب دستیابی به فرصت های ویژه ای جهت توفیق در میان علامت های تجاری دیگر و در حتی در حوزه بین الملل می گردد.به این منظور در ابتدا باید تا توصیف مشخصی از اسم تجاری یا برند ارائه نماییم.برند تجاری شاخه ای از بازاریابی می باشد که در صده نوزده میلادی با وارد شدن کالاهای بسته بندی شده ایجاد شد.هنگامی که محصولات حمل می گشتند کارخانه ها می بایست علامت و نماد خویش را بر روی بسته ها حک می نمودند تا تعیین گردد کالاها به کدام یک از تولید کننده ها مربوط می باشد. از دیرینه ترین تفاسیر یک برند تجاری به وسیله ی کانون بازاریابی آمریکا(AMA) در سال 1960 ارائه شد.بر مبنای تعریف انجمن بازاریابی آمریکا ،نام یا برند تجاری ؛یک نام،نماد یا طرح یا ترکیبی از آن ها بوده که جهت تشخیص محصولات و خدمات ارایه گردیده و از سوی یک فروشنده یا دسته ای از فروشندگان برای متمایز نمودن آن ها از تولیدات رقیبان ایجاد شده است.

در تعیین اسم برند تجاری می باست به موارد ذیل که از مهم ترین عوامل اثر گذار در انتخاب نام موفق برای برند است،توجه نمود

خاص بودن ، نوآوری و جذابیت

به دلیل تغییرات همیشگی و ثابت در صنعت ،جهت انتخاب علامت تجاری می بایست از ایده های خلاق و نو استفاده نمود تا علائم تجاری قادر به حضور و توسعه در بازار باشند. اسم تعیین شده باید گیرا بوده و از معنا و مفهوم شایسته ای برخوردار باشد.

تمایز

ویژگی ها،زمینه فعالیت،مقاصد و ارزشهایی که بیان کننده ی درک شخصیت می باشند جدا کننده ی یک اسم تجاری از سایر اسامی ها هستند.ماهیت برند تجاری ،نشان دهنده ی مشخصات مطلوبی می باشد که علامت تجاری می خواهد به مشتریان عرضه نماید.به این طریق می توانید قاعده و بنیان تمایزات برند تجاری از رقیبان و سمبلیک نمودن آن ها را فراهم نمایید.

توانایی ارتباط با مشتری

فهم آشکار مصرف کنندگان از برند تجاری ،تفکر بنیادی ای است که در پس یک اسم تجاری قرار گرفته است.مطالعات صورت گرفته بر روی اسم یک برند تجاری نمایانگر آن است که مشتریان به شکل طبیعی سه ویزگی صداقت،هیجان و برانگیختگی را مد نظر قرار می دهند.مصرف کنندگان به ما یاری می دهند تا شایسته بودن اسممان را تشخیص دهیم و تنها عملی می بایست ما انجام دهیم ،نظرخواهی از آنان است.

برتری رقابتی

اسم تعیین شده نسبت به سایر رقیبان به چه صورت می باشد؟با دقت در اسم رقبای دیگر سرمایه گذاری در بازاریابی اسم برند تجار ی تا چه اندازه ای در رقابت با آنان دارای اثر است؟
با پاسخگویی به این سوالات امکان ارزیابی اسم برند تجاری شما وجود خواهد داشت.

زیبایی ظاهری

عده ای از کارشناسان عنوان نموده اند که امکان دارد مصرف کنندگان به دلیل ظاهری زیبا و دلپذیر و پرستیژی مناسب در اسم،با برند تجاری ارتباط حاصل نمایند و این امر به مفهوم آغازی موفقیت آمیز می باشد.هنگامی که اسم کالا از دارای ارزش ظاهری فراوان تری باشد، اثرات زیادی بر روی مصرف کننده می گذارد.در این رابطه، نشان و لوگو را هم مد نظر قرار دهید.

صداقت

معتبر بودن اسم برند تجاری از قابل باور بودن اطلاعات مرتبط با جایگاه و موضع کالا که در یک اسم تجاری وجود دارد و نیازمند اجرای با دوام آنچه وعده داده شده ،می باشد.

سادگی

تعیین اسمی که غامض نبوده و به سهولت تلفظ شود به یاری شما خواهد آمد تا برندتان به راحتی در اذهان باقی بماند.

بعد از تعیین اسم،از جمله کارهای مهم ،ثبت علامت تجاری یا برند می باشد.با به ثبت رساندن برند،موسسات در پی به اختیار گرفتن حق مالکیت قانونی آن به عنوان یک ابزار حمایت کننده در مقابل متقلبان است.ثبت قانونی یک اسم برند تجاری برای مالکان آن سبب پشتیبانی قانونی وی می گردد. به همین جهت پشتیبانی قانونی از برند تجاری از قدم های بنیادی جهت به وجود آوردن یک برند نیرومند می باشد. سازمان هایی که از علائم و نامهای تجاری به ثبت رسیده برخودار هستند، عملاً در برابر سیاست ها رقبا بیمه گردیده اند. از سوی دیگر ثبت یک برند مزایا و آثار فراوانی نظیر حق استفاده انحصاری برند تجاری را در پی دارد که مطابق آن از ارائه ی محصولات همانند از سوی اشخاص ثالث تحت علائم تجاری که شبیه یا به شیوه ی منحرف کننده ای نظیر برند تجاری دیگر می باشند پیشگیری می شود.

موسسه حقوقی ثبت کریم خان با زبده ترین مشاوران خود در خصوص ثبت برند تجاری ، خصوصیات نام برتر علامت تجاری ، نکات مورد توجه در انتخاب برند تجاری ،راهنمای شما در هرگونه مشاوره جهت این امور می باشد.در صورت کسب آگاهی جهت هر یک از موارد فوق با این شماره 87146 در ثبت کریم خان تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *